"Protestlista" mot Dataprince.
Jag antar att jag ska lägga in detta i köparens guide?
Jag fick en ide av en annan medlem här på forumet att man kanske skulle ta och göra ngn form av protestlista eftersom Dataprince ibland fullständigt nonchalerar eller vägrar byta ut trasiga komponenter.
Min ide är att alla som har har haft problem med dataprince skriver ned vad som hände. Jag menar då bara de fall då ni INTE har fått sakerna fixade eller när det har gått väldigt väldigt långsamt. Det vore bra om ni kunde uppge erat fullständiga namn.
Jag tänkte senare sammanställa alla historier och lägga upp det på en hemsida och sprida länken över IRC etc. så att Dataprince blir tvugna att göra något åt saken för att inte få ett alltför dåligt rykte! Jag tror knappast att dem nonchalerar detta.
Jag tycker detta är en bra ide. KONSUMENTKRAFT!
Här är min historia
Jag köpte nämligen min dator där för ca. 1 1/2 år sedan. Sedan dess har min dator "krashat" 6 ggr. och jag har skickat in den 6 gånger på reparation.
Dom har bytt ut ett ram-minne, ljudkortet och just i detta nu är min data inne på lagning igen.. Nu säger dom att det är CPUn som är trasig.
Jag vill påpeka att jag aldrig har öppnat datorlådan eller klockat den på något vis.
Jag har en Athlon Thunderbird 800 MHz på ett
ASUS A7V 200MHz FSB AGP Pro/4X med en
IBM Dekstar 40 GB och ett
Soundblaster Live.
Sen blev jag "pålurad" Windows Me enligt mina kompisar.
om det nu säger ngt..
Minnet har bytts ut för dom sa att det var trasigt.
När ljudkortet byttes ut så sa dem typ: "naaaa.. det är nog ljudkortet"
Nu så säger dom att CPUn ger felmedelande och att den måste bytas ut.
Eftersom jag hade garanti på ett år så brydde jag mig inte när dom bytte ut ram-minnet och ljudkortet eftrsom dom betalade det. Jag fick dock betala en mellanskillnad båda gångerna eftersom dom inte hade samma prylar inne och jag inte orkade vänta så jag fick ett nyare ljudkort och ett lite större minne.
Jag undrar lite hur CPUn kan vara trasig eftersom jag kunde starta datorn innan jag lämnade in den på lagning. Jag kunde inte komma ända fram till skrivbordet lr vad man ska säga men en bit på vägen
Jag antar att om CPUn är trasig så borde det väl inte datan funka alls?? Jag frågade faktiskt en kille på ett annat dataföretag hurvida en CPU kan vara trasig. Han sa som så att en CPU är väldigt liten och komplex (som om det var ngt nytt) och att den antingen fungerar eller inte. Den kan alltså inte vara "lite" trasig och fungera litegrand.
Kruxet är nu att dom fortfarande inte har lyckats laga datorn och nu har garantin gått ut.. dvs att jag ska betala för deras "reparationer" i fortsättningen.
Jag betalade ca 19 000:- för en dator som jag inte kunnat använda särskilt mycket eftersom den hela tiden måste in på lagning eller ominstalleras (som jag dock bara lyckades göra en gng). Jag vill också påpeka att det inte är "Feltyp 43" dvs. att felet sitter 43cm framför skärmen. Jag har haft andra datorer som fungerat utmärkt, dom har jag inte köpt på Dataprince.
Jag tycker inte det är acceptabelt att jag ska börja betala nu eftersom dom inte lyckats få min dator tillräckligt stabil så att jag kan använda Word och IRC...
Den har dessutom varit hos dataprince lika länge som den har varit hemma hos mig. men men..
Jag har försökt prata med dataprince men dom har inte visat något intresse alls med att komma fram till en lösning. Ingen kompromiss heller..
En av mig skrattade åt mig och sa som så "att det är ju inte vårat problem nu när garantin har gått ut."
Jag har aldrig blivit så dåligt behandlad som kund. Farsan min var med och han blev jävligt sur han med. Han har pratat med ett konsumentskyddsombud eller vad det heter, men sådana saker tar tid.
Tack på förhand!!
Har CNCfräs