Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem med Corsair TwinX 2*512 pc3200C2PRO

Permalänk
Medlem

Problem med Corsair TwinX 2*512 pc3200C2PRO

Tjena på er alla, jag tror jag har ett litet problem.

Jag köpte nyligen nya minnen och bytte från 2 st TwinMos 2*256, det jag märkte direkt vad att Corairs leds står nästan ständigt på rött som visar att de används fullt. så fort jag startar ett program så stiger cpu andvänningen för det programmet till mellan 90-100% och håller sig där tills jag stänger av programmet.

måste jag installera om windows eller can de va bios?

jag hade inte samma problem med twinmos minnena och de var ju bara budget.
en annan sak jag märkte va att min Fps i spelet World of Warcraft har sjunkit men 40-50%

har ingen floppy i datorn så jag kan inte köra Memtest86

Tack fär alla svar.

//Mvh Linuz

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk

Memtest86 finns på Ultimate Boot CD http://www.ultimatebootcd.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
Memtest86 finns på Ultimate Boot CD http://www.ultimatebootcd.com/

vilken av de ska ja ladda hem? har du en direkt länk?

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Permalänk
Medlem

problemet kvartstår utan error i memtest :S

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem

testa att installera om windows då?

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NerZ
testa att installera om windows då?

ska göra de under helgen, har inte corsair någon from av mjukvara till deras minnen?

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |