Permalänk

Hjälp med uppgradering

Börjar bli dags att uppgradera.
Eftersom jag som många andra inte hängt med på sistonde så får jag råd fråga er som gjort det. Har kollat lite och många verkar rekommendera 2800+ x2

Jag är egentligen bara ute efter processor med socket 939, eftersom det är en mindre (läs: billigare) uppdatering som ska göras. Därmed ska jag fortsätta använda mitt 9800XT agp-kort på ett asrock mobo. Och minnen har jag. Men vilken processor kan ni rekommendera mig, jag har min dator till en hel del spel, så som BF2 och sedan mest"vardags göra" som surfa, musik, skolarbeten. Sitter inte med videokomprimering, photoshop, redigering etc. Så vad tycker ni jag ska handla för prolle?

Permalänk
Avstängd

Vill du kunna spela nya spel smidigt? Välj X2
Gör du flera saker samtidigt? Välj X2
Sattsa på framtiden? Väl X2

3800+ X2 är en bra prolle, ta den eller lägg till lite och få en änne bättre

Permalänk

Förstod nästan det, skiljde knappt 400:- från en singel till dual också så.
Men när man spelar ex BF2, kommer den då använda en kärna till spelet på 2,0Ghz och den andra för att driva XP och på så vis kommer spelet i slutändan flyta bättre än om jag haft en singel kärna som driver både och?

Permalänk
Avstängd

Jag tror det blir så XP kör på ena och BF på den andra men är inte säker, någon annan kanse kan komme med mera info?
Du kan läsa lite om X2 här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=4761...

För att du ska kunna använda X2 måsta du göra en Bios uppdatering till ditt moderkort.

En kompis sa att det finns nån uppgradering till BF2 så det stöder X2 prollen. Du kan ju fråga lite på BF2.se om det

Permalänk

Ok, men är då x2 den bästa processorn för pengarna eller är det bättre med en Intel D805 eller Opteron 146? D805 kostar ju knappt 900:-! Men då åker jag kanske på att byta minnen också?

Permalänk
Avstängd

Ska du bara byta prolle behöver du inte byta minnen.

Jag tror att D805 använder DDR2 minner så du måste nog byta då