Permalänk

De höga minnespriserna

F-n vad priserna på minnen gått upp. Det beror visst på att efterfrågan är hög, så att tillverkarna inte hinner med att leverera till kunderna i den takt de går åt. Annars skulle väl priserna sjunkit istället.

Det här minnet kostade 1100,- förra månaden, men är nu uppe i 1500,-

http://www.webhallen.com/prod.php?id=42423

Någon som känner till om prisutvecklingen kommer att hålla i sig, eller om de kommer att sjunka inom de närmaste månaderna?

Jag är sugen på att köpa mer minne, men inte till dagens priser.

Permalänk

Kolla in denna sida http://www.memory-configurator.com för billigare priser.

Visa signatur

Q9450|Asus Rampage Formula X48|CM Stacker|Monitor:24" Samsung|2x2GB OCZ Reaper PC8500|Sapphire 4870X2|CORSAIR HX1000W|NEC ND-3500AG|MaxtorAtlas15K.II 73GB|10,348 TB
Seagate,Hitachi,Maxtor,Samsung

Permalänk

Tack, jag ska kolla även om jag föredrar att köpa inom Sverige.

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Jag köpte mina 2x512MB Twinmos 667MHz för 860kr för en månad sedan, nu kostar de 1349kr. Typ alla datordelar har gått upp i pris förutom grafikkort som fortsätter falla.

Permalänk
Avstängd

Varför är det så? Har AMD ångrat sin prisänkning

Permalänk

Hittade "mitt" minne hos Datorbutiken, där de utförsäljs för 1149 kr. Slog till direkt.

Permalänk

Jag köpte 2GB Team Xtreem DDR2 PC6400 CL 4-4-4-10 från Memory-Configurator.com, de kom idag (tyvärr har jag ingen dator att bygga in dem i än, men de ska var väldigt tevliga).

Likadana minnen går att finna hos Overclockers t.ex. och ska ni ha klockarminnen för nya C2D rekomenderar jag att åtminstone kolla där! De har inte höjt priset, men kanske kommer att göra det med tanke på att Corsairs likvärdiga kostar en tusing mer!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hallon-Terror
Jag köpte 2GB Team Xtreem DDR2 PC6400 CL 4-4-4-10 från Memory-Configurator.com, de kom idag (tyvärr har jag ingen dator att bygga in dem i än, men de ska var väldigt tevliga).

Likadana minnen går att finna hos Overclockers t.ex. och ska ni ha klockarminnen för nya C2D rekomenderar jag att åtminstone kolla där! De har inte höjt priset, men kanske kommer att göra det med tanke på att Corsairs likvärdiga kostar en tusing mer!

Synd att jag redan beställde corsairs i sverige. Men jag letade efter memory configurator i en tråd, ingen vill svara

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se