Permalänk

Har aldrig förstått det där med att gömma kablarna

http://img267.imageshack.us/my.php?image=a010la2.jpg

Permalänk

Nej men är dom sleevande så är ju det inte lika fult, dock lika tempminskande

Permalänk
Medlem

alla mina är förövrigt sleevade, har ett hiper type-r och har sedan själv sleevat resten blått.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LamZ
FULLMON:

vart fan är dina sladdar?!

ser du inte det

yrkeshemligheter du vet;)

min server

rätt hyfsat dock så stör idekablen mig lite att den är dumt dragen men som sagt den ska ju in i min nya burk ( sign ) så jag kommer inte att fixa det isf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Får man lägga upp bilder även fast ens dator ser ut som om nån har slängt in en scud missil?

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk

yep! det e bara att slänga in dom
!

Permalänk
Medlem

HAHAHA Jag vann snyggaste kabeldragningen.

Visa signatur

Permalänk

Billman

Säger bara Oh my Lord! Du har då lyckats.

Permalänk
Medlem

vart köper man billigast svarta kabel stumpor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av --==[KorteZ]==--
Billman

Säger bara Oh my Lord! Du har då lyckats.

Burken ligger på 35 idle 40 load så jag struntar i de samma

Men Jag Robin Billman har vunnit!!! Vart är alla mina fans som skriker "GAAAH KABELDRAGARN^"

Jag kan åtminstone få en kaka?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

lol

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AbjorNer
Lånar tråden när den ändå är omkabeldragning, hur stor roll spelar kabeldragning roll? alltså för temperaturen?.

Kolla min och läs vad jag har för temp så får du en uppfattning

EDIT: Kollade tempen nu och den ligger på 27 Idle och 34 Load

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här är min då, LL PC-7, inte jättebra, men det duger:

Nu har jag dock fixat till ljudkabeln som går rakt över allt på bilden..

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk

Min kabeldragning

Tja well, det här är min mindre fina kabeldragning....Men skenet bedrar

Förklaring:

*(1)Frontkabel, dom få sladdarna som sticker upp är dragen under moderkortet

*(2)Gul och röd kabel, strömbrytaren till CCL, vet inde hur jag ska dölja
dom...anar att man borde kunna dra dom bakom chassit också

*(3)Ihoptvinnade nätkablar,Ja vet! en jävla röra!,Den finns där för att grafikkortets adabter e så jävla stor+ att sidofläkten måste få ström, vilket gjorde den lilla molexen i slutet på härvan lämplig, ska fixas...kan jag dra grafikkortsfläket direkt till en vanlig molex ? ISF, vart ska den vita kabeln in ?

*(4) Fläktkablar, dom går ju direkt till moderkortet, såg ingen annan utväg, förutom att borra i moderkortet, vilket jag helst vill undvika ^^

Det är väll det mesta jag kan snacka bort, men håll i er, Snart väntas en kabeldragning som kommer koste mig 800kr ! (mkt sleeving och fina färger )

Permalänk
Medlem

Copperhead, Varför inte bara dra kablar bakom moboplåten? Plocka ut mobo, borra hål där det passar, och sen köra på det?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk

Borra i Mobon? Är det möjligt!?

Det stora skälet att jag inte gör det e inte mobo:ns skull(sorry mobo-bro) utan för att kablarna är för korta, men som jag sa, så ska det skarvas och sleevas om ett tag

Permalänk
Medlem

moboplåten, alltså plåten som du skruvar fast fast mobot på
Du vill ju inte döda mobot

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Antec super Lanboy

Har sleevat alla kablar med strumpor från elfa. (aggets kablar är orginal sleevade)

Före:

Efter

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk
Medlem

Det dära vad en snygg nightshot .. jävligt snygg.

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EA|Bonde|Erik
Lånar tråden när den ändå är omkabeldragning, hur stor roll spelar kabeldragning roll? alltså för temperaturen?.

för att chassifläktarna ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt så vill man ju inte ha stora kabelhärvor som hindrar luftflödet (och möjligtvis ökar ljudnivån då luften måste byta väg) plus att det ser bättre och mindre amatörmässigt ut med bra kabeldragning. är väl lite som att tvätta bilen, vissa bryr sig och vill att bilen ska se fräsh ut (stavning) och andra skiter fullständigt i det.

Permalänk

Måste väl utmana Billman lite, det här är dock gamla datorn i gamla chassit. Nya har jag inte fått pli på ännu men jag lovar att det blir bättre där.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

jadu, fin dragning för att vara så in i helvete mkt diskar hur många gb?

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk

jag tycker att JockeTC har en fin dragning dock går den göra finare.. men en av de som är finast här förstors förutom mina 2 burkar

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Måste väl utmana Billman lite, det här är dock gamla datorn i gamla chassit. Nya har jag inte fått pli på ännu men jag lovar att det blir bättre där.

http://img395.imageshack.us/img395/7652/p1110005je9.jpg

Du ska se chassi kanterna i min burk. Helt jävla fullsmockat med kablar av diverse slag. skulle jag släppa ut dom skulle min dator få en knullrufs

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
jag tycker att JockeTC har en fin dragning dock går den göra finare.. men en av de som är finast här förstors förutom mina 2 burkar

Men jag ska köpa en p180, och bli den första som fixar snygg kabeldragning i en sån
Dessutom så är det där en ganska gammal bild..

Visa signatur

Permalänk

Mitt bidrag: (inkl mina tår)

Kan dock inte städa undan mycket mer pga att diskarna måsta ha sina sladdar.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Som vanligt dödar Marine tråden med sina fötter..

Visa signatur

Permalänk

Marine: Det svarti på HDDchassit, har du satt dit det själv lr färdigt chassi...vad är det för chassi egentligen !!?!?!?

*EDIT* OOOH JAG Vill också sätta fast min HDD i Fronten som Jocke! Vad för adapter !?!?

Permalänk
Medlem

Marine har ett antec p150.
Jag har en kylare/vibrationsdämpare från nexus och montera min hdd i, det har marine också.
Min SATA kabel gick fram till fronten och sen till moderkortet, det var en tillfällig lösning jag körde när jag inte kom på något annat, nu har jag "rullat ihop" satakabeln och sleevat den, svårt att förklara. Hur som hellst har jag perfekt luftgenomströmning

Visa signatur

Permalänk

Japp ett P150 it is.
Men jag förstår inte riktigt vilket svart du menar.

Mina SATA-kablar är "buntbandade" och ser jättefina ut
Ett smärre helvete att få det snyggt.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.