Permalänk
Medlem

haha, eller är dom bara bra på att gömma grejerna

Permalänk
Medlem

I win

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunn4r
haha, eller är dom bara bra på att gömma grejerna

Syftade du på mitt inlägg? Anledningen till att jag skrev att folk har lite saker, är att det inte är någon match att fixa snygg kabeldragning då.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreacherMan
Syftade du på mitt inlägg? Anledningen till att jag skrev att folk har lite saker, är att det inte är någon match att fixa snygg kabeldragning då.

jo menade ditt inlägg, men asså kan ju inte säga att du inte provat för det vet jag inte om du har, men asså även om man jar ltie saker är dey svårt, men så klart svårare om man har mkt prylar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunn4r
jo menade ditt inlägg, men asså kan ju inte säga att du inte provat för det vet jag inte om du har, men asså även om man jar ltie saker är dey svårt, men så klart svårare om man har mkt prylar

Kolla sida 3 så ser du min burk. Har en hel del prylar, men det var inga svårigheter att få det snyggt. Jag menar, om man bara har en vanlig burk med en disk osv, så är det busenkelt.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Min dator, har inte lagt ner mycket tid på att få de fint men men.

http://img214.imageshack.us/my.php?image=pict1881ey3.jpg

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz + Arctic Cooling Freezer 7 l ABIT AW9D-MAX l OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 2048MB l XFX GeForce 7600GT 256MB + Zalman VF700-Cu | 1780Gb Hdd l NEC ND-4570 | Tagan Easy Con 430W l Zalman ZM-MFC1 | Antec P180 SPCR Special Edition | Samsung SyncMaster 940BW | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Min kabeldragning, är rätt nöjd. Tveksam på om det går att få det bättre utan att köpa typ strumpor lr dyl.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torandi
Min kabeldragning, är rätt nöjd. Tveksam på om det går att få det bättre utan att köpa typ strumpor lr dyl.
http://torandi.ifastnet.com/Cold_Darkness_11.jpg

hmm Codegen PSU, är det inte dom som kan börja brinna? Eller är det jag som har fått för mig nått.

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem

Codegens gamla 300 W-modell blev förbjuden av konsumentverket.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreacherMan
Codegens gamla 300 W-modell blev förbjuden av konsumentverket.

Nöjd med ditt 6227? Ska köpa ett sånt efter dhw. Mitt pc7 är jävligt trångt med 6st hårdiskar, vattenkylning mm. Finns inte mer plats och kan inte fixa bra kabeldragning..:( Med 4diskar gick det, med 6st som nu sä finns det inte plats för det. Räknat på att den där extra Decimetern i djupet gör mycket samt att det bara är 5.25platser vilket gör att alla kan hänga i gummiupphänging. Samt att jag ska klämma in en dual 120 DD-gt xflow radiator i toppen.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

hellu..

får min dator grejor lite senare idag å då ska det bli ordning och reda i burken, just nu ser mitt chassi ut så här.

Nylackat inut i

någon som kan gissa vilket chassi jag äger (A)

Permalänk
Medlem

chieftec dragon/mesh?

Permalänk
Medlem

Nupp.. hihi

Men men. nyss hämtat mina saker så nu börjar byggandet för 2:a gången:D

SÅ efter datan har varit i gång sedan 7 igår så har jag kommmit fram till att den inte strular vilket den gjorde sist.

chassit är f ö ett Thermaltake

Permalänk
Medlem

Antec Solo
Ganska nöjd med kabeldragningen.

Permalänk
Inaktiv

Antec SLK3000B, långt ifrån färdigt men ändå ganska nöjd.

Permalänk
Medlem

Klavkalashj# Jag kan inte säga annat än att du har det väldigt rent och fint (från sladdar och mög) i din låda

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MazterX
Klavkalashj# Jag kan inte säga annat än att du har det väldigt rent och fint (från sladdar och mög) i din låda

Haha skojjar du med mig nu? Har lite svårt för ironi såhär på äldre dagar xD
Det finns mycket kvar å göra på kabeldragningen, men tack ändå:)

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/upload/gallery/349-full.jpg

Lian Li PC101a, lite nya prylar i den nu dock,en till hårddisk samt fläktkontroller, men inget som tillförde speciellt mycket mer kablar

Permalänk

Jag måste väl bidra med bilder jag med.

Det är mobilbilder så dom är ju inte direkt skitbra. ;>

Visa signatur

Alldeles för många datorer.. :>

Permalänk

omöjligt å lägga till [ IMG] samt [ /IMG] runt länkarna som alla andra? orka trycka på länkar hela tiden

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Mullvad]
omöjligt å lägga till [ IMG] samt [ /IMG] runt länkarna som alla andra? orka trycka på länkar hela tiden

then, don't?
ganska jobbigt med stora bilder som ska ladda.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Mullvad]
omöjligt å lägga till [ IMG] samt [ /IMG] runt länkarna som alla andra? orka trycka på länkar hela tiden

Nöjd?

Visa signatur

Alldeles för många datorer.. :>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoz
then, don't?
ganska jobbigt med stora bilder som ska ladda.

därför man har en regel om att bilder får vara en viss storlek på forumet, sen angående tid å ladda, har du inte bredband eller?

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem

ska ta och städa upp i burken imorgon, för tillfället ser det ut såhär..

ska försöka städa upp bland kablarna, sen byta ut ide-kabeln mot en platt som man kan gömma undan lite lättare än den där stora äckliga runda saken

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk

miedo: du kan ju alltid bara ta bort det yttersta skyddet på ide-kabeln så borde den bli mer lätthanterlig..

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem

försökte städa upp lite.. blev väll sådär..

hittar inget sätt att gömma undan atx kabeln..

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

miedO
om du skulle investera i en HR-05 så tror jag att du skulle få ganska bra kylning på nordbryggan när du har din zalman så som du har den nu

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

kikade lite på den och den verkar nice, dock känns det inte som det behövs i nuläget, kanske senare när jag uppgraderar systemet..

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miedO
försökte städa upp lite.. blev väll sådär..
http://img184.imageshack.us/img184/7949/datorqg9.jpg
hittar inget sätt att gömma undan atx kabeln..

Är ju as enkelt att ha snygg kabeldragning i ett pc7 med så lite prylar som du har. Borra ett hål uppe vid nätagget och dra kablarna bakom moderkortsplåten. Vik kablarna så att de ligger smart och använd buntband för att hålla dem kvar. Har fäst många kablar på den icke synliga sidan av hårdiskracket också.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

hade tråkigt

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo