"Protestlista" mot Dataprince.

Permalänk

Man måste ju kunna anmäla honom. Han säljer ju begagnade och trasiga grejor...

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Jepp, vart kanske lite onödigt å sätta in ett !, men är iförsig ganska vanligt i logiken också. Aja. Men poängen var ju att kunden tydligen inte kunde något om datorer och ändå envisades. Dålig stil från dennes sida.

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk
Medlem

Det är ändå en droppe i havet om man tänker på vad Dp gör mot sina kunder... ett seriöst företag t ex Db.com eller komplett för att nämna några, skulle aldrig behandla sina kunder på detta vis.

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

Det finns en underhållande artikel i senaste numret av IT-Branschen för de som är intresserade av tråden/butiken och
Gl-Gnus story.

Peter försvarar anmälningarna hos arn genom att hävda att han blir utsatt för rasism och spioner.

Visa signatur

Stunning debut album 01 Doubt 02 Change The original idea was to press this disk on multi-coloured vinyl but the pressings came out as a rather muddy green colour with a slight warp [The warp didn’t affect the playing of the disk].

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arulord
Det finns en underhållande artikel i senaste numret av IT-Branschen för de som är intresserade av tråden/butiken och
Gl-Gnus story.

Peter försvarar anmälningarna hos arn genom att hävda att han blir utsatt för rasism och spioner.

IDG.se har också tagit upp det.
http://www.idg.se/ArticlePages/200211/07/20021107143329_ITB/2...

Visa signatur

Döv och hemmabio? Går det? Jovisst! http://www.dvdforum.nu/?act=shoart&id=151

Permalänk
Medlem

Den där killen är ju helt sjuk i huvudet och paranoid. Han är liksom på första sidan på idg.se med rubriken "Jag är utsatt för rasism". Killen borde fan gå till nån psykolog snarast.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

OMG? har min "story" kommit i nån tidning?

Hoppas det kommer några män i vita rockar och tar hand om stackaren

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

aha.. aja läste det som stod och det där med rasism är ju bortförklaringar! Jag har inte anmält honom för att han är kines/japan utan för att han behandlar mig riktigt förjävligt. Om Dataprince VD hade varit svensk så hade jag varit nästan mer förbannad. Just eftersom han inte kan språket någet vidare så har iaf jag lite överseende med att det kan vara svårt att kommunicera men han försöker ju inte ens.. han är en skurk.

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

REKLAMERA!!!!!!!!!!! 2 års reklamationsrätt och då har dem bara 3 försök på sig och det är konsumenten som bestämmer vad som är "rimlig" tid för att laga en dator!!!!

Permalänk
Medlem

läste just på idg. allvarligt killen gör ju bara bort sig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zamson
läste just på idg. allvarligt killen gör ju bara bort sig

Vilken tomte.

Här är länken till artikeln på IDG.se -> http://www.idg.se/ArticlePages/200211/07/20021107143329_ITB/2...

Visa signatur

WORK SMART, WORK SAFE, YOUR FUTURE DEPENDS ON IT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akius
REKLAMERA!!!!!!!!!!! 2 års reklamationsrätt och då har dem bara 3 försök på sig och det är konsumenten som bestämmer vad som är "rimlig" tid för att laga en dator!!!!

Det är just det jag har gjort. Men ARN tar tid på sig (vilket är förstårligt). Det är bara och vänta och se.. dessutom tror jag väl inte att Dataprince bryr sig vad ARN säger? Då får man väl stämma Peter i tingsrätten.

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

Måste säja att det här var nått av det sjukaste jag har läst.
Har jobbat natt och kom hem kring 7 på morgonen.
Självklart så fastnade man här
Peter verkar inte vara riktigt 100.
Har själv inte köpt nått från DP så jag vet inte hur dom är att ha med.

