ASUS P5B DELUXE, Hur är ljudkortet?

Permalänk
Medlem

Störningar/brus fast subwoofer avstängt, inte så farligt mkt men irriterande iaf, köpte ett SB Xifi och nu är jag nöjd. Har nog iofs aldrig haft ett inbyggt ljudkort som har vart bra.

Visa signatur

på luft : 2600c@3700, 3200e@4300
7900gs @ 750/1800 3dmark05:11411, 3dmark06: 6875
6200agp @ 673/718 3dmark03: 8107, 3dmarl 05: 3458

Permalänk
Medlem

Men era gamla ulvar.

Är det någon här som använder det inbyggda ljudkortet och matar ljudet digitalt och tycker det är dåligt?

Jag kör med det inbyggda, matar digitalt, klockrent ljud, inget brus. Har dock stött på ett problem, att ibland när man kör mp3 och en ny låt startar låten och spelar 1sek sedan början den om igen o sen fungerar det, händer väldigt sällan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtenzion
Men era gamla ulvar.

Är det någon här som använder det inbyggda ljudkortet och matar ljudet digitalt och tycker det är dåligt?

Jag kör med det inbyggda, matar digitalt, klockrent ljud, inget brus. Har dock stött på ett problem, att ibland när man kör mp3 och en ny låt startar låten och spelar 1sek sedan början den om igen o sen fungerar det, händer väldigt sällan.

Jag är också intresserad av att höra hur ni upplever detta. Jag har för avsikt att mata digitalt till förstärkaren och låta den sköta omvandlingen.

Jag tycker inte det borde vara någon skillnad på att köra digitalt via detta kort och x-fi korten. Analogt däremot är nog som natt och dag.

//OLA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtenzion
Men era gamla ulvar.

Är det någon här som använder det inbyggda ljudkortet och matar ljudet digitalt och tycker det är dåligt?

Jag kör med det inbyggda, matar digitalt, klockrent ljud, inget brus. Har dock stött på ett problem, att ibland när man kör mp3 och en ny låt startar låten och spelar 1sek sedan början den om igen o sen fungerar det, händer väldigt sällan.

Tycker precis som dig, skönt då man slipper skriva så mycket

Permalänk

Kör du pass-through genom spdif så spelar inte ljudkortet ngn roll. Då är det din förstärkare som gör omvandlingen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johnny karlberg
Kör du pass-through genom spdif så spelar inte ljudkortet ngn roll. Då är det din förstärkare som gör omvandlingen..

Fel fel fel. Kvalitén på optiken kan skilja rejält. Igen så varierar detta mycket från moderkort till moderkort. Vill man vara säker på att man får bra ljud köper man ett ljudkort från känd tillverkare som har samma kvalité på samtliga produkter de spottar ut.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Installerade ett X-Fi xtreme gamer igår, måste säga att det är riktigt trevligt ljud Speciellt med crystalizer på. Har kortet kopplat till dels mina z-680 samt ett sunkigt headset.