"Protestlista" mot Dataprince.

Permalänk
Medlem

"Protestlista" mot Dataprince.

Jag antar att jag ska lägga in detta i köparens guide?

Jag fick en ide av en annan medlem här på forumet att man kanske skulle ta och göra ngn form av protestlista eftersom Dataprince ibland fullständigt nonchalerar eller vägrar byta ut trasiga komponenter.

Min ide är att alla som har har haft problem med dataprince skriver ned vad som hände. Jag menar då bara de fall då ni INTE har fått sakerna fixade eller när det har gått väldigt väldigt långsamt. Det vore bra om ni kunde uppge erat fullständiga namn.

Jag tänkte senare sammanställa alla historier och lägga upp det på en hemsida och sprida länken över IRC etc. så att Dataprince blir tvugna att göra något åt saken för att inte få ett alltför dåligt rykte! Jag tror knappast att dem nonchalerar detta.
Jag tycker detta är en bra ide. KONSUMENTKRAFT!

Här är min historia

Jag köpte nämligen min dator där för ca. 1 1/2 år sedan. Sedan dess har min dator "krashat" 6 ggr. och jag har skickat in den 6 gånger på reparation.

Dom har bytt ut ett ram-minne, ljudkortet och just i detta nu är min data inne på lagning igen.. Nu säger dom att det är CPUn som är trasig.
Jag vill påpeka att jag aldrig har öppnat datorlådan eller klockat den på något vis.

Jag har en Athlon Thunderbird 800 MHz på ett
ASUS A7V 200MHz FSB AGP Pro/4X med en
IBM Dekstar 40 GB och ett
Soundblaster Live.
Sen blev jag "pålurad" Windows Me enligt mina kompisar.
om det nu säger ngt..

Minnet har bytts ut för dom sa att det var trasigt.
När ljudkortet byttes ut så sa dem typ: "naaaa.. det är nog ljudkortet"

Nu så säger dom att CPUn ger felmedelande och att den måste bytas ut.

Eftersom jag hade garanti på ett år så brydde jag mig inte när dom bytte ut ram-minnet och ljudkortet eftrsom dom betalade det. Jag fick dock betala en mellanskillnad båda gångerna eftersom dom inte hade samma prylar inne och jag inte orkade vänta så jag fick ett nyare ljudkort och ett lite större minne.

Jag undrar lite hur CPUn kan vara trasig eftersom jag kunde starta datorn innan jag lämnade in den på lagning. Jag kunde inte komma ända fram till skrivbordet lr vad man ska säga men en bit på vägen
Jag antar att om CPUn är trasig så borde det väl inte datan funka alls?? Jag frågade faktiskt en kille på ett annat dataföretag hurvida en CPU kan vara trasig. Han sa som så att en CPU är väldigt liten och komplex (som om det var ngt nytt) och att den antingen fungerar eller inte. Den kan alltså inte vara "lite" trasig och fungera litegrand.

Kruxet är nu att dom fortfarande inte har lyckats laga datorn och nu har garantin gått ut.. dvs att jag ska betala för deras "reparationer" i fortsättningen.

Jag betalade ca 19 000:- för en dator som jag inte kunnat använda särskilt mycket eftersom den hela tiden måste in på lagning eller ominstalleras (som jag dock bara lyckades göra en gng). Jag vill också påpeka att det inte är "Feltyp 43" dvs. att felet sitter 43cm framför skärmen. Jag har haft andra datorer som fungerat utmärkt, dom har jag inte köpt på Dataprince.

Jag tycker inte det är acceptabelt att jag ska börja betala nu eftersom dom inte lyckats få min dator tillräckligt stabil så att jag kan använda Word och IRC...
Den har dessutom varit hos dataprince lika länge som den har varit hemma hos mig. men men..

Jag har försökt prata med dataprince men dom har inte visat något intresse alls med att komma fram till en lösning. Ingen kompromiss heller..
En av mig skrattade åt mig och sa som så "att det är ju inte vårat problem nu när garantin har gått ut."
Jag har aldrig blivit så dåligt behandlad som kund. Farsan min var med och han blev jävligt sur han med. Han har pratat med ett konsumentskyddsombud eller vad det heter, men sådana saker tar tid.

Tack på förhand!!

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

det var riktigt jävla dåligt..
ring dom igen och berätta att du inte har gjort ngt, inte ens öppnat burken och tt du kommer kontakta konsumentombudsmannen, samt ta namnet på han som du pratar med i telefon, om ni inte kan komma fram till ngt vettigt så anser jag att du ringer konsumentombudsmannen..

det är inte ditt fel och du ska inte behvöa betala för att en datorfirma är inkompententa och inte klarar av att leverera en 100% fungerande dator

Visa signatur

"Let the children of Zion be joyful in their King. Let them praise His name in the dance...sing unto God, sing praises to His name; exolt HIM that rideth on the heavens by His name JAH, and rejoice before HIM...sing unto HIM a new song; play skillfully with a loud noise..." Selah!

Permalänk
Medlem

Skriv gärna under med Ditt namn. Det ger mer effekt så.

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Avstängd

Nu när garantin gått ut, varför i helvete lämnar du in den till dom då? Byt firma istället!

Visa signatur

[size="1"][font="verdana"] <| Ateist och SAAB hatare |>
<| Metallic Lila Addtronics 7896A | 2x100GB Western + 120GB Western + 40GB Barracuda IV - Totalt: 360GB |>[/font][/size]

Permalänk
Medlem

jag beundrar din ork.. tyvärr har jag aldrig köpt nåt där så jag kan inte klaga på nåt =( kanske är bra iofs men vore kul om de skärpte sig lite...

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

Som jag skrivit tidigare, en processor KAN uppföra sig så om den har fysiska skador på kärnan (läs: krossad processorkärna) eller om den har otillräcklig kylning. Hur som helst så är det datorföretagets fel eftersom dom har monterat datorn !! Och då är det en REKLAMATION och inte ett garantiärende, och man har 2 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.

Min kvalificerade gissning är att det INTE är processorn som gör att datorn krashar, utan någon annan komponent (moderkort, minne, graffe, nätdel). Jag vägrar nästan tro på att en datorfirma har sönder processorn vid montering..

Slutsats: Säger Dataprince att det är processorn som är defekt så gräver dom en grop åt sig själva eftersom dom isf är skyldiga att byta den..

Anmäl ärendet till ARN om Dataprince vägrar hjälpa dig !!

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Avstängd

Gl-Gnu: Jag tycker din beskrivning med all önskvärd tydlighet visar
att "dataprince" (som jag aldrig hört talas om) är totalt
inkompetenta! Du har helt rätt i att processor förmodligen inte
är problemet.
CLn har en poäng med krossad processorkärna, med som sagt,
det är mindre troligt. Att så många delar har bytts ut, minne,
ljudkort etc visar att de inte kan felsöka för ett öre.
Delarna är ju dessutom helt olika. Ett trasit ljudkort behöver
exempelvis inte påverka datorn stabilitet (även om så kan ske).

Två möjligheter öppnar sig: Antingen är dataprince väldigt
okänsliga med handhavandet av komponenter och har använt
våld och "kladdat" med statisk elektricitet. Då kan flera,
sinsemellan oberoende, komponenter fela.
Eller så är någon del från början defekt (förslagsvis nätaggregat
eller moderkort), och då handlar det om ren inkompetens
i felsökandet. Hursomhaver har "dataprince" inte behandlat
dig och din dator seriöst. Att skratta åt en kund är inget mindre
än en inbjudan till en käftsmäll, enligt mig.

Nu är naturligtvis inte personvåld veresig lösning eller
speciellt ändamålsenligt. Om din historia är utan överdrift
så borde du så till ARN, Allmäna reklamationsnämden utan
varsel! Förutsatt att du verkligen inte öppnat eller skadat din
dator så är det nog inte heller omöjligt att dataprince har
hanterat ärendet brottsligt, vilket ju lockar till polisanmälning.

Du kan ju försöka göra upp i godo. Gå då till butiken och ta
med dig en datorkunnig kompis som även har pondus och
mod att ställa folk mot väggen.

Jag hade aldrig accepterat en sådan behandlig.
Lycka till och se till att få ersättning för förlorad datortid!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Jo jag har kollat runt lite på ARN och det står bl.a att säljaren brukligt brukar ha två chanser att rätta till problemet. Dom har som sagt försökt rätta till problemet ganska så många gånger till...
Vad jag helst skulle vilja är att kunna häva köpet.
När du säger att dom kan ha hanterat ärendet brottsligt så undrar man ju hur man ska bevisa det om så är fallet.

