Trasig Ubuntu uppdatering+Mandriva=alla partitioner borta?

Permalänk
Medlem

Trasig Ubuntu uppdatering+Mandriva=alla partitioner borta?

(ursakta att det saknas ao ae oe)

Som de flesta som kor ubuntu forhoppningsvis sabbade en ny xorg-core updatatering X servern. http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=241254

Vad hittar da jag pa for losning pa problemet? Jo Jag drar in Mandriva fran en DVD jag fick med en linux tidning jag kopt, valjer LILO istallet for grub och forsoker stalla in sa att den ska hitta ubuntu ocksa, men det visar sig inte fungera.

Via Ubuntu LiveCD kan jag lasa pa ubuntuforums hur man ska fixa tillbaka den forra versionen, men eftersom jag inte kan boota ubuntu sa kan jag inte fixa till det.

Jag har inget viktigt pa / anda sa da kan man ju lika garna installera om ubuntu. Men i installationsprogrammet hittar den inga partitioner alls, sager att hela min 120gb disk ar "unknown"

Det har problemet uppstog pga den trasiga uppdateringen, sen har jag uppenbarligen pillat pa nat pa fel satt, vet inte riktigt i vilken ordning jag pillade sonder allt.

EDIT Mandriva startar inte, den hanger sig vid det att den ska mounta /dev/root direkt efter det blir det kernel panic. Mandriva LiveCD sager att den inte kan lasa partitionstabellen pa hda (later inte sa uppmuntrande) Men den ser min lilla FAT32 partition och NTFS partitionen, resten som borde vara /home och ubuntu /, mandriva / ar markerat som tomt.