Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Förslag: Recension databas för forumrecensioner

Permalänk
Hedersmedlem

Förslag: Recension databas för forumrecensioner

Kom på ett förslag för ett tag sedan. Alla har väl märkt av alla dessa recensioner som forumanvändare lägger upp lite här o var på forumet.

Jag föreslår att ni öppnar en databas liknande den ni har för era egna recensioner, där användare kan lägga upp en recension.
Självklart har ni gjort en superduper mall som ni själva använder er av.

När man sedan lagt upp recensionen kan man kanske i slutet och i början länka till en tråd där recensionskaparen tar emot feedback osv, mycket likt det ni har i modifikationsdelen.
Med undantag att alla recensioner ligger uppe med fin egen flik/översikt som ni har på huvudsida. HMM jag upptäckte nu att ni tagit bort eran gammla fina flik med recensioner, WHYYYYYY?
Jag tänkte mig detta upplägg för att minska eran extra programmering.

Alternativ A:
Öppna en ny huvudrubrik längst upp som kallas för "Recensioner".
Endast trådskaparen kan skriva och ändra, precis som i modifikationsdelen.
Sedan skapar recensenten en tråd i passande forumsdel och länkar till recensionstråden.

Alternativ B:
Ingen ändring alls på forumet, men ni lägger dit en databas där man kan skriva in Testobjektet, Datum, Senast ändrad, och sen får användaren länka till själva recensionstråden.

Förslag på vad som kanske skall bara med i mallen:
Objektet
Recension
Positivt
Negativt
Funktioner
Tillbehör
Slutsats
Tips
Noterat
Specifikationer
Testsystem/Testinställningar
Länkar

Jag är medveten om att man kan skapa recensioner ändå, men detta var ett förslag för att öka översikten och slippa söka bland massa trådar.
Möjligen kan ni ha någon moderator som godkänner alt nekar en recension plats i databasen pga kvalite på recensionen.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Förslag: Recension databas för forumrecensioner

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Med undantag att alla recensioner ligger uppe med fin egen flik/översikt som ni har på huvudsida. HMM jag upptäckte nu att ni tagit bort eran gammla fina flik med recensioner, WHYYYYYY?

Jag förstår inte riktigt vad du menar med just det här.

Annars är det här ett bra förslag och vi har funderat på det tidigare. Troligtvis kommer vi inte lägga in det i forumet, men däremot är det möjligt att vi gör en egen "del" till användarrecensioner.

Tack för din feedback!