Följer du med till Dataprince och ställer dem mot väggen?

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

dom finns redan med flera gånger på
http://www.svartalistan.com
skriv där också, så inte fler gör samma misstag

Permalänk
Avstängd

jag tycker du ska klaga på hos plus då kommer inte Sverker bli glad, och när han inte är glad , då skrattar jag som mest, när jag ser honom ställa samma fråga om och om igen och inte låta den svara, så kul

plzzzz
ring plus

Visa signatur

[size="1"] Kör så det ryker! :D | AMD XP 1800@2000|512 pc 2100 ddr | EPoX 8K3A+ | DvD | 12Xbännare | 3 CCFL | Saftblandare | Chieftec DA-01BD | 21" Eizo| 60gb maxtor | 80 gb wd 8mb cach| Boomslang 2k | icemat | www.BiFFeN.tk[/size]

Permalänk
Avstängd

Har aldrig handlat något där, men de verkar dåliga... Sen är de dyra. En kille på min praoplats förra året (OKQ8 i Tyresö) hade också massa problem med sin dator från dataprince. Det var allt från felaktiga minnen till att powerknappen inte var ordentligt inkopplad.

Tips till er stockholmare, handla aldrig på Bantorgetdata.
De är så otroligt inkompetenta och korkade att man har lust att gråta.

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gl-Gnu
men har ni läst vad som skrivits om dem????? helt sjuka saker ju!!!! sanslöst!

den där Peter Liu verkar vara en riktig skojare

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

SÅ HÄR SER MITT BREV TILL BLA "SVARTLISTAN" UT:

Jag köpte ett datorpaket för 19 000:- den 2 Januari 2001.
Sen dess har min dator krashat ett dussintal gånger och jag har skickat in den 5 eller 6 gånger (man börjar tappa räkningen) på "reparation".
Det som är problemet med min dator är att den inte fungerar helt enkelt (den har dock fungerat några veckor i början av köpet.)
Dom har bytt ut två saker och håller i detta nu på att byta ut min processor.

Först så bytte dom ut ett av mina ram-minnen. Sen bytte dom ut ljudkortet och nu är det alltså processorn det är fel på. När dom bytte ut mitt ljudkort så sa dom att det "nog är drivrutinerna som är fel". Varför byter dom ljudkortet då? Jag brydde mig inte eftersom ljudkortet gick på garantin (jag fick betala en mellanskillnad på 200 eftersom dom inte hade mitt ljudkort inne). Efter en kort tid med mitt nya ljudkort så krashar datorn igen. Jag lämnar in den och nu är det visst processorn det är fel på.. INTE EN CHANS! Men vad ska man göra?

Problemet som min dator har är att den är ostabil. Det har antagligen med moderkortet att göra. Det kan också vara så att processorkylningen inte är tillräcklig eller att nätaggregatet inte är tillräckligt starkt eller 100% fungerande. Jag har hört från andra att Dataprince köper in "tredjehandsvaror" för halva priset. Och det sa även Peter Lui till mig när jag lämnade in datorn senast. "Det är därför vi kan hålla så låga priser." Om jag hade vetat det så hade jag antagligen inte köpt min data där och det inbjuder ju till en polisanmälan. Jag vill gärna sköta detta mellan mig och Peter men han vill inte prata med mig. Han gömmer sig bakom sina anställda som hänvisar till honom igen och så går det runt...
En av de anställda berättar att han längtar efter uppsägningstiden, då ska chefen "få igen för all skit", nu törs han inte göra nåt. Det säger ju en hel del om hur chefen behandlar folk?

Att så många delar har bytts ut, minne, ljudkort etc visar att de inte kan felsöka för ett öre. Delarna är ju dessutom helt olika. Ett trasit ljudkort behöver exempelvis inte påverka datorns stabilitet över huvud taget.

Två möjligheter öppnar sig: Antingen är dataprince väldigt okänsliga med handhavandet av komponenter och har använt våld och "kladdat" med statisk elektricitet. Då kan flera, sinsemellan oberoende, komponenter fela.
Eller så är någon del från början defekt (förslagsvis nätaggregat eller moderkort), och då handlar det om ren inkompetens i felsökandet. Hursomhaver har "dataprince" inte behandlat mig och min dator seriöst.

Jag vill poängtera att jag ALDRIG har öppnat (finns plombering) datorn eller ändrat några inställningar som kan ha påverkat datorn negativt.

Och eftersom dom säger att det är processorn som det är fel på så gräver dom ju en gropp åt sig själva eftersom det antagligen är fläkten som har orsakat detta eller om det är en skada som fanns där från början. Det gör ju saken ganska självklar.. dvs att dom ska byta ut den UTAN kostnad.

Sen tänkte jag skriva om hur jag blev bemött av Peter Lui (Chefen)...
Jag kom in med min dator och förklarade hur det antagligen var med datorn och att att jag tröttnat på att behöva komma dit med datorn hela tiden (alla vill väll ha sin dator hemma så man kan använda den..).
Jag får först tala med en anställd som till fullo förstår felet, men som säger sig inte kunna göra något eftersom chefen, Peter Liu, måste ta beslutet (och det har jag hört förr..). Den anställde berättar att chefen är "mycket knepig" och råder mig att vara "bestämd och övertygande" eftersom chefen annars kommer att "köra över mig".
Jag blev inte bara överkörd, jag blev även TOTALT nonchalerad!
Nar jag var ifärd med att förklara hur det låg till så gick han bara in på sitt kontor med en vän till honom (det var ingen i personalen i alla fall).
Att behandla en kund på detta vis är inget mindre än en inbjudan till en käftsmäll, enligt mig. Nu är naturligtvis inte personvåld en veresig lösning eller speciellt ändamålsenligt..

Jag kan tänka mig att fortsätta så som jag gör nu ett litet tag till sen kommer jag att gå raka vägen till ARN eller så polisanmäler jag Dataprince. Och dom kommer INTE komma undan denna gång!

//Mvh
Isak Nordell

Jag vill tacka bla MBY och CLn för deras åsikt i saken. Det underlättade en hel del när jag skulle skriva detta (tog banne mig en timme).

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Avstängd

Gl-Gnu, jag tycker att du borde använda ett rättstavningsprogram och kolla igenom din text, eftersom den innehåller en massa fel. Glöm inte att byta ut "data" mot "dator". Det är skillnad mellan data och dator.

"Jag vill punktera att jag ALDRIG har öppnat..."
Jag antar att du vill poängtera att du aldrig har öppnat datorn.

Ska du komma någonvart med såna här brev så måste du skriva korrekt och formulera dig väl. Det duger inte att skriva som du gör. Standardursäkten "man fattar ju ändå" duger inte.

Den här Peter Liu verkar vara en råtta... Gå dit och sätt honom på plats. Ta reda på all bakgrundsfakta som går att få reda på, lär dig hur det hela fungerar juridiskt sett, snacka med några sakkunniga inom ämnet, sen knackar du på och sätter dit det aset. Till sist drar du in alla möjliga myndigheter och ser till att han får det jävligt.

Ta inte illa upp för att jag gnäller om felstavningarna, men man måste dra en gräns. Bli inte grinig nu bara, de flesta tenderar att bli det när man säger åt dem att de inte kan stava för fem öre.

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Gäst

Jag har vart med om deras dåliga service... med olika komponenter... skit blir man behandlad också.. men jag orkra inte skriva ner allt... blir för mkt..

men men.. kan hålla med om att dom är totalt inkompetenta... iaf den där Peter Liu... han behandla mej som värsta skitkunden... aja.. jag har iaf bojkottat dom sen snart 1år tebax.

nästan alla prylar jag köpte där fick en tendens att pajja.. eller så va dom redan pajj... där ibland ram-minne, grafikkort och cpu...

/Michel K.

Permalänk
Medlem

snyde du har helt rätt
Jag rättade till allt innan jag skickade iväg brevet. Jag har lite dålig simultanförmåga kanske.. svårt att vara förbannad och skriva samtiditgt.

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

Jag har läst genom tråden och även svartalistan.com och sett att det tydligen är många klagomål på denhär "dataprince".

Jag har väldigt svårt att förstå hur man kan behandla kunder på ett sådant sätt!, förvisso, jag har inte haft något med dom att göra själv men det jag läser gör mig riktigt förbannad. Fattar dom helt enkelt inte att bra kundvård är nyckeln till en bra firma? Nästan alltid vänder man sig till en datorkedja som man vet har bra support, trevliga säljare o dyl (som HP till exempel) hehe. .. (ja jag är iallafall trevlig!)

Visst måste ni hålla med mig?

usch... vad jag tycker synd om er som måste hålla på med det företaget... hoppas det löser sig för er iallafall! ni har rätt! säljaren har FEL! (inte jag inte jag inte jag)

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hpexperten
Jag har läst genom tråden och även svartalistan.com och sett att det tydligen är många klagomål på denhär "dataprince".

Jag har väldigt svårt att förstå hur man kan behandla kunder på ett sådant sätt!, förvisso, jag har inte haft något med dom att göra själv men det jag läser gör mig riktigt förbannad. Fattar dom helt enkelt inte att bra kundvård är nyckeln till en bra firma? Nästan alltid vänder man sig till en datorkedja som man vet har bra support, trevliga säljare o dyl (som HP till exempel) hehe. .. (ja jag är iallafall trevlig!)

Visst måste ni hålla med mig?

usch... vad jag tycker synd om er som måste hålla på med det företaget... hoppas det löser sig för er iallafall! ni har rätt! säljaren har FEL! (inte jag inte jag inte jag)

håller med till punkt och pricka.

nåja, kanske inte _allt_

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hpexperten
Nästan alltid vänder man sig till en datorkedja som man vet har bra support, trevliga säljare o dyl (som HP till exempel) hehe. .. (ja jag är iallafall trevlig!)

Visst måste ni hålla med mig?

HP:s support var(är?) rena ockerverksamheten :mad:....så har en skrivare som bara samlar damm här, men har iofs en ny officejet som jag är mycket nöjd med...men såg priserna på patroner och skrivarhuvuden...aj aj

Visa signatur

//anno

Permalänk

Hehe, nån gång när jag har vägarna förbi så ska nog besöka den där butiken bara för att se vad det är för nåt ställe.;)
Kanske till och med får syn på den ökände chefen och kan ställa några irriterande frågor till honom.:D

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Jo, jag köpte min dator på Dataprince. Har inte funkat koreckt sen jag köpte den, dock tyvärr så satt garantilappen för springan på chassit så när man öppna det så försvan garantin... *suck*
Så den rök första dagen.
Jag får upp ungefär 5-10 bluescreens varje dag, om att den dumpar fysiskt minne till disk av olika orasker, kanske någon som vet vad man ska göra?

Min avatar talar för sig själv... <---

Visa signatur

| AMD XP 1600+ | 640 SDRAM | 80 gb HD | GeForce 4 Ti4200 128mb |

Permalänk
Medlem

Som jag skrev tidigare så är det tredjehandsvaror som du har köpt.. inte konstigt att du får bluescreens hela tiden, det får jag också. Om du kommer till Stockholm så kan du få en plombering av mig för jag har 5 st (en ny efter varje lagning) dessutom så sa suportkillen att dom inte bryr sig om plomberingen är bruten. Men chefen gör det kan jag lova så en sak du kan göra är att ringa suporten och säga att ngt har lossnat i din data eller att ngt ligger och skrammlar. Då kan du säkert få skriftligt på att du fick öppna.

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

Tycker att du skall tala med konsumentombudsmannen du med. garantier kan man inte förhandla bort för att det sitter en klisterlapp på datorn. -Såvida du inte har signerat denna garantin och godtagit den. I alla fall så har ju dataprince sitt ansvar som leverantör och dom har med stor sannolikhet ej fått varan plomberad från början. Mitt råd till alla är att hoppa över firmor som säljer plomberade datorer.

En annan sak som hände mig för 3-4år sen
köpte ett ram minnen (lite osäker på om det var dataprince eller den andra firman som jag ej har kvar namnet på men det var ngt med star (data eller office eller ngt sådant)
i alla fall så hade jag även en reklamation till datp och star
minnet som jag köpte kom tillbaka med tejp runt sig och dom sade att det fungerade -slutade att shoppa där direkt,
tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XtheC
Jo, jag köpte min dator på Dataprince. Har inte funkat koreckt sen jag köpte den, dock tyvärr så satt garantilappen för springan på chassit så när man öppna det så försvan garantin... *suck*
Så den rök första dagen.
Jag får upp ungefär 5-10 bluescreens varje dag, om att den dumpar fysiskt minne till disk av olika orasker, kanske någon som vet vad man ska göra?

Min avatar talar för sig själv... <---

Permalänk
Medlem

LOL!
Skicka dom tillbaka ett minne som dom tejpat lite runt som skydd då eller?

Jag citerar hpexperten: "Fattar dom helt enkelt inte att bra kundvård är nyckeln till en bra firma?"

Jag tror nog att den där Peter Lui kör sitt "race" och går i "kk". Troligen har han hunnit tjäna en rejäl hacka på det också.

Dataprince suger säger jag bara.

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XtheC
Jo, jag köpte min dator på Dataprince. Har inte funkat koreckt sen jag köpte den, dock tyvärr så satt garantilappen för springan på chassit så när man öppna det så försvan garantin... *suck*
Så den rök första dagen.

Samma här, men dom bryr sig inte så mycket om den där garantilappen. Inte heller att mitt chassi var sågat lite här och där heller. Så gå dit med datorn och få grejen/grejerna utbytta.
Den där lappen ska inte vara något problem.

EDIT: Jag drog dit min dator utan chassiplåtar, eftersom att jag sågat och haft mig. Sa att skolan lånade dom :).
Fick även min processor, nätagg och moderkort utbytt, fastän det var jag som pajade dom :rolleyes:. Tappade en kylfläns mitt på grejerna när jag var full. Då var alla sakerna nästan helt nya och jag var förbannad på mig själv och nervös för att garantin inte borde gälla, men det fixade sig.

Permalänk
Medlem

Karamell-Kungen!

Antingen så jobbar du hos Dataprince eller så hade du en rejäl fetingflax!!!

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gl-Gnu
Karamell-Kungen!

Antingen så jobbar du hos Dataprince eller så hade du en rejäl fetingflax!!!

fetingflax antar jag, för jag jobbar inte där/har ej jobbat där/känner ej nån där eller något sånt. Bor bara i närheten, så jag trodde det var en hyfsad datoraffär.

EDIT: Snackade inte med chefen där, utan servicekillarna.
EDIT2: Känns som om jag hade tur då förut Iofs tyckte jag det då också, men jag verkar haft fetingflax ;):):D

Permalänk
Medlem

Min farsa har skrivit till ARN nu utan att jag visste om det Det brevet var väldigt bra måste jag säga
_OM_ ARN är med oss så kommer vi antingen få pengarna tillbaka eller en ny data till för motsvarande pengar.. men vem vill ha en ny data av dem nu?

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur lång tid det tar tills ARN svarar?

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk

Re: "Protestlista" mot Dataprince.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gl-Gnu
Eftersom jag hade garanti på ett år så brydde jag mig inte när dom bytte ut ram-minnet och ljudkortet eftrsom dom betalade det. Jag fick dock betala en mellanskillnad båda gångerna eftersom dom inte hade samma prylar inne och jag inte orkade vänta så jag fick ett nyare ljudkort och ett lite större minne.

kan ju säga hur det gick till på ett ställe där jag praktiserade.. kom det in en gammal dator som strulade med tex en 6gb disk.. dom går ju inte att få tag i så vi kastade bara i en 20gb som fanns i överflöd, det var lika med grafkikort och processorer. Detta sattes i utan att kunden behövde betala mellan skilnaden.

Grafikkort som byttes mot gf2mx (mestadel tnt kort som gick sönder) processorer byttes mot snabbare ofta riktiga upgraderingar.. den största "upgraderingen" vi fick göra var från p2 300 till p3 700 helt kostnadsfritt.. det är ju inte kundens fel att delen har gått sönder (oftast) utan det är ju nått med komponenterna och dom skall ju inte behöva vänta flera veckor på att delen skall komma i lager.. + att det är en stor belastning för support avdelningen att ta emot alla samtal från kunder som undrar när datorn är lagad..

Visa signatur