Permalänk
Permalänk

lol, inte bett om rma innan, ska göra det med mitt mobo nu, (komplett)

E dem så slöa att skicka en ny så blir det datorbutiken för hela slanten i fortsättningen för mig.

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triskelon1
lol, inte bett om rma innan, ska göra det med mitt mobo nu, (komplett)

E dem så slöa att skicka en ny så blir det datorbutiken för hela slanten i fortsättningen för mig.

Va? Testa du på datorbutikens support. Den är väldigt berömd eller ska man säga ökänd.

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem

Här är mina erfarenheter av multitronic.se...

+ Riktigt snabba leveranser, leverans till mig som bor i Örnsköldsvik var endast 2 dagar. Andra butiker jag beställt ifrån brukar kräva nästan 1 vecka för leverans.

+ Konkurrenskraftiga priser

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- Fick ett defekt grafikkort, inte deras fel dock, men jag hoppas att RMA går smidigt. (Tänker på den andra killen i denna tråd som fått vänta i evigheter.)

Visa signatur

| Intel Core2Duo 6420 : 4GB DDR2 PC5400 : 730 GB HDD : C3D 8800GTS 320MB : Soundblaster X-FI ExtremeGamer | XFX Nforce 680i SLI | Scythe Infinity Fanless | Windows Vista Ultimate x64 | 3DMark05 Score: ._._._._.

Permalänk

Fick precis hemkört saker för 1700:- med företagspaket.

Snabb leverans! Bra priser!

Beställt ytterligare saker för 7000:- som redan finns påväg.

Börjar jevligt bra!

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Multitronic

Tog dem en dag efter att jag påmint dem via mail att packa ner ett grafikkort i kartong, mailet sändes 1 vecka efter att jag beställt.
Och då hade jag betalat via banken direkt.
Dessutom hade de mage att maila en massa dåliga bortförklaringar, 2 olika av 2 försäljare.
En av dem antydde dessutom att felet nog egentligen var mitt.
Surt.

Permalänk

Re: Multitronic

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingolson
Tog dem en dag efter att jag påmint dem via mail att packa ner ett grafikkort i kartong, mailet sändes 1 vecka efter att jag beställt.
Och då hade jag betalat via banken direkt.
Dessutom hade de mage att maila en massa dåliga bortförklaringar, 2 olika av 2 försäljare.
En av dem antydde dessutom att felet nog egentligen var mitt.
Surt.

Låter konstigt då Multitronic inte har något eget lager utan allt skickas direkt från deras leverantör.

Permalänk
Medlem

Precis min erfarenhet...
Det är fortfarande såhär, dessutom är de slöa på att leverera + att de skickar med företagspaket till privatpersoner = försenad leverans p.g.a. omsortering....
Grrrrr...
Tar ungefär en vecka att få grejer de har mängder av i lager.

Så har ni bråttom och vill handla utan strul, välj INTE multitronic.

Permalänk
Medlem

Nu har jag gått igenom min första RMA hos Multitronic. Händelseförlopp:

Jag har 7x320Gb WD3200SB i en raid5-kedja. Börjar (efter att ha byggt ut den) uppleva att OSet hänger sig vid hög diskaktivitet. Efter 2-3 dagar så dör kedjan (kontrollerkortets larm tjuter för fullt). Det visar sig att en av diskarna orsakar time-out 1-2 ggr/dygn och nu har kontrollerkortet fått nog och spottar ut den felande disken...

Vid kontroll med MHDD (lös disk) så visar det sig mycket riktigt att efter hög belastning under lång tid så kajkar disken, men vid normal belastning så är allt guld (WDs diagnosprogram visar tummen upp). Hmmm... läge för tjaffs ur RMA synvinkel alltså...

Rapporterar RMA till Multitronic och får svar dagen efter med ett RMA-nummer och en "fraktlapp" att skriva ut och klistra på paketet (gratis mao).

