R600 - Maj blir ankomsten.

Permalänk

Haha... fina bilder och vakna till. Lite dagen efter mys nu efter att ha hookat upp med en brud på krogen

Jodå, man fick sig allt en liten funderare när man såg att releasen blir i Tunis.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micmoc
Du menar att du är en av dom som faktiskt fått ett fungerande kort då ! ..... stort grattis till dej =)!

Verkar som om en hel del har diverse problem !

Har den senaste "volvodatorn"..... tänkte investera i ett nvidia till den men drog åt mej öronen när jag tittade runt i detta forum !

Varje dag jag kollar står det bland dom nyaste trådarna ...... 8800 gts problem ..... 8800 problem hjälp ! osv....osv.

artifakter.....kompatibels problem ...bara svarta skärmar osv !

Vet ju inte ens vad jag har för hårdvara i burken =).... bara amd 5000+ samt ett 7900 graffe...... så strular det så vet man inte vad det är som inte matchar ihop med 8800 kortet och bara för att det funkar för en annan som har en "volvodator" så är det ju inte säkert den funkar med min ! alla har ju typ olika märken på sina diskar, moderkort mm.

Synn... var verkligen sugen på ett grymt kort som kunde röja med min 24" bildskärm !........ högsta upplösning med all mumma påslagen !...... kan ju bli lite laggigt ibland med mitt 7900 !

får klara mej så länge ! väntar hellre på nvidias nästa kort eller r600 65nm !

Mvh.Micke

Tror nog att du kommer få se samma människor utan några kunskaper som vill ha hjälp att klocka sina nya grafikkort även när R600 släpps. Det är förmodligen inte kortet i sig det är fel på utan att användaren i fråga gjort något fel.

Jag kan ju vara ute och cykla, men jag tror många saknar väldigt mycket kunskaper när det kommer till det här med att bygga/uppgradera sin egen dator.

Jag har inte haft några som helst problem med mitt kort med standardklock utan fått mina problem, helt logiskt, när jag pressat det med högre hastighet. Handhar man kortet på rätt sätt och låter stock-inställningarna vara slipper man problemen.

OnT: R600 verkar ju oneklig bra hypad, i mina öron känns det mer som att de väntar med sin release för att hamna nånstans mitt emellan G80 och G90 för att maximera sina försäljningssiffror. Om de hade släppt sina R600 för kort efter G80 skulle de missa alla dessa människor som redan köpt sitt splitternya G80-kort, nu kommer man åt den stora massa då folk har tid haft tid att lägga upp en nybudget. Troligen för att deras kort inte är tillräckligt mycket bättre nVidias för att motivera 6000kr extra för en så liten förbättring.

Viktigt för amd/ati är ju då att de inte släpper sina kort för nära inpå G90 eftersom folk kommer kunna se de korten komma och således vänta på att dessa kommer istället för att lägga pengarna på R600.

Sånt är livet för en pucktvåa!

Visa signatur

"Det finns inga dumma frågor, bara dumma människor."

Permalänk
Medlem

kollar man på problemen med 7900gt korten så var dom MYCKET större än dom med 8800 korten iallafall!

vet inte hur mkt fanboys ni är, själv är jag ingen och kommer köpa det kort som passar mina behov bäst, kommer vänta på r600 för 2 enkla anledningar:
1: nvidias 8800gtx kort är så pass stort att jag kommer bli tvungen att modifiera min låda kanska ordentligt för att få in det.
2: sen att nvidias blir lika varmt som min cpu, eller varmare TOM låter mindre lockande.
kan ju ändå bli nvidia om det visar sig att r600 varken är kallare eller kortare, eller så kanske det helt enkelt är sämre.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf

kan ju ändå bli nvidia om det visar sig att r600 varken är kallare eller kortare, eller så kanske det helt enkelt är sämre.

Jag är beredd på att lägga en hundring på att R600 kommer vara varken kortare eller svalare än 8800GTX.

På de bilder som finns på R600 så är den defentivt inte kortare än 8800GTX. Och svalare kommer den inte vara än GTX när kylaren ser ut i princis som på GTX och plus så har R600 några tiotal watt extra av strömförbrukning än GTX.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

bilderna du sätt är OEM versionen med en grymt stor kylare som sticker ut en bit bakom kortet som det ser ut nu så kommer der vara 24cm långt medan geforce 8800gtx är 27cm långt, de där 3 cm är exact vad jag behöver. sen så ver vi inte hur varmt det kommer vara.
visste vi allt detta skulle jag inte behöva vänta med att bestämma mig, avgörs när kortet i fråga släpps och lite test snubblar upp på nätet!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Men e det någon sida som ger någon pålitlig info om r600?
Söker man i google på bilder så e det bara en massa skräp.
Mycker ryskt??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
bilderna du sätt är OEM versionen med en grymt stor kylare som sticker ut en bit bakom kortet som det ser ut nu så kommer der vara 24cm långt medan geforce 8800gtx är 27cm långt, de där 3 cm är exact vad jag behöver. sen så ver vi inte hur varmt det kommer vara.
visste vi allt detta skulle jag inte behöva vänta med att bestämma mig, avgörs när kortet i fråga släpps och lite test snubblar upp på nätet!

