Permalänk

X1900XT som X1900XT ?

Hej, Komplett höjde ju som bekant priset på sitt Sapphire Radeon X1900XT 512MB GDDR3-kort från 2995:- till 3395:- och nu verkar det inte som om det kortet kommer in förrän i början av November.

Mina planer är att mitt datorbygge skall stå klart i slutet av september / början av oktober, så jag har börjat titta lite på andra kort, datorbutiken.com har ett kort som heter Connect3D Radeon X1900XT 512Mb DDR3, det kostar 3249:- och kommer in på lager (med lite tur) den 5:e september.

Eftersom jag inte alls är insatt i grafikkort undrar jag:
Är det skillnad på Connect3D och Sapphire? Håller det ena kortet högre kvalité än det andra?

Kan jag montera Zalman VF900-Cu på detta kort också?

Bör jag titta på någon annan kylare än VF900-Cu?

Hoppas på goda svar! För isf köper jag kortet nu på direkten så jag slipper oroa mig sedan när jag har råd med resten av datorn.

Tack på förhand.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

mmm men köp av oneoffice istället. De säljer 512mb versionen för 2700...

Visa signatur

"They'll watch you like hawks...hawks with video cameras"

Permalänk
Medlem

Ja du... om du hade sökt lite innan hade du fått svar på din fråga om olika märken..
Nej, det är INTE skillnad på KORTEN även om de har olika märken. Det som skiljer kort med olika märken åt är medföljande saker, som fläkt, klisterlappar, sladdar etc. En del märken fabriks-klockar sina kort med, men det är nog endast på Nvidias sida, samt att det alltid står ifall de är klockade då.

Hade du scrollat ner lite gran så hade du sett att i kommentarerna på komplett om Zalman fläkten så skulle du sett att den passar till X1900XT.

Citat:

Riktigt nöjd med denna fläkt.. Har ett Powercolor ATI Radeon X1900XT som vid idle låg på mellan 58-62+ C och vid full load i Call of Duty 2 samt Battlefield 2 låg på ca 80+ C. Efter jag nu har installerat VF900 och kört den[...]

Kanske söka lite innan du skapar en tråd är bättre nästa gång?

Hoppas det här hjälpte iallafall, även om det var lite spydigt svar.

Permalänk
Medlem

Såg att sbs verkar få in ett kort den 9:e, 2900kr tror jag det var.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kakánr1
mmm men köp av oneoffice istället. De säljer 512mb versionen för 2700...

Oneoffice ? hittar inte adressen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Såg att sbs verkar få in ett kort den 9:e, 2900kr tror jag det var.

Tack så mycket för infon! SBS-Data säljer kortet för 2850:-
Powercolor PCIx X1900XT 512MB AVIVO DVI
Och det ligger ju i kungälv också, bara 10 minuter bort med bilen - vilket betyder fraktfritt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Ja du... om du hade sökt lite innan hade du fått svar på din fråga om olika märken..
Nej, det är INTE skillnad på KORTEN även om de har olika märken. Det som skiljer kort med olika märken åt är medföljande saker, som fläkt, klisterlappar, sladdar etc. En del märken fabriks-klockar sina kort med, men det är nog endast på Nvidias sida, samt att det alltid står ifall de är klockade då.

Hade du scrollat ner lite gran så hade du sett att i kommentarerna på komplett om Zalman fläkten så skulle du sett att den passar till X1900XT.

Kanske söka lite innan du skapar en tråd är bättre nästa gång?

Hoppas det här hjälpte iallafall, även om det var lite spydigt svar.

Jaja, sorry - men jag fick ut mer av att skapa den här tråden än att söka själv, tack vare att jag skapade den här tråden verkar jag ha sparat 399:- + frakt - Det är inte så illa det apamedvapen!

edit: Kortet är nu köpt för 2850:-
Skall hämta ut det så fort det kommer in!

*Och nu vet jag i framtiden att det inte är skillnad på korten också, tack för all hjälp alla!