Hoppas det går bra för dig Gl-Gnu

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk

Hej jag vill gärna vara med på en protest lista!
jag har köpr 2 HD och ett graffekort där och bävar för om något av det skulle pajja
jag har som alla andra läst på svarta listan och tycker att vi ska se till att alla ska få reda på hur han behandlar sina kunder så ditt förslag är utmärkt!

nån borde maila Expressen och visa vad det e för ett företag som dom ger 4 getingar till

bra att saken togs upp på IDG där läser många

/DUst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BiFFeN
jag tycker du ska klaga på hos plus då kommer inte Sverker bli glad, och när han inte är glad , då skrattar jag som mest, när jag ser honom ställa samma fråga om och om igen och inte låta den svara, så kul

plzzzz
ring plus

Sverker är min idol!

"ska de va så?"
"e de så?"
"va?"
"va?"
"svara på frågan"
"ska de va så?"
"e de så?"
"va?"
"va?"

Visa signatur

Jag vet att du inte kan, men om du hade kunnat hur hade du gjort då?

Permalänk
Medlem

Som Dust_Puppy säger så borde man ju skriva till tidningar som har annonser med Dataprince eller ger betyg.

Expressen har ju faktiskt ett stort ansvar som tidning. Men dom kanske får betalt?

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gl-Gnu
Som Dust_Puppy säger så borde man ju skriva till tidningar som har annonser med Dataprince eller ger betyg.

Expressen har ju faktiskt ett stort ansvar som tidning. Men dom kanske får betalt?

Slängde iväg ett mail till expressen ang. att det rekommenderar att köpa ifrån ett företag som är anmält till arn flertalet ggr. samt finns på svartalistan m.m.

Får se vad de svarar, slänger upp det här om det finns intresse

Permalänk

Skyst!

ska bli intresant, hoppas dom svarar

/DUst

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Svar från expressen
Hej!

Tack för upplysningen om Dataprince.

Permalänk

aha.. får hålla lite utkik på deras site då om det kommer upp nått..

Permalänk
Medlem

keep us posted!

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Hedersmedlem

Liten länk till expressens artikel där dataprince paketdator får beröm

http://www.expressen.se/article.asp?id=107901

Permalänk
Medlem

SantaClaus kan inte du pasta det du skrev till Expressen? Jag tänkte skriva ngt själv men jag har svårt att komma igång..

vore najjs

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gl-Gnu
SantaClaus kan inte du pasta det du skrev till Expressen? Jag tänkte skriva ngt själv men jag har svårt att komma igång..

vore najjs

Citat:

Hej!

Ang. http://www.expressen.se/article.asp?id=107901

Där nämner ni Dataprince och utser deras paket till andraplats. Det är iofs själva datorpaketet som betygsätts, men ska man nämna en återfösäljare som är anmäld till ARN ett flertal gånger?

Ville bara göra er uppmärksamma på detta då flera kunder uppenbarligen blivit dåligt behandlade och ägaren skyller dem för spioneri och rasism.

De är omskrivna flertalet gånger på www.svartalistan.com
Direktlänk: http://www.svartalistan.com/d-1.htm

De skriver även om det på IDG
http://www.idg.se/ArticlePages/200211/07/20021107143329_ITB/2...

Permalänk
Medlem

najjs nu har jag nått att fila på!

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk

Varför i helvete tar inte ARN tag i det hela nån gång? 34 ARN anmälningar, cheesus?

Permalänk
Medlem

Dom har väl inte tid?

Tycker att nån statlig institution borde ingripa om ett förtag gör såhär. Det kommer ju nya människor dit varje dag!

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gl-Gnu
Någon som vet hur lång tid det tar tills ARN svarar?

Ungefär sex månader.

Permalänk
Medlem

btw vad har dom för www adress? kollade www.dataprince.se är det denna sida eller?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Medlem

Jag har återigen läst lite på svartalistan och hittade en mening som jag inte förstår.

Citat:

Saxat från Svartalistan
Vi ska göra en polisanmäl mot Isak.N. för skåderörelse

Skåderörelse,vad sjutton är det?.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...