ATITool, lyckas inte klocka

Permalänk

ATITool, lyckas inte klocka

Tjenare

Har fått igång den nya burken precis, och tänkte ge mig på att klocka grafikkortet lite. Det är ett Sapphire Radeon X1900XT 256MB.

Jag har dragit ner atitool 0.25 Beta 15, men förstår mig inte riktigt på hur det fungerar. Jag har skapat 2 profiler, en för 2D och en för 3D, jag har ställt in att profilerna skall komma ihåg allt, så som klockhastighet, fläkthastighet och volt.

Men hur gör man för att nu öka hastigheten på kärnan och minnena? Jag har testat att fylla i egna värden på Core och Memory, och sedan tryckt på "Set Clock", men då hoppar genast värderna ner till 499.50 / 594.00 igen, oavsett vad jag fyller i.

Jag har stängt av 2 st services förresten, om det spelar in. Jag har ett svagt minne att jag läste någonstans att man skulle göra det, för att förhindra att kortet själv klockade om sig:
"ATI Hotkey Poller" samt "ATI Smart"

Det måste vara någonting jag har missat eller glömt, för i de guider jag har läst har jag fattat det som att man skall ändra klocken på kortet när man klickar i "set clock"

Datorn är i övrigt en E6600 med 2GB Minne

tempen på GPU'n är runt 50-60 i idle, standardkylning tills nästa löning

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Jag hade liknande problem med Beta 15.

Beta 14 fungerar mycket bättre, sitter för övrigt med exakt samma kort. Du kommer stöta på problemet sen att kortet endå vill switcha mellan sina egna 2d/3d-lägen trots att du använder egna profiler i AtiTool. Du löser det enklast genom att byta profil när du kommit in i spelet med hotkeys.

http://www.techpowerup.com/downloads/259

Permalänk

okej, skall lira lite med Beta 14 och se om det fungerar bättre

hittade ett annat inlägg i en annan tråd:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonbass
För att du ska kunna använda ATI Tool för att överklocka så behöver du låsa ATI Overdrive, är det så att du inte använt Overdrive funktionen i CCC så ska den vara låst.
Är det så att du använt den och du inte kan låsa den igen så är det bara att installera om CCC.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=633...

Overdrive är upplåst här, och det går inte att låsa igen, så jag skall testa att blåsa ur och in CCC och se ifall det blir bättre av det

edit: Beta 14 fungerar klart bättre!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS