feedback på ett hemmagjort spel

Permalänk

Jag kom hit ungefär, varken "Skicka felrapport" eller "Skicka inte" tog mig vidare i spelet.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

Går det att göra Ruby till binärkod? Om inte så är det ju inte jättelätt att distribuera det. =/

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

lycka till med att sälja erat jox.
*fniss*

Permalänk

Åh, vilka minnen.

Jag kommer ihåg när jag fick The Games Factory i födelsedagspresent av farsan för x antal år sedan. Jag var nog tolv-tretton år då. Vilka spel man gjorde.

Sportspel, actionspel, platformsspel, you name it.

Synd bara att jag inte kan hitta alla spel jag gjorde då.

Visa signatur

->Can you still feel the butterflies?<-
Jimmy Eat World | Fall Out Boy

Permalänk
Avstängd

Vi kanske inte ligger på samma nivå som DICE för tillfället, men men...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yeahman
Vi kanske inte ligger på samma nivå som DICE för tillfället, men men...

Det är ju sant alla börjar någonstans men om ni fortsätter producera skräp som detta kan ni nog aldrig bli det Ser fram emot ert nästa spel.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Avstängd

det lär dröja innan nästa spel kommer ut, vi är på planeringsstadium i sån grad som kan jämnföras med fyllesnack i bastun just nu, men vi håller på i full hastighet att utveckla en messengerprogram, ett alternativ till MSN, som sedan är tänkt att vara inbyggt med det rts vi snackat om att göra. Innan det blir något resultat att visa upp lär dröja ett tag-..

Permalänk
Medlem

Näe, grabbar detta var inget vidare spel. Level 2 var ju alldels för svår och skapade bara irritation. Det tror jag personligen man ska undvika som spelmakare iaf så tidigt av ett spel. Det är helt ok att spel skall stiga i svårighetsgrad men inte så att det blir tråkigt. Då anser jag iaf att man är på väg åt fel håll. Spel skall ju vara underhållande och kul att spela.

Och för ert nästa projekt behöver ni verkligen en leveldesigner. Ska man göra ett spel tycker jag man behöver lägga ner lite mer tid på objekt och bakgrunder. Visst det behöver inte vara superdupersnygga men lite mer än bara runda, rektangulära, triangulära objekt. Paint i all ära men det finns gratisprogram som är bra mkt bättre att rita i, gimp tex.

Vidare håller jag med om att det fanns inget annat att samla på eller göra förutom att ta sig levande fram till bossen. Hade ju kunnat vara kul med nåt annat än bara hoppa.

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Det är ju sant alla börjar någonstans men om ni fortsätter producera skräp som detta kan ni nog aldrig bli det Ser fram emot ert nästa spel.

Jösses vad negativ du är.

Kul att någon försöker göra lite småkul spel i alla fall.
Lycka till mer era små spel. Ska kolla på dem när jag har tid.

Vill ni göra lite mer kraftfulla spel utan att vara ace på c++ så tycker jag absolut att ni ska titta på:
http://www.garagegames.com/
Deras 2d motor är grymt bra och förvånandsvärt kraftfull. Vad sägs om 10000-50000 partiklar som har fysik kopplat till sig.
/Andreas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Jösses vad negativ du är.

Kul att någon försöker göra lite småkul spel i alla fall.
Lycka till mer era små spel. Ska kolla på dem när jag har tid.

Vill ni göra lite mer kraftfulla spel utan att vara ace på c++ så tycker jag absolut att ni ska titta på:
http://www.garagegames.com/
Deras 2d motor är grymt bra och förvånandsvärt kraftfull. Vad sägs om 10000-50000 partiklar som har fysik kopplat till sig.
/Andreas

Ärlighet varar längst.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Ärlighet varar längst.

Ja, att säga att kreativa personer är värdelösa i början brukar alltid vara en kreativ sporre. (ironi)
/A

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Jösses vad negativ du är.

Kul att någon försöker göra lite småkul spel i alla fall.
Lycka till mer era små spel. Ska kolla på dem när jag har tid.

Vill ni göra lite mer kraftfulla spel utan att vara ace på c++ så tycker jag absolut att ni ska titta på:
http://www.garagegames.com/
Deras 2d motor är grymt bra och förvånandsvärt kraftfull. Vad sägs om 10000-50000 partiklar som har fysik kopplat till sig.
/Andreas

¨Är deras motor + tools gratis, eller får ja hosta upp kosing för det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yeahman
¨Är deras motor + tools gratis, eller får ja hosta upp kosing för det?

Kostar 100 dollar om jag inte minns fel.
Det är dock försvinnande små pengar jämfört med att göra deras jobb själv.
Det finns tex väldigt kraftiga level editorer med.
/A

Permalänk
Avstängd

haha spelet va ju inget vidare alls

musiken va aningen jobbg också men nästa spel blir nog bättre.

Permalänk

Inte för att vara taskig, men att kunna Ruby räcker absolut inte.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Avstängd

hm, okay, men ja kör det som en inkörsport till programmeringens nördiga värld.

Permalänk
Medlem

Ojojoj inte många goda betyg här inte. Testade det efter att ha läst igenom allas klaganden och tyckte faktiskt till min förvåning att det var skapligt roligt
Fortsätt i samma stil!

Visa signatur

MacbookPro 13'' mid 2010, canon EOS 60D, panasonic lumix dmc-lx3

Permalänk
Avstängd

tack för uppmuntringen.. när ett nytt spel kommer så skapar jag en tråd här för det..

Permalänk

Musiken var iallafall brutal pwnage. <3

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Hade jag skrivit min åsikt så hade jag säkert blivit avstängd, det som redan har sagts räcker fint.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Hade jag skrivit min åsikt så hade jag säkert blivit avstängd, det som redan har sagts räcker fint.

