Ni som spelar mycket, idrottar/tränar ni också?

Permalänk
Medlem

Wushu (kung fu) 5-7 dagar i veckan. Tränar och tävlar .

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk

Brukade spela ofantligt mycket spel, säkert uppåt en 5-6 timmar per dag. Ibland även hela helger, vilket är helt katastrofalt. Dock lyckades jag under denna tid klämma in ca 2 gympass i veckan, inge vidare alltså..

Sen jag nu fick börjat på högskolan, skaffat en MacBook och ändrat både kost och levnadsstil kan jag ju säga att jag aldrig mått bättre. Gymmar måndag, onsdag och fredag och spelar squasch tisdag och torsdag. Då dessa aktiviteter ligger i ansluting till skolan blir det mer eller mindre naturligt att dra iväg dit för att avreagera sig efter en dag i sittande ställning.

Jag säger inte att man ska ge upp någonting, inte heller datorspelande, man ska göra det man trivs med OCH mår bra av. Vikt på det senare.
Men testa lite i varje fall, gym är inte det bästa sättet att träna, hitta en aktivitet som ni trivs med, med en polare eller genom en förening. Där har ni mycket att vinna.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Effektivaste sättet att gymma är att gymma ensam. Jag gymmar i cirka 45min sen cykla 20min eller bara gå i högt tempo. Detta gör jag 3-5gg/veckan och sen sparras jag en gång i veckan med några kompisar för skojs skull. Allt beror på skolan (prov och vissa dagar då jag slutar ganska sent).

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
Börja i en kampsport då! Finns massor att välja mellan, och nybörjarkurser startar varje termin. Själv har jag tränat 3-4 kampsporter, och alltid börjat ensam.

Faktiskt en bra ide men med min nuvarande ekonomi så skiter det sig tror jag.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

taekwon do i 4 år, är inofficiellt svart belte (fast det egentligen inte betyder så mycket) o snart ett halvår i kickboxing som jag kommer fortsätta i. sen sitter jag bara o spelar resten av fritiden

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Tränar på gym 3-4ggr. Innan det så varken tränade jag eller gjorde någonting mer fysiskt än att cykla fram och tillbaka till skolan.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Tränar på gym 3-5 ggr i veckan, sen 8-10 år tillbaka, sedan jag slutade i brottning, som jag tillbringade 5-6 dar i veckan då, va tvungen o hålla "matchvikt" mm... rätt skönt när man kan bestäma när, och hur mycket man vill träna nu:P... kan tillägas att det är vanlig styrketräning jag tränar, ingen bodybuildning eller styrkelyft... men man har ju pressat upp 130 i bänk en gång i tiden(Riktigt lyft, inget studsande, och rumpan ibänken, och med en sekunkds stopp i bottenläget;)), och dragit 230 i mark, och 190 i knäböj, med en kroppsvikt på 79 kg
Men nu har jag inte kunnat köra riktiga mark/knäböj på 2 år, pga av ett komplicerat ben/fotledsbrott jag fick när jag åkte offpist... Benet fastnade i en stenklycka, och det blev en spriralfraktur strax nedanför knät, ner till-genom fotleden... och benet gick helt av på 3 ställen...:/

Permalänk
Medlem

Jag går i skolan och kodar massa också.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Just för tillfället ingenting. Förutom vardagsmotion (går i trappor istället för att ta rulltrappa/hiss och sånt). Dock så börjar jag känna av i bårde hjärta och rygg, så det blir nog att börja gymma väldigt snart.

Permalänk

3 gympass i veckan, även längre promenader.

Nån löpning, nej tack

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

Tränar inte möe men brukar inte trycka i mig massa mat jämt utan brukar mer tvinga mig själv att äta lite

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

spelar innebandy i div.3

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Har ett idrottspass i skolan ~ 3h/veckan. Men nästa vecka blir det andra bullar, då ska jag börja med att träna 4ggr i veckan, inför lumpen!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

jobbar på ett fysiskt jobb och gymmar på jobbet(finns gym där) sen så går jag alltid i trappor och sådant, ibland ger jag mig ut på långa promenader. sen så bygger jag grejer oxå, jobbigt att skruva träskruvar!
jobbar ganska mkt så det blir inte så mkt dator faktiskt mest på kvällarna, men nu när tjejen börjat jobba så har jag fredag som min dator dag, fast jag brukar ändå va ute med kompisar men idag så SKA datorn och jag umgås ordentligt! slängt ut en del cash på den så nu ska jag få valuta för slantarna!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Styrke träning känns så dumt, det känns som att folk bara tränar på gym för att få feta muskler, idrotta ska man göra det tränar hela kroppen och det är kul att vara med människor och ha kul tilsammans, lag sport är det som gäller.