Skickar paketet till GNT i upplands-väsby och bifogar RMA-nummer i paketet enl önskemål. Ca 1 ½ vecka senare ringer "stockholmsåkeriet" på mobilen och meddelar att dom kommer och lämnar ett paket. Disken är utbytt mot en ny (vad jag kan se, tillverkningsdatum i maj 2007. Har dåååliga erfarenheter med fabriksrenoverade diskar...).

Helt ok anser jag. Inte Dustin snabbt, men inom två veckor anser jag var ok (plus hemleverans!).

Mvh Rikard

Ps. Den felande disken var en av 2st nya, ca 160 timmar drifttid.

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk
Medlem

Beställde en LCD natten till måndag, och fick idag kl 17 ett mejl att paketet befinner sig i SEINÄJOKI som kan ses här på kartan:

http://www.kylpylakivitippu.fi/images/misc/kartta_suomi.gif

Tänkte att det kunde vara kul att se hur lång tid det tar för det att dimpa ner hos ICA i Stockholm

edit1* Kom till Sthlm 11.26

edit2* Kom idag kl 12 Fem dagar alltså.

Permalänk
Medlem

Tja...... Multitronic.se fortfarande pålitliga eller ?? . . köpte saker av dom för 4k 2008 funka fint fint då . . . . . läges rapport nu? sugen på en ny kamera . .

Visa signatur

https://www.passmark.com/baselines/V9/display.php?id=10783531...

h200i - i5 8600K 5.1ghz 1.38v - Kraken X52 - Corsair LPX 16gb 3200mhz - 970 EVO 500gb - 950 PRO 256gb - Asus 2070S Turbo EVO 2070mhz - Asus Strix z370-i - Razer BlackWidow Croma v2 -

Permalänk
Medlem

Läs kommentarerna på Prisjakt om dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sampa
Läs kommentarerna på Prisjakt om dom.

mjo såg att dom hade avslutat sammarbetet med dom :/
beror la på nått negativt då antas de .

Visa signatur

https://www.passmark.com/baselines/V9/display.php?id=10783531...

h200i - i5 8600K 5.1ghz 1.38v - Kraken X52 - Corsair LPX 16gb 3200mhz - 970 EVO 500gb - 950 PRO 256gb - Asus 2070S Turbo EVO 2070mhz - Asus Strix z370-i - Razer BlackWidow Croma v2 -

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag skriver i en gammal tråd, men någon som hört något mer om Multitronic? "Funkar" dom fortfarande? Funderar på att beställa en netbook därifrån ^^

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

Bara att köra på...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moka
Bara att köra på...

Säker? Läste om dom på allabolag.se och enligt där så hade dom en inkomst på 10-19k och inga anställda.. :s

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NUW4
Säker? Läste om dom på allabolag.se och enligt där så hade dom en inkomst på 10-19k och inga anställda.. :s

Allabolag: 10 000 - 19 999 tkr. Dvs upp till 19 999 000 kr, om detta gäller hela Multitronic (dvs .fi och .se) vet jag inte. På deras hemsida hittar du nog ca 25 nunor på anställda. Prata inte skit.

Permalänk
Medlem

Verkar ju helt okej kanske. Men speciellt bra priser är det väl inte? :S
Känns lite dåligt med 10 dagar frakt + dålig support + inte så låga priser.
Då är det mycket mer värt att handla via duktiga Inet enligt min åsikt :]

Dessutom går Multitronics hemsida lite väl segt och har jobbig layout

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moka
Allabolag: 10 000 - 19 999 tkr. Dvs upp till 19 999 000 kr, om detta gäller hela Multitronic (dvs .fi och .se) vet jag inte. På deras hemsida hittar du nog ca 25 nunor på anställda. Prata inte skit.

Vadå "prata inte skit" det är väl mänskligt att läsa/tänka fel, gah!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mansonite
Verkar ju helt okej kanske. Men speciellt bra priser är det väl inte? :S
Känns lite dåligt med 10 dagar frakt + dålig support + inte så låga priser.
Då är det mycket mer värt att handla via duktiga Inet enligt min åsikt :]

Dessutom går Multitronics hemsida lite väl segt och har jobbig layout

Men dom har en netbook 1-2k billigare än dom flesta andra sidor, ochden finns knappt i sverige längre..

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz