Permalänk
Avstängd

kan inte installera Asus update.

Tjosan. Jo jag har ett problem. När jag försöker installera Asus update på mitt Asus A8N32-SLI deluxe. Så kommer det upp 'NT NOT FOUND'' sen när man har klickat ok på medellandet så kommer det upp ''No Asus motherboard'' sen avbryts installationen :(.

Permalänk
Medlem

Asus update

Hej hade samma problem med mitt.. löste sig dock när jag installerade om dom gamla drivisarna sen funckade det att uppdatera.

Hoppas det löser sig

Visa signatur

Det blir varmt och luktar bränt..

Permalänk
Avstängd

aha ok DEt kanske är dom nya Nforce4 drivrutinerna som spökar då.

Permalänk
Medlem

varför inte gå in på asus.com sen leta upp ditt moderkort o ta sedan de nyaste drivrutinerna

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Låt mig gissa, alla ni som inte kan installera Asus update har Creative ljudkort?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjonss13
varför inte gå in på asus.com sen leta upp ditt moderkort o ta sedan de nyaste drivrutinerna

det har jag redan testat. Men inte lyckats vidare bra ;).

Jepp kalle anka. Jag har creative audigy4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86

Jepp kalle anka. Jag har creative audigy4

Jag hade samma problem när jag körde med mitt Xtrememusic i.. kräver en ominstallation utan creative skitet för att lyckas installera asus update...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Jag hade samma problem när jag körde med mitt Xtrememusic i.. kräver en ominstallation utan creative skitet för att lyckas installera asus update...

Aha ok. Jag hade ändå tänk att ta väck Creative kortet när mitt andra 7950GT kort kommer in i burken igen. Är det nån större skillnad på det inbyggda ljudkortet och mitt audigy4 ljudkort?

Permalänk
Medlem

hmz har också audigy4 så det blockerar att man inte kan uppdatera asus bios då ?

Permalänk
Avstängd

Jag testade att avinstallera Audigy4. Och det fungerade inte det heller :(. Å jag som MÅSTE upd min bios. (Det är så Typiskt )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Jag testade att avinstallera Audigy4. Och det fungerade inte det heller :(. Å jag som MÅSTE upd min bios. (Det är så Typiskt )

Det hjälper inte att avinstallera, creative djävulen finns redan i datorn & kan bara drivas ut genom en formatering & ominstallation... tyvärr.

Uppdatera med en diskettstation & EZflash...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Det hjälper inte att avinstallera, creative djävulen finns redan i datorn & kan bara drivas ut genom en formatering & ominstallation... tyvärr.

Uppdatera med en diskettstation & EZflash...

NOOOOOO!!!!!!...Ok då får jag lära mig hur man upd via disket då =/