Varför lyser ej DVD-läsaren på min wii?

Permalänk
Medlem

Varför lyser ej DVD-läsaren på min wii?

Hej, är det något fel på min wii? min cdläsare lyser ej blått. den blinkar bara till lite när man startar den. Eller är det någon inställning som måste göras? Vill inte skicka in min nya wii för ett sådant problem!

Visa signatur

CPU:4400+ X2 Grafik: Nvidia 7800gtx Minne: 2gb PC3200 SDRam HDD: Samsung SP 250x2 S-ATA

Permalänk
Medlem

Re: Varför lyser ej cdläsaren på min wii?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BPH
Hej, är det något fel på min wii? min cdläsare lyser ej blått. den blinkar bara till lite när man startar den. Eller är det någon inställning som måste göras? Vill inte skicka in min nya wii för ett sådant problem!

står om det där i manualen, den lyser bara när den har ett oläst meddelande eller nåt i den stilen. min lyser med andra ord inte heller just för tillfället.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

Re: Varför lyser ej cdläsaren på min wii?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BPH
Hej, är det något fel på min wii? min cdläsare lyser ej blått. den blinkar bara till lite när man startar den. Eller är det någon inställning som måste göras? Vill inte skicka in min nya wii för ett sådant problem!

i ärlighetens namn så tror jag faktiskt inte den skall lysa blått hela tiden. eller jag är rätt säker på att jag har läst det. den blinkar till och lyser blått vid vissa förehavanden, typ laddningar och sånt kanske. kolla i manualen om det står nåt. tror dock inte att det är nåt fel på maskinen utan den lyser när den ska lysa

Permalänk
Medlem

Så sugigt, den ska ju lysa sexy-blue hela tiden imo.

Edit: Det heter DVD-läsare

Permalänk
Medlem

Okej, skönt att höra. Men det hade ju varit snyggare om den lyser hela tiden!

Visa signatur

CPU:4400+ X2 Grafik: Nvidia 7800gtx Minne: 2gb PC3200 SDRam HDD: Samsung SP 250x2 S-ATA

Permalänk

Bara släng iväg ett mail till den så lyser den för att du har ett oläst meddelande. Själv tycker jag det är skönt att den inte lyser hela tiden så jag vet att det finns en smaskig uppdatering att hämta när den lyser och kallar på mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bollmannen
Bara släng iväg ett mail till den så lyser den för att du har ett oläst meddelande. Själv tycker jag det är skönt att den inte lyser hela tiden så jag vet att det finns en smaskig uppdatering att hämta när den lyser och kallar på mig.

Jag gillar att du hävdar att din Wii kallar på dig. Det är hardcore.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Så sugigt, den ska ju lysa sexy-blue hela tiden imo.

Edit: Det heter DVD-läsare

är du säker på det?, säkert att det inte är en optisk enhet då den kan läsa flera optiska lagringsmedier än dvd?

Visa signatur

Jag har dyslexi.

Permalänk

Wii har väl ändå blueray stöd? det är väl inte dvd?

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slappyjoe
Wii har väl ändå blueray stöd?

Nej

Permalänk
Medlem

blu-ray och wii? nu har vi spårat ut lite?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zparta
är du säker på det?, säkert att det inte är en optisk enhet då den kan läsa flera optiska lagringsmedier än dvd?

Optisk-enhet är en mycket mer suddig benämning. Detta eftersom man kan tro att den har bränningsfunktion, HD-DVD, BD.
DVD-läsare är förövrigt bakåtkompatibla med CD.

Permalänk
Avstängd

visste ni att wii är bakåtkombitabel med ps3-spel om man lirar med trådlösa 360-kontroller med sladd.

Finns program att köpa så att den sexyblue-lyse jämnt, och släcker sig när man stoppar i strömmen på den. Dessutom så vet la alla att wii inte har blueray, utan HD-DVD med extra fluff. Som är framtidssäker med kassettband av latexstål..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yeahman
visste ni att wii är bakåtkombitabel med ps3-spel om man lirar med trådlösa 360-kontroller med sladd.

Finns program att köpa så att den sexyblue-lyse jämnt, och släcker sig när man stoppar i strömmen på den. Dessutom så vet la alla att wii inte har blueray, utan HD-DVD med extra fluff. Som är framtidssäker med kassettband av latexstål..

Ja, läste det på itunes igår.

Känns som att den här diskussionen är färdig. Den lyser bara när man stoppar i en skiva eller när du har igång wii24 och har ett nytt meddelande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Optisk-enhet är en mycket mer suddig benämning. Detta eftersom man kan tro att den har bränningsfunktion, HD-DVD, BD.
DVD-läsare är förövrigt bakåtkompatibla med CD.

är det för nittital att säga "ROM-drive" då? att spelaren i maskinen stödjer formaten den ska spela behöver man ju knappast specificera ändå.

/ fö. tycker jag sloten borde lysa konstant när det inte är en skiva i så man prickar rätt i dunklet. och blinka för meddelande. (utom när man spelar då den ska vara av oavsett)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

tycker man kan säga discläsare istället. Fast det är klart, den läser ju inte lp-skivor eller blue-ray, så den läser ju inte alla typer av discar. (Lägg märke till stavningen med "c" så ni inte kommer och jiddrar om hårddisksskivor )

Permalänk

Urs, är glad att den inte lyser blått hela tiden.