*Och eftersom jag nu har köpt kortet för 2850:- kommre kortet garanterat att kosta bra mycket mindre i slutet av september när jag har råd med resten ;)!

edit2: Fick precis mail från SBSData

Citat:

Hej och tack för ER beställning

Tyvärr får vi inte in detta kort - mer beklagar
Order annulleras
MVH SBSData

Sven
Ulf
Jonny

damn!! vad irreterande!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

http://www.sbs.o.se/default.asp?artnr=XFPXA58C-TVE3 Om du menar 2850kr som i 4000kr så ja, sant :).

Visa signatur

"They'll watch you like hawks...hawks with video cameras"

Permalänk

Ja, såg precis det! Priset har stigit lite under dessa två timmar
Väldigt upp och ner på priserna när det gäller X1900XT ...

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

http://www.sbs.o.se/default.asp?artnr=21081-00-50

Det bästa är att åka dit och prata med han på sbsdata.
Han är lite dryg men endå schysst.
När jag köper delar där brukar jag fråga om jag kan få för samma priser som komplett..

Oftast så beställer han bara in grafikkortet när någon behöver.

Visa signatur

Moderkort: MSI nForce4 Ultra || CPU:Opteron 146 @ 2600mhz orginalkylning || Minne: 2x1024mb @ 260mhz Kingston HyperX || Hårdisk:120+250+300+500gb || Gainward 7900GS 256mb || Antec P180 Black || Tagan 480w ||

Permalänk

3395:- är ju inte lika lockande, det är ju samma pris som komplett har numera. Kanske ska man avvakta en bit in i september då. Har inte råd med mobo+cpu+ram förrän den 25:e september ändå.

fan. Så nära.

edit: Nu hittade jag Powercolor PCIx X1900XT 512MB för 2745:- hos Office One, som kakánr1 pratade om. Men precis som på alla andra ställen så har de inte kortet i lager, och det står heller ej när kortet kommer in igen.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

Powercolor PCIx X1900XT 512MB fanns att beställa i morse på dustin, vilket jag gjorde efter att som turbonallen fått samma mejl ifrån sbs. Nu finns det inte att beställa mer och det står att det har utgått ur sortimentet. 3 timmar tidigare prata jag med dem på telefon och då skulle det komma in nästa vecka, grrrrrrrrrrrrr....

Blir sååååå trött, fattar inte varför de tar bort den ifrån marknaden, korten går ju åt som smör???!!!

Någon som vet vart man kan få tag på ett sådant kort under 3000kr???

Visa signatur

"In god we trust, all other we monitor."
NSA

Permalänk

skiljer så lite så det är ovesäntligt, runt en 0.1fps i vissa grejjer

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruce_Banner
Powercolor PCIx X1900XT 512MB fanns att beställa i morse på dustin, vilket jag gjorde efter att som turbonallen fått samma mejl ifrån sbs. Nu finns det inte att beställa mer och det står att det har utgått ur sortimentet. 3 timmar tidigare prata jag med dem på telefon och då skulle det komma in nästa vecka, grrrrrrrrrrrrr....

Blir sååååå trött, fattar inte varför de tar bort den ifrån marknaden, korten går ju åt som smör???!!!

Någon som vet vart man kan få tag på ett sådant kort under 3000kr???

Skulle också beställa det kortet därifrån idag när jag kom hem från jobbet men givetvis så står det » Produkten har utgått. Du kan inte beställa denna. Man blir TOKIG!

Många snackar om att korten kommer gå ner i pris i mitten av september men det verkar ju som om det inte kommer finnas några sådana kort kvar då överhuvudtaget. Vad tror ni?

Permalänk

får ni vänta på x1950xt som kostar skjortan

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Men det konstiga är att jag beställde ju, och har inte fått något mejl om att de inte skall fixa ett kort åt mig.

Vad skall man göra då? Har beställt alla andra datorgrejor ifrån komplett, allt utom grafikkortet, vilket jag skulle fått vänta tills november på. Detta skall komma i mitten på nästa vecka, lite tråkigt att stå med allt utom grafikkortet....

Blir knäpp snart, känner inte för att lägga 1000kr till i onödan för samma sak.

Visa signatur

"In god we trust, all other we monitor."
NSA