Mp3-spelare med FETASTE ljudet!

Permalänk
Medlem

Mp3-spelare med FETASTE ljudet!

I dryga året fick en alldeles underbar iRiver h10 stå till sin tjänst för mina musikbehov. Igår tog det dock slut, nånstans mellans polarens bil och bussen tappade jag den 2400 kr rakt i backen, ordagrant.
Nåja, livet går vidare, dock med ett hål i plånboken som resultat. Men, vad är det då jag söker ? Jo, en riktigt vass mp3spelare, med en prislapp runt 1000-2000
Filmvisning är inget måste, men finns det så varför inte ?
Och juste, en sak till, skippa allt vad iPod heter, alright

Simma Lugnt / NineFour

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

Jag gjorde samma sak. Tappade min h10 5gb. Nu ska jag köpa en h10 1gb istället.

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...
Under tusenlappen

Permalänk
Medlem

Njae, vill helst ha nåt nytt faktiskt Någon som vet något om Sansa e250 2GB ?

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

u10 2gb? har jag, helt nöjd!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Det ska va en sjysst mp3 av allt jag hört. Vanligtvis så brukar man känna lite kvalitetskillnad mellan Sansa-spelare och t.ex en iRiver eller en iPod, men denna verkar ändå sköta sig bra av vad jag hört. Den kan spela video och visa bilder utan problem.. Tror bara man får med en USB-laddare däremot. Och den har ingen radio även om det står det i infon på vissa sidor. Men det ska va ett riktigt bra köp iaf.

iRiver har släppt en fin ny spelare annars, som liknar h10 på endel sätt. Men den är fortfarande billig som attan och har fått riktigt bra kritik.
http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

Permalänk
Medlem

menar du u10an? den har radio och den laddas med usb kabeln, man kan ju köpa en en usb laddar adapter för 99kr och sätta i väggen annars! japp, brukar kolla på filmer vid långa bussresor!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
menar du u10an? den har radio och den laddas med usb kabeln, man kan ju köpa en en usb laddar adapter för 99kr och sätta i väggen annars! japp, brukar kolla på filmer vid långa bussresor!

Syftade på sansaspelaren.

Permalänk
Medlem

Jag var intresserad av Sansa:n ett tag, men det är inte premiumkvalité på de spelarna. Kolla in de många, många problemen med allt möjligt som folk på abi rapporterar.

Permalänk

Meizu M6 2gb

Permalänk
Medlem

Lutar mest åt en iRiver E10 faktiskt

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

Skulle nog välja en Meizu M6 eller en iRiver U10. Båda har blivit skrämmande billiga om man ser till deras höga kvalitet och funktioner.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

meizun har inte stöd för srs wow väl?

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

NineFour: Jo.

Permalänk
Medlem

Fick min Meizu M6 i tisdags å är hel nöjd! Ljudet är det finaste jg har hört

EDIT: 2gb för 1995:-

Permalänk

M6an har 10 bands eq, bas och treble booster och srs wow.
Klarar mp3, wma, ogg, wav och i kommande firmware sägs flac stöd komma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NineFour
Lutar mest åt en iRiver E10 faktiskt

Fantastiskt ljud i den. Är du villig att köra en flashspelare i schysst format blir det inte mycket bättre än E10 på marknaden idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah
Fantastiskt ljud i den. Är du villig att köra en flashspelare i schysst format blir det inte mycket bättre än E10 på marknaden idag.

fast E10 har ju hårddisk...nåja, jag har en E10 och ljudet kan man ju inte vara missnöjd med iaf, det är verkligen grymt. Jag skulle ta E10 (vilket jag också gjorde ), eller kanske en Meizu M6

Citat:

M6an har 10 bands eq, bas och treble booster och srs wow.
Klarar mp3, wma, ogg, wav och i kommande firmware sägs flac stöd komma.

typ samma som E10:an då...
5 bands EQ, TruBass, SRS, WOW, Focus - på Low(bas), medium eller high(diskant).
Har stöd för: MP3, WMA, ASF, Ogg Vorbis, MPEG4 Simple Profile, Macromedia Flash Lite 2.0, TXT och JPEG.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jäger
fast E10 har ju hårddisk...

Ack ja. Om du är villig att använda en _hårddiskspelare_ skulle det förstås vara.

Vilket jag personligen skulle undvika vid träning. Fast det vette fasiken om jag skulle släpa med mig en spelare med stor skärm heller till sådana aktiviteter.

Permalänk
Avstängd

Jag beställde en E10 för nån vecka sen men ångrade mig efter ett tag och skickade tillbaka den på öppet köp efter några dar. Menyerna kändes mossiga, knapparna sladdriga och navigationen klumpig. Dessutom känns 6 gb lite på en hårddiskspelare när iPod nano ligger och sniffar i baken med 4 gb (och de ryktade uppgraderingarna till 8 eller rent av 10 gb).

Permalänk
Medlem

iAudio 6 eller iAudio U3, iRiver U10 är också nice.

Svårt att hitta en mp3 spelare med bättre ljud än iAudio's...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN