Ageia physX, ökar det prestandan?

Permalänk
Medlem

Ageia physX, ökar det prestandan?

Halloj!

Ja, satt här och tänkte lite på vad som skulle kunna göra mitt system bättre för inte så mycket pengar, och då såg jag det här kortet.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=320531

Skulle det förbättra prestandan i tex. Crysis, Oblivion? och då hur mycket, finns det några tester på det, har sökt men inte hittat nå vettigt.

Eller är det bara bortkastade pengar?

MVH

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

bara ploj. en flopp som det inte finns något stöd för.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Re: Ageia physX, ökar det prestandan?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Halloj!

Ja, satt här och tänkte lite på vad som skulle kunna göra mitt system bättre för inte så mycket pengar, och då såg jag det här kortet.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=320531

Skulle det förbättra prestandan i tex. Crysis, Oblivion? och då hur mycket, finns det några tester på det, har sökt men inte hittat nå vettigt.

Eller är det bara bortkastade pengar?

MVH

I dagsläget finns det bara 2 spel som stödjer det. GRAW och City of villians. Men på deras hemsida listar de över 400 speltitlar som ska släppa spel med stöd. Det är ingen ide att köpa det nu, men kanske om 1-2 år.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Re: Re: Ageia physX, ökar det prestandan?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
I dagsläget finns det bar 2 spel som stödjer det. GRAW och City of villians. Men på deras hemsida listar de över 400 speltitlar som ska släppa spel med stöd. DEt är ingen ide att köpa det nu, men kanske om 1-2 år.

Okej, bra att veta, Tack!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

det försämrar din prestanda, ditt grafikkort måste rita upp mera saker men det är inte särskilt märkbart eftersom man ofta inte köper detta kort om man inte har high end dator.

Visa signatur

I'm a big advocate of financial intelligence.