Jag menar inte OEM versionen, utan retail versionen.

http://www.tweaktown.com/articles/1069/amd_r600_retail_radeon...

Alla rykten säger att R600 kommer ha större strömförbrukning än 8800GTX, hur mycket är inte säkert.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slagt
e jo det gör det. vet du ens vad AA är?
Om du har testat att ändra i Nvidias inställningar så ska du se.

Mitt fel. sorry, blandade ihop spelen=( dock kollade jag och kör allt på det högsta förutom ljusstyrka. hade varit lite jobbigt.

Man är ju bara Människa.

Dock går det att förstärka spelets AA i Nvidias inställningar eller "åsidosätta spelets programinställning" och köra AA även om Rainbow SIX vegas igentligen inte låter en själv välja.

Om du inte har haft ett Nvidia Kort tidigare så borde du skaffa ett eller låna ett nyare och utforska Nvidias Programerbara Grafikkort.

Jag vet vad AA är. Det går ej att förstärka spelets AA, det finns dessutom ingen inställning för AA i r6 vegas. Jag har säkert haft 10st olika nvidia-kort och jag har ett 8800GTS 640Mb just nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Jag menar inte OEM versionen, utan retail versionen.
http://images.tweaktown.com/imagebank/r600inthewild_02l.jpg
http://images.tweaktown.com/imagebank/r600inthewild_01l.jpg
http://www.tweaktown.com/articles/1069/amd_r600_retail_radeon...

Alla rykten säger att R600 kommer ha större strömförbrukning än 8800GTX, hur mycket är inte säkert.

aha såg lite nya bilder som du postade och det verkar onekligen stort, är det längre än 8800gtx så får det vara för min del då jag måste ta bort hela hd racket, med ett 8800gtx så funkar det med en tång + hammare och lite god vilja att modda till burken för att få det att passa!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Jag menar inte OEM versionen, utan retail versionen.
http://images.tweaktown.com/imagebank/r600inthewild_02l.jpg
http://images.tweaktown.com/imagebank/r600inthewild_01l.jpg
http://www.tweaktown.com/articles/1069/amd_r600_retail_radeon...

Alla rykten säger att R600 kommer ha större strömförbrukning än 8800GTX, hur mycket är inte säkert.

Den första realesen "enligt rykten"skulle komma med 80nm ..... den drog tydligen oerhört mycket ström !..... nu går det rykten om att den skall finnas att få med 65nm istället ? .... viket då säkert skulle bli likvärdig med nvidias kort angående strömförbrukningen ! sedan har det sagts att kortet skall komma först med gddr3 och sedan med gddr4 !.... som sagt och som du hör så verkar ingen veta något överhuvud taget ! ..... allra minst om just strömförbrukningen !

Många påstår sej veta både det ena och det andra ..... men man får helt enkelt ge sej till tåls ...... iallafall "vad rykterna säger " LOL .... maj!

Mvh. Micke

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micmoc
Den första realesen "enligt rykten"skulle komma med 80nm ..... den drog tydligen oerhört mycket ström !..... nu går det rykten om att den skall finnas att få med 65nm istället ? ....

Hoppas verkligen att den kommer med 65nm.. fast 80 kan väl få duga ändå.

Senaste:
Redan hunnit med att köra vattenkylning på x2900xtx http://www.vr-zone.com/?i=4854

Fast ja vill se närbilder över hela pcb'n nån gång.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

helt otroligt vad feta korten är idag, kommer nog inte få plats med ett r600 i min burk, någon som vet hur långt det är, 8800gtx skall ju vara 27cm vilket passar min låda på håret.

går tekniken bakåt om man ser på storleken på grejjerna? visst presterar dagens grejjer väldigt bra men allt ska ju bli mindre, allt blir ju oxå mindre utom pcb'n som på alla kort bara blir större och större, varför?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
helt otroligt vad feta korten är idag, kommer nog inte få plats med ett r600 i min burk, någon som vet hur långt det är, 8800gtx skall ju vara 27cm vilket passar min låda på håret.

går tekniken bakåt om man ser på storleken på grejjerna? visst presterar dagens grejjer väldigt bra men allt ska ju bli mindre, allt blir ju oxå mindre utom pcb'n som på alla kort bara blir större och större, varför?

