UPC Chello support
Jag har UPC Chello 24/8Mbit internet och det brukar fungera bra, men en dag slutade det fungera och jag ringde support.
Dom avfärdade alla vanliga test man brukar få göra när man ringer supporten och sa direkt att det var något fel i källaren och sa att det skulle komma en tekniker på tisdag.
Min mamma ringde för att klaga och skynda på då vi är mitt i ett husköp och internet behövdes, då sa dom att det inte alls skulle komma någon tekniker på tisdag utan att det var en kölista med folk före oss och att vår tur kom när den kom. Min mamma ringde igen och försökte få tag på den så kallade "team leadern", som bossade över supportavdelningen, hon fick tag i henne och detta var på tisdagen då dom skulle kommit.
Team-leadern sa att hon skulle snabba på och lägga högsta prioritering på att dom lagade det samma dag (tisdag förra veckan)...Det gjorde dom inte.
Vi ringde supporten igen och försökte få tag i team-leadern eftersom allt supporten gjorde var att säga att dom förstod oss och felsökte lite på sätt som inte hjälpte på något vis. En support sa till min mamma att renewa IP, men inte hur. En annan support visste inte ens hur jag skulle komma in i modemet, ringde och fick prata med en annan support och då sa han en annan ipadress, då fungerade det.
Efter några omgångar med supporten ringde team-leadern och sa att tekniker skulle komma den dagen (11dagar efter felanmälan, 7 dagar efter tiden dom först sa tekniker skulle komma på) det gjorde dom och dom la en lapp i brevlådan.
Där finns olika kryssalternativ på vad dom hittat för fel bl.a trasiga kablar osv. Dom har inte kryssat i något förutom"kontakta support om fel kvarstår".
Då var det alltså inget fel i källaren?! Jag blir förbannad och ringer supporten och vi felsöker några metoder som vi inte gjort tidigare, bl.a kollar om det är ränder på TV-apparaten, byter ände på kabeln till vägguttaget och kollar på modemet om frekvensen är rätt.
Allt tycks stämma och då säger supporten att han bokar in en tekniker som ska komma hem till oss men att det kan dröja, jag frågar när han ska komma. Supporten svara 17 JULI!!
Liksom vad i helvete..varför gjordes inte den felsökning som konstaterade det var fel hemma hos mig i början när jag kontaktade support första gången? Dom sa direkt att det var fel i källaren efter att ha fått veta hur lamporna lyste på modemet men sen visar det sig att det inte var fel i källaren.. Varför ljög supporten om när tekniker skulle komma?
Detta är helt åt helvete....nästan fyra veckor innan en tekniker kan komma när det inte ens är mitt fel, det är ofattbart, dessutom att supporten inte kan konstatera rätt fel förens 11 dagar senare är konstigt då modemet lyste exakt likadant som dagen jag anmälde felet först, men då var det visst "källarfel"...omöjligt att få tag på team-leadern och outbildad support som dessutom ljuger? Jag är pissed på UPC och deras support och kommer antagligen säga upp mitt abbonemang, det jag hoppas på är att få göra det direkt även fast det är längre uppsägningstid pga denna händelse då det antagligen kommer ta mindre tid för min nya isp att koppla in sig än för UPC att laga felet...
MVH / Hugo Vestberg