SweClockers top 50-spellista

Permalänk
Melding Plague

SweClockers top 50-spellista

I förra veckan sammanställdes den sedvanliga top 50-listan över de mest populära spel som våra användare har tyckt till om i vårt forum. Alla fick tycka till om de tio bästa spelen vilket har skapat en lista om femtio spel.

Läs nyheten: SweClockers top 50-spellista

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Usch, har aldrig förstått hur Half-Life alltid kommer etta. Så bra var/är det verkligen inte.
Att BG2 kommer först på 20:e plats är helt åt h-vete också.

Förövrigt lanserades väl inte Diablo II år 2003?

Permalänk
Medlem

Haha vilket skämt... Alla vet ju att spelet som revolutionerade marknaden och var outstanding på sin tid är Quake! Quake1 (Quakeworld) spelas ju fortfarande aktivt med en nordisk serie med 8 divisioner... Quake ÄR och kommer alltid vara nr: 1!!!!!

Permalänk
Avstängd

Beror ju helt på hur länge man varit med. Jag anser att PacMan, Donkey Kong, Outrun, Space Invaders, Galaga och Astroids revolutionerade datorspelandet. Efter Pong då. Sen hade vi Mud som också var nyskapande.

Vad gäller 3D-spel på pcn är ju Doom och Doom 2 alla nuvarande spels fader (i princip). Sedan dess har inte mycket hänt egentligen.

Permalänk

asso vad e detta kom c&c red alert på 46e plats bara. det spelet e ju cult:P

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Låg medelålder bland medlemmarna får listan att bli såhär. Hade sett annorlunda ut om bara människor över 25 hade fått rösta. Ren skam att bara en Lucasarts klassiker finns med

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

diablo 2 kom ut 2000 iaf så det borde rättas till i nyheten ..

annars var det väll inte en oväntad lista som presenterades iaf inte top 10.

Permalänk
Medlem

Är inte denna lista ganska gammal ?

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk

Jahaja, själv tycker jag System Shock 2, Deus Ex och Thief är bland det bästa som gjorts. Inget av dom spelen är med på listan

Nu väntar jag på BioShock. Det kanske kan dyka upp på nästa lista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av christopher.cameron
Jahaja, själv tycker jag System Shock 2, Deus Ex och Thief är bland det bästa som gjorts. Inget av dom spelen är med på listan

Nu väntar jag på BioShock. Det kanske kan dyka upp på nästa lista

Damn straight!

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

om diablo 2 landade år 2003 så var det väl nåt annat spel ja lirade runt år 2000;-)

Visa signatur

Nej Slipknot är inte heavy metal!!!

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, denna lista är något taget ur top 10 listan i affären ju!

Sweclockare är tråkiga helt klart...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

och TA! Total annihilation .... bästa RTSet genom tiderna!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
och TA! Total annihilation .... bästa RTSet genom tiderna!

och supreme commander kommer att bi det bästa...

Permalänk
Medlem

Deus Ex saknas i den listan, enligt mig =/.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Är inte denna lista ganska gammal ?

Jo, inte är det från förra vecka iallafall. 2006-08-18 19:04 skrevs inlägget med listan.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
och TA! Total annihilation .... bästa RTSet genom tiderna!

Sant sant sant! Varför är inte det med på listan!? Blir så ledsen.

För mycket ungt folk här.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att HL vann, var att många röstade på CS, DOD osv. Dessaär ju inte alls samma sak som HL.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Varför Half-Life kom etta var för att alla BÖRJADE spela ungefär vid den tiden, för det var då ISDN infördes i svergie. Visst var det ett kul spel, men fanns många titlar innan som var bättre såsom Quake, Super Metroid, Chrono Trigger, Secret Of Mana osv.

Folk var helt enkelt ute för sent med sitt spelande för att inse att det finns mycket bättre spel än Half-Life

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Quake är och kommer alltid förbli störst

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Quake är och kommer alltid förbli störst

Instämmer...

