Permalänk
Avstängd

Bootdisc?

Jo, nu är det så att jag skulle behöva köra chkdsk och fixboot på min bärbara dator, fast den har bara en dvdläsare så jag undrar om man kan på något sätt göra så att den bootar programmen från skivan istället?

Sen undrar jag var man får tag på dessa filer?

//Ville

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Stoppa in xp-skivan i läsaren, och när datorn bootar trycker du på F11 (eller annan knapp, beror på ditt m/b, för att få upp boot-menyn) under POST. Har ditt m/b inte den funktionen tar du upp bios settings istället.
Om du får upp bootmenyn väljer du att boota från din dvd-läsare, om du istället går in i BIOS-settings går du till typ "bootsettings" och boot priority,typ, där sätter du din dvd som primary bootdrive.
Hoppas du lyckas.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
www.bootdisk.com

Fanns ju hur många olika saker som helst på sidan.
Vilken ska jag ta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torandi
Stoppa in xp-skivan i läsaren, och när datorn bootar trycker du på F11 (eller annan knapp, beror på ditt m/b, för att få upp boot-menyn) under POST. Har ditt m/b inte den funktionen tar du upp bios settings istället.
Om du får upp bootmenyn väljer du att boota från din dvd-läsare, om du istället går in i BIOS-settings går du till typ "bootsettings" och boot priority,typ, där sätter du din dvd som primary bootdrive.
Hoppas du lyckas.

Jag kan boota xp-skivan men det finns ingen repareringskonsoll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wANT3D
Jag kan boota xp-skivan men det finns ingen repareringskonsoll. [/B]

Hmm.. synd.. men om du får tag i filerna du är ute efter tror jag att
man kan bränna en cd med nero (om du har det) som man kan boota från.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torandi
Hmm.. synd.. men om du får tag i filerna du är ute efter tror jag att
man kan bränna en cd med nero (om du har det) som man kan boota från.

Ska testa med Ultimate Boot CD. Funkar det inte så får jag lämna in den.

Permalänk

Det är en bärbar så chansen att du har en floppydrive är stor. Sök och dra hem win98 startdisketten så har du det snabbt och enkellt.

Visa signatur

Alla stavfel hänvisas till "Maximegalons Ultra-Kompletta Ordbok För Alla Ord Någonsin"