Permalänk

Råd angående bärbar

Morsans bärbara har börjat bråka, den blåskärmar grymt lätt för stötar. Den startar bara ibland, annars så säger den harddisk failure eller nått liknande.

Är det svårt att plocka ut hårddisken på en bärbar?
Antar att det är den som börjar ge sig, är det värt att lägga ner de pengarna (köpa ny hårddisk) på en 3 år gammal dator?

Tacksam för svar.

Visa signatur

"In god we trust, all other we monitor."
NSA

Permalänk
Medlem

Re: Råd angående bärbar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruce_Banner
Är det svårt att plocka ut hårddisken på en bärbar?

Hur långt är ett snöre?

De flesta maskiner har en lucka på undersidan. Andra maskiner kräver att man tar sönder dem i atomer innan man kommer åt... vad är det för maskin?

Permalänk
Medlem

testa hårddisktilvekarens testprogram efter skador först, om det nu måste ske ett byte så kan du ju börja med att skriva vad det är för något du ska byta hdd på...

Permalänk

Packard bell är det, osäker på vilken modell.
Vad kostar en hdd på en bärbar?
Undrar om det är värt att lägga pengar på en 3 år gammal dator?

Visa signatur

"In god we trust, all other we monitor."
NSA

Permalänk
Medlem

med största sannolikhet är det en 2,5"are och iom jag inte vet andra spec så föreslår jag at du tex kollar efter sådana på tex pricerunner...

Värt... beror mycket på en själv, tycker man att det är datorn funkar ok i övrigt så kan det vara värt att lägga ~1000:- (?) på en ny hdd...

Permalänk

Okej, då vet jag det, tack!
Det borde väll vara hdd som börjar kajka iom att den är så stötkänslig? Minsta lilla stöt/knuff så blåskärmar den på en gång.

Visa signatur

"In god we trust, all other we monitor."
NSA

Permalänk
Medlem

Som sagt, kör tillverkarens diagnostester... (dvs hdd-tillverkarens och inte packard bell)

Permalänk

Okej, skall försöka sparka igång den nästa gång jag är där.

Tack för hjälpen!

Visa signatur

"In god we trust, all other we monitor."
NSA