Är verkligen i behov av VIVO kabel !!!

Permalänk
Medlem

Är verkligen i behov av VIVO kabel !!!

Tja !

Det var ett tag sen jag bytte upp mig från mitt gamla 9600XT till X800GTO.

Jag trodde att jag skulle få alla kablar med kortet men så var det inte...jag fick

inte den kabel som ansluter datorn till teven utan jag fick bara

en kabel http://www.powercolor.com/global/main_product_detail.asp?id=9...

Jag har ingen hdtv utan bara en vanlig tv med en scart ingång på backsidan

och en composite ingång och ljudingång på framsidan av teven och jag har en

scart adaptor som gör att man kan koppla datorn till teven genom en s-video

kabel och den har jag så jag behöver bara vivo kabeln. Som ni kanske

vet Powercolor skickar inte med tillräckligt tillbehör så man måste köpa andra

kablar själv...så jag frågar er! Var kan man köpa en sån kabel? Har letat rumt

lite men hittade inget som jag behövde.

Nån som kan skicka en länk till en sajt som säljer såna i Sverige eller kan ge

några tips så är jag väldigt tacksam !

mvh//

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Hmm jag försår inte riktigt vad du menar?

Vivo = video in & video out.

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem

Räcker det inte med en vanlig s-videokabel då? Vivo ska du väl inte ha, eftersom kortet inte stödjer video in?

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lungre
Räcker det inte med en vanlig s-videokabel då? Vivo ska du väl inte ha, eftersom kortet inte stödjer video in?

Jo då kortet har stöd för video in och ut ... om du tittar noggrant på kartongen till kortet på hemsidan så står det VIVO till höger och jag har en polare som exakt har samma kort men fick låna den vivo kabeln av en kompis och så provade ifall om video in och ut funkar och det gjorde det ....jag tänker inte köpa ett grafikkort som jag inte kommer att använda bara för att få den kabeln... jag vill bara veta om den finns att köpa nånstans ....VIVO adaptor tror jag den heter också.

Skriv på vad ni vill måste köpa en sån

Edit: Du hade rätt ju har haft s-video kabeln i drygt 4 månader och aldrig tänkt att enga änden på kabeln skulle passa grafikkorets vivo-utgång men det gjorde det och jag kan säga att jag får skarp o bra bild fast i svartvit vet inte vad problemet kan vara ..har senaste catalyst 7.1

Nån som har nån idé eller tips???

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]