Tycker korten är små om man jämför med korten för 10 -15 år sedan. Jag kommer ihåg mina Mach 32 och 64, inte och leka med men var absolut det fetaste då.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

24cm kommer r600 vara

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Hoppas verkligen att den kommer med 65nm.. fast 80 kan väl få duga ändå.

Senaste:
Redan hunnit med att köra vattenkylning på x2900xtx http://www.vr-zone.com/?i=4854

Fast ja vill se närbilder över hela pcb'n nån gång.

Man kan förmoda att Ati står med en masa 80nm chip samt att tillverkningen på 65nm chip går för fullt just nu ! dom har ju även sagt att dom ska tillhanhålla ett fullt segment med directx 10 kort !

Undra hur dom kommer se ut

typ föregående serie:

1300
1600
1650
1800
1900
1950

Vad tippar ni blir nästa?
2300
2600
2650
............................................ 80nm gddr3 ?

2800.................................... 80nm gddr4 ?
2900.................................... 65nm gddr4 ?
2950.................................... 65nm gddr4 ?

Tror knappast dom slänger alla 80nm i sjön utan att dom kanske kommer att läggas i budget segmentet !

ska bli jäkligt intressant att se deras line upp sen
speciellt efter deras bekräftande samt dementerande om vilken nm det verkligen blir ! man blir alldeles yr av spekulationerna på diverse sajter samt forum så det troligaste är väl att dom själva inte vet ännu

Typ ... tillverka skiten så bestämmer vi vad det ska stå på kartongerna sedan

spännande blir det hursomhelst

Mvh.Micke

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
24cm kommer r600 vara

inte om man kollar på vissa bilder(menar inte dom med jumbo kylaren på sig!)

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Men kära jistanes: folk som har tagit i retail kortet har bekräftat att det är 9,5'' långt.

Vet ni hur långt det är?
http://www.google.se/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%...

Så långt är det...

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Men kära jistanes: folk som har tagit i retail kortet har bekräftat att det är 9,5'' långt.

Vet ni hur långt det är?
http://www.google.se/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%...

Så långt är det...

Stämmer, och 8800GTX är 23cm, inte 27cm

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

läs nackdelar på swecs egna test om 8800gtx korten...27cm undra om dom har fel?

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=614&page=14

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Stämmer, och 8800GTX är 23cm, inte 27cm

27 Centimeter inte 23. Vart får ni alla siffrorna ifrån????

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

23 är väl 8800GTS?

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

ja gts är 23 eller 24

ANdoja: siffrorna dom får kallas "handplock"

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
ja gts är 23 eller 24

ANdoja: siffrorna dom får kallas "handplock"

Stämmer nog, och GTX var 26.67cm eller något? Därför jag hade så stora problem att få in mitt kort fast jag hade mätt i förväg

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
23 är väl 8800GTS?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
ja gts är 23 eller 24

ANdoja: siffrorna dom får kallas "handplock"

Så läser vi vad jag citerar och skriver

GTX är 27 eller 26.x om vi ska vara petiga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Stämmer, och 8800GTX är 23cm, inte 27cm

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Så läser vi vad jag citerar och skriver

GTX är 27 eller 26.x om vi ska vara petiga.

Jag har hört att de är 40cm

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Kan vi alla snälla sluta upp med centimeter-fånerierna och bara posta nyheter om r600 i den här tråden?

Tack på förhand...

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Kan vi alla snälla sluta upp med centimeter-fånerierna och bara posta nyheter om r600 i den här tråden?

Tack på förhand...

9.5 inches = 24.13 centimeters = R600

... barnsligt.... jag vet !

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk
Hedersmedlem

hehe konstigtaste e-penismätartråden hittills
Eller ja ni dyftar om några cm hit och dit hehe.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Ja inte spelar de så stor roll i alla fall. Men som sagt så försöker vi hålla oss till de senaste nyheterna om R600 och inget mätnings/längd-snack.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Jag är runt 18 cm (ingen exakt vetenskap) så om nån vill trycka in mig i chassit säg bara till haha..

Intressant om Ebay kortet:

"wn video card. (Most likely
prototype of R600 video card.) It is available for direct sale. As
stated before, the card is in great cosmetic shape, but it is not
tested as we have no environment and knowledge to test it. We do not
know if it is functional or not. No support of any kind will be
provided from producer of the card. It need extra power to run. Also
drivers are still not available. The card will be sold strictly ?AS
IS? with no obligation of any kind whatsoever. Working or not it will
be still great for personal collection.

The estimated value of new working unit is over US$ 3000.-
Please let us know your best offer for this untested one if you are
still interested.
Thank you"

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|