Köpa TFT , den närmsta tiden,vad välja ?

Permalänk
Medlem

Köpa TFT , den närmsta tiden,vad välja ?

...

Dax att skrota sina CRT skärmar för att köpa TFT.

Är det något på gång, som man bör vänta på ?
Ingen panik direkt, men skärmarna har gjort sitt.

Kommer att bli 2 st TFT .. Wide lr inte är inte avgjort ännu.

Budget tja 8-10 lax.

Tips .. någon, tycker jag har letat mig blind.

//Spelar inte spec mycket .

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk
Medlem

Jag har också letat mig fördärvad efter en skärm som kan duga, och har efter mycket läsande och sena nätter kommit fram till denna
Dell UltraSharp™ 2007WFP 20.1"

http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=se&...

Permalänk
Medlem

Ja den ser ju trevlig ut .. men 16 ms response time !!

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk
Medlem

Du kan köpa 22 tum Samsung 225BW för samma pris som Dell 2007WFP.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Håller med janee. Varför köpa en dyr dell med 16ms när det finns andra fina 22" för samma peng om inte rent av billigare.

t.ex samsung 225bw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ncc1701e
Ja den ser ju trevlig ut .. men 16 ms response time !!

Du kan inte jämföra den siffran då TN-paneler och andra anger tiden i GTG, och den motsvarande tiden för Dell-skärmen är 6ms. Till saken hör också att en 6ms TN-panel mycket väl kan ligga runt 25ms i medel men som snabbast 6ms.

Alltså: Ska du jämföra de svarstider som skrivs så har Dellskärmen en svarstid på 6ms, i värsta fall 16ms. Jag har Dellen och har inte märkt några som helst eftersläpningar, inte en enda recensent heller vad jag läst. Den har fått toppbetyg överallt i princip. Givet köp!

minko: En liten skillnad kan ju vara att det är TN-paneler utan äkta 8-bitarspanel i 22"-skärmarna, de har ingen höj-/sänkbar fot, ingen pivot, inga composit/s-vhs-ingångar, ingen Picture (in/by) Picture. För övrigt ang. responstiden så läs vad jag skrev ovan.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

225BW har höj och sänkbar fot.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]

minko: En liten skillnad kan ju vara att det är TN-paneler utan äkta 8-bitarspanel i 22"-skärmarna, de har ingen höj-/sänkbar fot, ingen pivot, inga composit/s-vhs-ingångar, ingen Picture (in/by) Picture. För övrigt ang. responstiden så läs vad jag skrev ovan. [/B]

Tack att du gav mig lite perspektiv hur det är, Har aldrig varit så insatt.

Men om du rekommenderar någon annan skärm än just dell. vilken skulle det vara? Inte allt för dyr för plånkis

Permalänk
Medlem

Alla som vill ha fakta och information om 225BW behöver bara söka i detta
forum så skall ni finna mycket att läsa.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minko
Tack att du gav mig lite perspektiv hur det är, Har aldrig varit så insatt.

Men om du rekommenderar någon annan skärm än just dell. vilken skulle det vara? Inte allt för dyr för plånkis

Av vad jag kommit fram till så skulle det vara VX2025wm. Den skulle jag köpt om jag inte varit nöjd med min Dell. Den har en äkta 8-bitarspanel P-MVA. Dock ej några andra finesser direkt.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Dell 2007WFP ,verkar ju vara en riktigt bra skärm.

Någon som har koll på om det finns A03 eller finns bara A02 ute ?

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk
Medlem

LG L204WT 20" WIDE tycker jag verkar lovande. Dock så verkar det lite osäkert om när butikerna får in den.

Permalänk
Medlem

Kan säga att min NEC 20WGX2 är den enda delen i mitt datorsystem som jag är 100% nöjd med!