Permalänk
Medlem

Admin pass på d-link router

Halloj, jag har en trådlös router från d-link, modell DI-624+

Jag kommer ut på internet med den, men för att sätta en nätverksnyckel på den så behöver jag ju admin lösenordet och det har jag inte.
I browsern skriver jag 192.168.0.1 och får då upp en inloggningsruta, i användarmanualen står det att man bara ska skriva in admin som användarnamn och lämna lösenordsfältet blankt, men det vill sig inte.

Om jag loggar in som "user" och lämnar lösenordsfältet blankt kommer jag in, men då kan man ju inte ställa in något.

Några idéer?

edit: har testat med att resetta routern ett par gånger men det funkade inte

Permalänk
Hedersmedlem

Har du testat med admin både som login och lösen? Det var ett tag sen jag pillade med en D-link så det finns en risk att jag har fel, men det skadar ju inte att försöka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Har du testat med admin både som login och lösen? Det var ett tag sen jag pillade med en D-link så det finns en risk att jag har fel, men det skadar ju inte att försöka.

Självklart har jag testat det + en mängd andra lösenord/användarnamn, men icke

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Prova blankt som både user/pass?

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Samsung 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JD
Prova blankt som både user/pass?

Funkade ej

Permalänk
Medlem

du kan alltid resetta routern.. då tas även lösenordet bort. nackdelen är att du måste göra om alla inställningar i routern (om du hade gjort några)

Visa signatur

// QuInT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuInT
du kan alltid resetta routern.. då tas även lösenordet bort. nackdelen är att du måste göra om alla inställningar i routern (om du hade gjort några)

Det är ju bra att du läser vad jag skrivit Har resettat mer än en gång

Men nu har ett nytt problem dykt upp, internet går ner med jämna mellanrum, har full täckning.

Permalänk

På nya accesspunkter från D-Link är standard "admin" som användarnamn och blankt lösenord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3b^
Det är ju bra att du läser vad jag skrivit Har resettat mer än en gång

Men nu har ett nytt problem dykt upp, internet går ner med jämna mellanrum, har full täckning.

"admin"+"blankt" brukar det vara eller "admin"+"admin"

Routern går ned med jämna mellanrum? Låter som D-link i ett nötskal, testa en nyare firmware om du inte hade gjort det eller dra kablar :/

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Avstängd
Permalänk

admin + password

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
admin + password

Är det på netgear ja

Permalänk
Medlem

min dlink 524 har Admin/blankt. Säker att du resettat ordentligt? Har för mig man ska hålla inne den lilla knappen 10-20sekunder eller nåt

Permalänk
Avstängd

ja, låter som du inte resettat ordentligt! håll i knappen i minst 15 sek

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Permalänk
Medlem

hey, har exakt samma router och exakt samma problem som du.

default är "admin" som login och blankt på lösen.

jag sitter också med en bärbar (lg lw20 med intel pro2200) som kopplar ner sig ibland. mycket störande! fick tipset om att avaktivera windows zero configuration (som är känt för att koppla ner) och istället köra intels egna connection software. märkte dock ingen skillnad vilket gör att jag funderar på att byta router, vad tror ni?

Visa signatur

void.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande problem och då visade det sig att det var min brandvägg (Lavasoft Personal Firewall) som på något sätt effade upp det hela. Var tvungen att avinstallera den för att komma år min router.

Permalänk
Medlem

kom på problemet med routern, den blev överhettad och det skapade de avbrutna anslutningarna i nätverket med de bärbara datorerna.

anyway, ställ din router jävligt svalt och inte ovanpå ditt modem som jag gjorde

Visa signatur

void.

Permalänk

hade Exakt samma fel.... kom dock ut på nätet men det strulade...

Enda lösningen var att ta "factory reset" på den, finns en skit-liten knapp nånstans där man måste trycka in något smalt och långt för att komma åt knappen, står "factory reset" vid knappen. 10 sek ska man hålla ner/inne den...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".