D-Jays, ny svensk hörlur

Permalänk
Melding Plague

D-Jays, ny svensk hörlur

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ser verkligen intressanta ut

Permalänk
Medlem

Hur mycket betalade Jens för den nyheten?

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Hur mycket betalade Jens för den nyheten?

Jo man kan ju fan undra =/

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Seriöst 795:- då lägger jag hellre till lite och köper shure e2c som jag tror är bättre.. ne, sänk priset något tack

Visa signatur

^^

Permalänk
Hedersmedlem

Jag som trodde det skulle vara riktiga hörlurar och inte snäckor

Permalänk
Medlem

Observera att detta inte är vanliga "lurar" utan Monitorer! Dem är gjorda för att återge det "ärliga" ljudet. Monitorer är från början proffsinstrument som används vid ljudmixning osv. Klart dem är dyrare..

Permalänk
Medlem

Haha, lite offtopic, men varför står "Windows 2000 SP4 Svensk" med bland relaterade nyheter?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Sweclockers brukar återge vad produkterna de rapporterar om kostar i butik.

Permalänk
Medlem

Om dessa ska jämföras med Shure måste ni upp i klassen mellan E3c och E4c. Shure E2c använder enkla dynamiska membran och ska inte förväxlas med dyra mikroarmaturer som ger en helt annan ljudupplevelse.

Läs gärna Garreth Fong's synpunkter mellan d-JAYS och Shure E2c här:
http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=181583&page=2

Med

Jens
JAYS AB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanr4
Sweclockers brukar återge vad produkterna de rapporterar om kostar i butik.

Stor skillnad på att ge ett riktpris än ett direktpris och dessutom lite smaskig information om distrubitörens/tillverkarens specialerbjudande. Det är rakt igenom PR och reklam.

Jag citerar återigen.

Citat:

[B]D-Jays kostar egentligen 995 kronor men just nu kan man förhandsbeställa dem till ett introduktionspris på 795 kronor inklusive frakt

[/B]

Egentligen! Just nu!

EDIT: Nyheten redigerad till det bättre. Bra jobbat Sweclockers.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Fanimig vad vissa ska gnälla och ha sig här, har ni inge bättre för er eller?

Sedan är det som StrydeR säger här, det är onekligen intressant att se hur lite människor kan om saker ibland.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Det är ju både nyheter och reklam.. Det är ju reklam om dom skriver att intel har kommit med en ny prolle också för då kommer ju kanske några fler vilja köpa dem:P men men.. de verkar ju helt klart trevliga.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Verkligheten är ute - numera skall man isolera skallen totalt från omvärlden - ser inget - hör inget - säger inget...

Som vandrande vålnader beger vi oss ut i sommaren och lyssnar på mp3-inspelat fågelkvitter i Jens isolerade lurar - på nästa övergångsställer går vi mot rött men hör inte den tutande trafiken och blir överkörda i ett nafs av en bilist som har inbyggd Jöns-TV i glasögonen med VM-fotboll på näthinnan och mobilen i öronen.

Arkeologerna kommer i framtiden att finna att vår civilisation gick under pga verklighetsflykt...

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig, absolut aldrig köpa en minilur för det priset. Visst, smidiga och säkert bra ljud, men ingenting mot ett par riktiga lurar, som på mig dessutom sitter bättre eftersom jag hittills i mitt liv inte hittat en enda minilur som jag inte fått värk av, och de inkl shures e3c. De enda som suttit ens nästan bra är koss plug-lurar.

Och när Jens dessutom vart med och tillverkat dem? Min erfarenhet av hans f.d. mp3spelare säger mig bara en enda sak, designat plastskräp signerat de billigare delarna av södra asien. (kanske inte att de faktisk var därifrån, utan att de höll samma nivå)

Så nej tack, kanske att man testar dem i affären, men aldrig att man skulle köpa några, och för ett sådant pris lär det finnas bra mycket bättre alternativ.

Edit:
Till påpekandet att detta är "monitorer" och inte vanliga lurar, så vad ska man då med dem till? Sist jag gjorde en soundcheck, eller för den delen upprädde på scen, så var det ljudet ut till publik man ville veta hur det lät, inte hur det låter instängt och avskärmat från omgivningen, även om det också är bra att hålla kolla på ljudet i sig. Och i vilket fall ham man inget behov av det när man ska springa runt på stan och lyssna på mp3-spelaren i fickan.

sen har jag bara en sak jag undrar över. Om man verkligen är så kännslig att man faktiskt hör, och upplever en "annan" (antar att det är menat i negativ mening mot de "billigare" modellerna) ljudupplevelse med hjälp av dessa jämfört mot membranlurar, vad gör man då med minilurar från första början, oavett om det är membran eller armatur? Är man audiofil på den nivån att detta känns viktigt, så borde man ju rimligtvis också sitta hemma vid sin snordyra stereoanläggning och lyssnar med ett par riktiga lurar eftersom ljudet ur en mp3/cd knappast håller sådan kvalite att det spelar någon vidare roll vilka lurar man använder så länge man iallafall håller sig inom de övre divisionerna och inte 29:- lurarna från rusta..