Permalänk
Medlem

Kan ni inte bestämma er?
Det står ju fel under bilden i nyheten.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Är förvånad och närmast chockad över att inget av Civilization-spelen ens kom med på listan! Ett grymt nyskapande och häftigt spel då det kom som vidareutvecklats med varje förnying!

klart tydligt att det är för mycket RTS och RPG "nördar" på swec, iof satt man själv helt nergrötad i Diablo 2, quake och HL då det begav sig, men likaså har man gjort framför civ

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warhead
om diablo 2 landade år 2003 så var det väl nåt annat spel ja lirade runt år 2000;-)

Jag spelade D2 under millenie-skiftet (ja, jag var lite för liten för att vara ute), så jag tror nog att det tillverkades 99

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Är förvånad och närmast chockad över att inget av Civilization-spelen ens kom med på listan! Ett grymt nyskapande och häftigt spel då det kom som vidareutvecklats med varje förnying!

klart tydligt att det är för mycket RTS och RPG "nördar" på swec, iof satt man själv helt nergrötad i Diablo 2, quake och HL då det begav sig, men likaså har man gjort framför civ

Att kalla Diablo för RPG för oss RPG "nördar" är som att kalla Civilization för RTS eller något värre

Och 7 RPG spel av 50 är väl inte mkt? Snarare så att det är för mycket FPS spel på listan kanske. Dagens ungdom

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Att kalla Diablo för RPG för oss RPG "nördar" är som att kalla Civilization för RTS eller något värre

Och 7 RPG spel av 50 är väl inte mkt? Snarare så att det är för mycket FPS spel på listan kanske. Dagens ungdom

Precis. Inte speciellt många RPG som är med. och de som är med är bra

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Stör mig lite på att det står "Inte helt oväntat kom Half-Life etta." i texten och sedan står det "Half-Life kom tvåa på SweClockers top 50-lista över de bästa spelen." under bilden från HL2...

Permalänk
Medlem

Den här listan kan ju fara och flyga! Att Grim Fandango kommer på 37:e plats är skandal. Och att über fantastiska Outcast inte ens är med är ett hån mot hela spel industrin. Jag menar hallå eller? Hitta ett single player spel med mer liv än Outcast och säg till mig sen

Jag skulle gärna vilja slänga halva den listan om inte mer och sätta in riktiga spel som Doom 2, Outcast, Monkey Island, Dune 2, Total Annihilation, Broken Sword, Deus Ex och till sist Grim Fandango på en klar första plats, och bränna upp alla kopior!

Sen att Half Life och CS klassas som samma spel i listan är ju också helt åt skogen! Är det samma spel? Nej just det.. hallå?!?!

Och nej.. det var inte Quake som revolutionerade marknaden, det var Doom helt och hållet.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Är förvånad och närmast chockad över att inget av Civilization-spelen ens kom med på listan! Ett grymt nyskapande och häftigt spel då det kom som vidareutvecklats med varje förnying!

klart tydligt att det är för mycket RTS och RPG "nördar" på swec, iof satt man själv helt nergrötad i Diablo 2, quake och HL då det begav sig, men likaså har man gjort framför civ

Civ 2 är och förböir bäst i serien, spelar det fortfarande någon gång i veckan

Permalänk
Hedersmedlem

(om Total annihilation):

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FilleMang
Sant sant sant! Varför är inte det med på listan!? Blir så ledsen.

För mycket ungt folk här.

Håller helt och fullständigt med. Nu var jag nog inte med och röstade den här gången men Totan Annihilation har varit nummer 1 på min egen lista sen våren/sommaren 1998 (då jag köpte det tror jag).
Det kommer aldrig komma något spel som kan ersätta det. När jag är 50 år ska jag fasiken ha en dator som man kan köra total på.
Det skulle vara så enormt skönt om källkoden skulle släppas, även om jag tror chansen är mikroskopiskt eftersom det nu är atari som äger rättigheterna till det (?).

Jag hoppas jättemycket på supreme commander, det kan bli ett enormt komplement men ersätter nog inte Total Annihilation.
TA forever

Unreal Tournament (99) fanns med på listan. Jag är väl ingen höjdarfan av det men UT2004 gillar jag skarpt. Motorn och allt. Det var rätt många saker som inte fanns i konkurrentspelen när det släpptes våren 2004. T.ex. text-to-voice av chat message osv, röststyrning av botar (inte så avancerat men ändå).

Unreal Tournament 2007 och Supreme Commander är de enda jag längtar till.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG