Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Åsikt välkomnas ... välja vad ?

Tjenis !
Tänkte försöka "hotta" upp min dator med lite andra minnen. Hade väl inte tänkt klocka så mycket men dom bör klara av lite iaf (typ så att man kör dom i 250 MHz). Är även bra om man inte behöver ge dom för mycket spänning för att dom ska klara av "jobbet". Tänkte mig något av nedanstående ...

Val 1
Corsair TWINX2048-3200C2 DDR, 2 stycken 1 gigs moduler som finns att få för typ 2700 spänn.

Val 2
Kingston HyperX 2048MB PC3200 DDR, 2 stycken 1 gigs moduler som finns att få för typ 1800 spänn.

Rätt stor skillnad i pris alltså samt att jag har läst tveksamma saker om Corsair minnena. Behöver 2 gig nu tycker jag så vad välja ?? Har ni kanske några andra förslag ?? Bara det inte blir för dyrt, men har ni några positiva/negativa erfarenheter av ovanstående minnen så dela gärna med er !!

Thx in advance ...
/Ice

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk

Vad jag har sett så är inte alternativ 1 så jättebra. Överklockar inte till några väldigt hastigheter. Tycker de är på tok för dyra i jämförelse med den prestanda son går att få ur dem..

Alternativ 2 har jag ingen uppfattning om.

Kan säga att de minnen som jag är jag ruskigt nöjd med. Det är 2x1gb corsair 3500LL Pro. Vet inte vad de går på nya. Men de kan jag köra i upp emot 280mhz stabilt. Rekomenderas!

Visa signatur

Silverstone SG05B | GigaByte H67 | 2500K | Patriot Pyro SE 120Gb |8GB Corsair XMS3 | Samsung P2450H

Permalänk
Medlem

Tack för dina synpunkter ... och även jag har hört samma sak om Corsair minnena ... borde ligga nåt i det då tycker man !

Och vad gäller ditt egna förslag ... jodå, dom minnena e ju riktigt bra ... men med en prislapp på upp emot 3500 kronor är det lite för saftigt för min plånbok

Tack ändå !!!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk

Leta på begagnat marknaden. Jag köpte dessa tillsammans med en cpu och ett annat par minnen (2x512) för ett mycket bra pris. Efter att jag sålt cpu och de andra minnena hade jag betalt 400kr för mina corsair!

Visa signatur

Silverstone SG05B | GigaByte H67 | 2500K | Patriot Pyro SE 120Gb |8GB Corsair XMS3 | Samsung P2450H