Lade också till parantesen efter andra stycket

OfT:
Håller med vissa här, känns som reklam, och jag tycer swec står över sådant, vidare tycker jag att JAYS faktiskt visar på otroligt dålig smak när man promotar sin egen produkt på forum, det är inte trovärdigt alls då inget ont lär komma från det hållet och det är så långt ifrån objektivt man kan komma (precis som med alla tillverkare när de talar om sina egna saker)och verkar bara desperat, imho givetvis.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Observera att detta inte är vanliga "lurar" utan Monitorer! Dem är gjorda för att återge det "ärliga" ljudet. Monitorer är från början proffsinstrument som används vid ljudmixning osv. Klart dem är dyrare..

Eller hur, vilken ljudtekniker skulle vilja använda sig av sådana här små ploppar. Om det det ska vara hörlurar överhuvudtaget så är det nog heltäckande ska du se, helst riktiga monitorhögtalare.

Permalänk
Medlem

För 400-500 kr kanske jag skulle köpa dem om de fick bra recensioner samt att jag fick provlyssna. Men aldrig det pris de ligger på nu.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Ursäkta men fan va många stolpskott som verkar ha vaknat fel sida idag...
Till er som verkar anse att en serös ljudtekniker/artister ALDRIG skulle bruka IEM produkter kan ju ta en sväng in här först:

http://www.sensaphonics.com/client_music.html

Men självklart har pluggarna som t.ex artister använder inte samma ljuddämpning som D-JAYS...
Sen återkommer nått argument som jag läst tidigare. Typ "Bläää ljuddämpning, alla kommer springa omkring som apatiska barn och inte prata med varann". Jaha? Stor skillnad mot att springa omkring med stora hörlurar med maxvolym...
Blir så jävla obalanserad diskussion när så många har förutfattade meningar eftersom Jens är inblandad...

Permalänk
Medlem

Manga verkar ha missuppfattat och tror att musikproducenter skulle sitta och producera/mixa med IEM-lurar. Sjalvklart gor man inte det, man anvander IEM-lurar for medhorning vid bl a spelningar.

Personligen blev jag glad over den har nyheten och ser fram emot att se om mina framtida d-JAYSpluggar haller vad de lovar.

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2.4GHz Core 2 Duo, X25-M 160 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toffelmannen
Manga verkar ha missuppfattat och tror att musikproducenter skulle sitta och producera/mixa med IEM-lurar. Sjalvklart gor man inte det, man anvander IEM-lurar for medhorning vid bl a spelningar.

Personligen blev jag glad over den har nyheten och ser fram emot att se om mina framtida d-JAYSpluggar haller vad de lovar.

Vill bara klargöra att jag är väl medveten om att det är främst på scen IEM-pluggar används, såg att det inte framgick så tydligt i mitt förra inlägg
Självklart sitter de inte i studion o mixar med pluggar...

Permalänk
Medlem

Jaja, men när kommer dom egentligen?

Visa signatur
Permalänk

Nåja, lär inte byta ut mina top-notch E3c på ett bra tag. Man är inte von Anka...

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Jag tycker att quadluren låter lovande, dock stör jag mig på den något stora och flashiga logon som sitter på lurarna.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

Inget vidare snygg logo men du får tänka på att lurarna är väldigt små också. Vore inget vidare med en mikroskopisk logga man inte kan urskilja

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Jag tycker att quadluren låter lovande, dock stör jag mig på den något stora och flashiga logon som sitter på lurarna.

Jo, det måste vara jobbigt att kolla på loggan när du har lurarna i öronen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mart|n
Jo, det måste vara jobbigt att kolla på loggan när du har lurarna i öronen.

Jag ogillar att skylta med reklam eller märken, den där logon är stor nog för att det vekrligen ska synas vad man har för märke i örat, det gör det inte på mina creative ep-630

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Ursäkta men fan va många stolpskott som verkar ha vaknat fel sida idag...
Till er som verkar anse att en serös ljudtekniker/artister ALDRIG skulle bruka IEM produkter kan ju ta en sväng in här först:

http://www.sensaphonics.com/client_music.html

Men självklart har pluggarna som t.ex artister använder inte samma ljuddämpning som D-JAYS...
Sen återkommer nått argument som jag läst tidigare. Typ "Bläää ljuddämpning, alla kommer springa omkring som apatiska barn och inte prata med varann". Jaha? Stor skillnad mot att springa omkring med stora hörlurar med maxvolym...
Blir så jävla obalanserad diskussion när så många har förutfattade meningar eftersom Jens är inblandad...

Bara för att göra det klart, jag menade ljudtekniker eller ljudmixare vid studio. Det är ju såklart stor skillnad på vad man kan göra på scenuppträdande och inne i en studio, det är väl bara eminem som skulle kunna dyka upp med stora muffar istället för monitorer där framme.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Jag tycker att quadluren låter lovande, dock stör jag mig på den något stora och flashiga logon som sitter på lurarna.

Ingen större utmaning för en spritpenna?

Visa signatur

hehu

Permalänk

ofta man kletar med en spritpenna på ett par nya lurar för runt 900 kr?

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk

Ofta man som människa går omkring och kollar på öronen i folk och stör sig på "stora loggor"? Som sagt, luren är LITEN. I förhållande till luren är loggan säkert stor men i förhållande till andra hörlurars loggor så är den nog identisk. Ful är den dock, men det är ju ingen blinkande fyr som alla ser... eller?

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2