Verkar som du inte varit på ett gym. Det finns nog ingen sport som bygger upp ens kropp så bra och jämnt som gymträning, förutsatt att du tränar hela kroppen samt tränar ordentligt. Kombinera med konditionsträning och det är guld.

Personligen så gymmar jag cirka 3 dar i veckan, skall även bosätta mig på roddmaskinen framöver för att få upp konditionen.

Permalänk
Medlem

Om vi säger såhär, just nu idrottar jag inte, men när jag gjorde det så såg det ut såhär för mig:
Jag tränade 3ggr i veckan, match 1 gång i veckan, pluggade, får väldigt bra resultat på mina prov, (har hitintills inte fått något lägre än G) och jag hinner endå spela dator flera timmar per dag. När jag säger flera så menar jag mer än 16h i veckan.

Permalänk
Medlem

Gym, klättring och löpning om det är någorlunda varmt (men får man nåt anfall som man kan få så är det inte helt omöjligt att springa i snöstorm heller )

Visa signatur
Permalänk

Sommar: MC Trial på hög nivå, träning 3 dagar veckan + en tävling antingen SM eller en mindre serie.

Vinter: Simmar 3 gånger i veckan.

Måste börja med mer fys annars får jag inte åka på EM nästa säsong för farsan

Visa signatur

wiie

Permalänk

Bygger och pumpar på det lokala gymmet tre gånger i veckan. Finns inget bättre.

Visa signatur

stay true to yourself and stay the course

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swennis
Men nu har jag inte kunnat köra riktiga mark/knäböj på 2 år, pga av ett komplicerat ben/fotledsbrott jag fick när jag åkte offpist... Benet fastnade i en stenklycka, och det blev en spriralfraktur strax nedanför knät, ner till-genom fotleden... och benet gick helt av på 3 ställen...:/

=/

Jag vet hur det känns, hade dock av armen helt på två ställen. Ena stället precis under där benet är fasst i axelleden, och ännu en fraktur ca. 5cm under axelleden.

Dessutom så spelar jag fotboll på ganska hög nivå, så inge kul alls att skada sig.

Permalänk
Medlem

Har legat i lumpen i 11 månader (muck igår, WOHO!) så jag är väl mer vältränad än jag nånsin varit tidigare. Gått upp nästan 10 kg sen mönstringen och sprang milen i kuperad terräng på sandspår på 47 minuter. Har lovat mig själv att fortsätta löpa och fortsätta kötta med fria vikterna hemma.

Spelar gitarr hemma också, köpte en Fender Stratocaster idag för en del av muck-bidraget

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk

Springer 3-4 gånger i veckan á ca. 12km.

Permalänk
Medlem

Just nu inget, körde kick-Thai boxning förut. Men jag har ett ganska fysiskt krävande jobb och jag tar promenader ganska ofta, kan nämligen inte bara sitta still om jag är rastlös.
Förhoppningsvis kommer jag dock ändra på det snart.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Springer, gymmar.

Permalänk

spelar gitarr ja vet inte hur många timmar om dan o har köpt mig en spining cykel nu med så nu jävlar ^^

Permalänk
Medlem

Fotboll & tennis 1-3 ggr i veckan beroende på säsong

Permalänk
Medlem

Jag lirar boxning på Wii!
Både kul och hyfsat svettigt att göra upp om mästertiteln med polarna.

Permalänk
Medlem

Kickboxning 4ggr i veckan och lite Gym då och då för att få upp konditionen

Visa signatur

Logitech Z-680 5.1 surround system, Panasonic PTAE-100 Lcd projektor, Microsoft Xbox --> Executer 2 chip, PSTWO --> TOXIC chip, Nintendo Gamecube
-----------------------------------------------
AMD64 3000+ Winchester s939 @ 2250Mhz || Abit KT800PRO || 1024Mb DDR pc3200 Corsair @ Dualchannel || PowerColor 9800se@pro || 80GB HDD 7200rpm

Permalänk
Medlem

Årskort på gymmet. Är stark som en björn.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Ju-jutsu 2 till 3 ggr i veckan!

Visa signatur

Core 2 duo!