Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
Det krävs ganska så mycket fantasi för att få detta till att varumärket ATi kommer att skrotas. Jag tror dessutom att det skulle vara korkat och därför tror jag inte att det kommer att ske (inom överskådlig tid).

Ur vår synvinkel kanske, men AMD är nog betydligt mer intresserad av OEM marknaden där man vill ha enhetslösningar, vi kan nog därför räkna med att varumärket ATI försvinner så fort alla instanser har godkänt affären.
När sen AMD tillverkar CPU, GPU och chipset kommer de att ha bättre möjligheter att konkurera med INTEL, specielt som det ser ut som det kan bli mer fokus på GPUN i framtiden och INTEL:s integrerade kretsar alldrig har varit några prestandamonster precis.

Det som är tråkigast för oss är att det finns en risk att AMD bestämmer sig för att strunta i highendsegmentet (satsa mer på strömsnåla kretsar som är billiga att tillverka) då har vi bara Nvidia kvar där, kanske enbart nishade mot det segmentet och antagligen rätt dyra

Permalänk
Geeks
SweClockers

Det vore idioti att skrota varumärket ATI, som redan är så väletablerat. Jag kan däremot tro att ATI's chipsets kommer säljas som AMD.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
det är ju bara ett namn. Nu blir det samma sak som när nintendo revolution "bytade" namn till Wii...

Bytte heter det...

Sen kommer troligen chipset med integrerad grafik osv. säljas under AMD medan ev. entusiastkort säljs under namnet ATi. Åtmindstone ett tag till, det är min gissning.

Att komma med nån ny helhetslösning där CPU, chipset och grafikkort ingår till OEM-datorer lär sälja bra. Troligen under namnet AMD.

Lite teorier bara.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem

Jag säger bara så här: Det är prestandan jag bryr mig om, inte namnet. Bara för att AMD köpt upp ATi behöver inte det betyda att grafikkorten försvinner. Jag har ALLTID kört med AMD och ATi så jag bryr mig inte alls om ifall de byter namnet på ATi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Jag säger bara så här: Det är prestandan jag bryr mig om, inte namnet. Bara för att AMD köpt upp ATi behöver inte det betyda att grafikkorten försvinner. Jag har ALLTID kört med AMD och ATi så jag bryr mig inte alls om ifall de byter namnet på ATi.

Självklart.

Men i min mening pr-mässigt självmål att slopa ett så starkt varumärke som ATI.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
det är ju bara ett namn. Nu blir det samma sak som när nintendo revolution "bytade" namn till Wii...

En mer korrekt jämnförelse vore väll endå om nintendo wii blev känt som microsoft wii... om ens wii för den delen, om de nu skulle skrota radeon-märket vilket är extremt osannorlikt i dagsläget.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
vSphere Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk
Medlem

Att dom byter namn skiter jag fullständigt i.

Det jag hoppas på nu är att AMD kan hjälpa ATI med att göra VETTIG mjukvara till korten som sugit sen catalyst kom.
Inte skit som krashar 24/7 och suger systemresurser.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Ingen som ens funderat på att gå in på ATi's hemsida?

http://www.ati.com/companyinfo/about/amd-ati.html

Visa signatur

---