,,

Och om jag hade sagt va jag tycker om dig å din kommentar så skulle jag blivit bannad från cyberspace och satt i fängelse..

Permalänk
Medlem

Varför alla spydiga komentarer?!?!

Killen vill ha feedback på sitt spel, inte massa ?#&%.

Permalänk
Medlem

OKej, Nu har jag testat det här spelet. Jag kan inte hålla med alla om att det är så extremt värdelöst. Vist det har inget att komma med rent grafiskt och inte på många andra fronter heller. MEN spelet är faktiskt underhållande! (Tycker jag iallafall och det kanske jag är den enda i denna tråd som tycker med) Jag håller med alla som sa att svårigheten ökade förmycket på vattenvärlden (värld 2) alla dessa små svarta flygande saker har inget direkt mönster över hur dom flyger osv så man kan inte tima dem eller något sånt. Utan det är mer ren tur att man klarar banan. Men om vi nu återgår till att spelet faktisk uppfyllde sitt syfte, nämligen att vara underhållande. Så måste jag säga att detta är ett "dåligt" spel som är helt okej faktiskt.

Nu måste jag även be er på gameillusion att göra ett MYCKET bättre spel nästa gång. Om det nu är sant att ni brinner för att skapa spel så tror jag att en vacker dag kommer ni säkerligen att ha ett spel som är så pass bra att ni kanske kan tjäna lite pengar på det. Men det är lång väg dit och jag hoppas verkligen att ni inte ger upp mitt på den!.

//WarZy

Permalänk
Medlem

Lite roligt var det allt.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warzy
OKej, Nu har jag testat det här spelet. Jag kan inte hålla med alla om att det är så extremt värdelöst. Vist det har inget att komma med rent grafiskt och inte på många andra fronter heller. MEN spelet är faktiskt underhållande! (Tycker jag iallafall och det kanske jag är den enda i denna tråd som tycker med) Jag håller med alla som sa att svårigheten ökade förmycket på vattenvärlden (värld 2) alla dessa små svarta flygande saker har inget direkt mönster över hur dom flyger osv så man kan inte tima dem eller något sånt. Utan det är mer ren tur att man klarar banan. Men om vi nu återgår till att spelet faktisk uppfyllde sitt syfte, nämligen att vara underhållande. Så måste jag säga att detta är ett "dåligt" spel som är helt okej faktiskt.

Nu måste jag även be er på gameillusion att göra ett MYCKET bättre spel nästa gång. Om det nu är sant att ni brinner för att skapa spel så tror jag att en vacker dag kommer ni säkerligen att ha ett spel som är så pass bra att ni kanske kan tjäna lite pengar på det. Men det är lång väg dit och jag hoppas verkligen att ni inte ger upp mitt på den!.

//WarZy

Ett nytt projekt är på diskutionsstadium, och vi har som största ambition att ha en hög klass på det...

Permalänk
Medlem

Länge sedan jag skrattade så gott åt en tråd som den här. Trodde inte man kunde ha så kul på SweC längre

"Och om jag hade sagt va jag tycker om dig å din kommentar så skulle jag blivit bannad från cyberspace och satt i fängelse.."

Hahaha, vilket jävla guldkorn

Permalänk

absolut inte det bästa spelet jag spelat, men helt klart underhållande

jag hade gärna velat se en uppföljare

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antonjonsson
absolut inte det bästa spelet jag spelat, men helt klart underhållande

jag hade gärna velat se en uppföljare

Diskuterat med Henke, snubben jag gjorde spelet ihop med. , han vägrar ställa upp på en uppföljare. Men vem vet, ja kanske får tid över å gör en uppföljare i högre klass själv.

Permalänk
Medlem

Har inte spelat så långt ännu men kan ge mina åsikter än så länge.

Gillar inte plattformsspel där man alltid hoppar lika högt. T ex mario spelen har en formel, ju mer fart desto högre och längre hoppar man och desto svårare att stanna och vända i luften t ex. Det kombinerat med bra bandesign är vad som gör Mario spelen de bästa i mitt tycke så försök jobba lite på fysiken. Eftersom det är en boll kanske man kan få mer fart om man landar i en nerförsbacke? Man kanske kan morpha mellan olika bollar som ger olika egenskaper? Basketbollen studsar, pingisbollen sjunker sakta i luften. biljardklotet är stenhårt etc etc. Dock är inte bollen den allra roligaste karaktären men funkar ju under utvecklingen. Kom på lite nya "moves" och basera sedan en ny karaktär på dessa.

Lite mer omväxlig, olika typer av fiender och hinder vore trevligt. Saker som kräver olika lösningar.

Kom aldrig till vattenbanan som ni pratade om men tänk er detta: Bollen suger upp vattnet så ju längre du är i vattnet desto tyngre blir du. Därför måste du skyna dig fast på vissa ställen kan ni ha strömmar som gör att man behöver lite extra vikt. Sätt ut lite stationer som gör bollen normal igen så kan ni ha en riktigt intressant plattformsbana.

Musiken från bana ett bra men spelade som sagt inte så mycket så den bara loopade hela tiden. Lite bättre tycker jag att det ska vara och fler ljudeffekter. Man gör ett ljud nu när man hoppar det är allt jag kan komma ihåg. Allt som man interagerar med ska ha sitt eget lilla ljud för att det ska kännas rätt och mindre tomt.

Nu ska jag spela lite mer kommer med fler tips om jag kommer på några. Lycka till!

Permalänk
Avstängd

okay, kommer troligen göra en flashfilm om hela storyn å slänga upp på newgrounds, sedan så även en uppföljare... detta är inte spikat, men ja har funderingar kring det, får se om det blir tid över, prioterar en del annat först.