"Protestlista" mot Dataprince.

Permalänk
Medlem

hmm.. jag sa ingenting? Men däremot förstår jag inte alls vad du menade och hur du nu tolkade vad jag skrev. Jag håller med dig om att man inte ska hoppa på personer så som gjorts här. Det är mer företaget man skall hoppa på, dessvärre står någon bakom detta företag och man behöver väl kanske inte namnge denna person. Varför är personen utsatt tror du? Ibland är ju en person företagets ansikte utåt. Någon tar ändå åt sig om man skriver "Chefen på företaget" istället för namnet på chefen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lurad
Tja alla
Jag undra verkligen om man får gå på en viss person personligen som det verka så i detta tråden. Det finns massor skit om en person. Det verka mer eller mindre rasitiskt.
Liksom om det var DU alla gå på och snacka om massor skitsnack om DIG här.
Kommer ni bli:
1. glad
2. sur
3. förbanat

Svara om ni som tycker att jag har rätt.

Syftet med denna tråd var från början att en person skulle berätta, varna, alla som läser på detta forum om butiken Dataprince, när denna folk började läsa tråden kom det fram mer information om företaget, både från nöjda- och icke-nöjda kunder.

Om man läser inläggen i denna tråd uppfattas det som att det finns trevlig personal i butiken, men att en viss person är mycket otrevlig. Eftersom oftast den gemensamma faktorn för alla fall är att samma person har behandlat kunder dåligt.

Därav ska inte tråden handla om att denna person T ex luktar äckligt eller liknande utan den ska helt enkelt handla om hur denna person behandlar kunder. Varför det även är viktigt att ta upp person istället för butik kan vara att det är just en försäljare som är otrevlig men att butiken förövrigt är finemang. Då är det bra att veta att man just den gången hade otur med att få just denna otrevliga försäljare.

Detta är ett publikt forum, inget hindrar att en representant från DataPrince kommer in i tråden och besvarar klagomålen på ett korrekt sätt och kanske t.o.m lösa vissa av dessa tvister?

Inget hindrar dig från att skicka ett mail till dem och låta dem besvara dessa frågor.

En sista sak är att jag undrar vad som är rasistiskt i denna tråd, jag har inte sett några antydningar på rasism i denna tråd. Men jag som alla andra kan ha missat detta inlägg så var gärna snäll och citera detta isåfall. Obefogade beskyllningar för rasism är lika allvarligt som rasism mot en person. Detta blir ofta i slutändan s.k omvänd rasism.

Permalänk
Avstängd

tack till er som svarade för svaret som jag behövde!
Jag har redan lärt mig en hel del.

Permalänk
Medlem

Dumt att jag missade inläggen som togs bort igår..

Nej jag tycker det har flippat ur litet nu.. även om många har historier om Dataprince så behöver man inte LOL:a åt dem eftersom alla väl är överens om att Dataprince är ett väldigt dåligt företag, och jag behöver väl inte förklara mig på den punkten.

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk

lurad: "som man bäddar får man ligga"

edit: skit i det, såg att han blev avstängd....

Permalänk
Medlem

hejsan igen

herr Peter Liu (ägaren till dataprince) som antagligen är samma person som skrivit här, trist att jag missade det innan det togs bort... iaf han ringde mig idag och insinuerade att jag var "spion" för Dell och ställde frågor om vad jag skrivit i den här tråden.

Jag sa att jag fått ett bättre erbjudande än det han gav mig när vi diskuterade jobb (ok allt är bättre) Han vill att jag ska komma förbi så vi kan "prata".

Erfaranhet från vad andra skrivit på nätet om honom säger att han gärna hotar folk över telefon skriker och väsnas men när man väl åker till honom är han from som ett lam så eventuellt överväger jag att åka dit med antingen 10tokiga skinskallar (riktigt kul men dumt) eller civiliserade vänner och en videokamera (ganska kul men smart) man kanske ska göra en poll om saken här? hahahaha

nåja

Hela den här farsen börjar bli löjlig och jag orkar inte med en paranoid dataleverantör som förolämpar kunder hotar och anklagar folk... Hoppas ingen någonsin handlar sin hårdvara där igen!

Visa signatur

dataprince är bajs

Permalänk
Medlem

10 tokiga skinnskallar vore _väldigt_ dumt ja..

Jag funderar på att sätte upp lappar på stan.. där det står att dom har si o så många anmälningar och att denna tråd finns + artikeln i tidningen o nått annat. Rena fakta och inga spekulationer..

Om jag och några kompisar sätter upp 100 sånna lappar (A4) över stockholm och runt butiken så är det nog ingen som handlar där.

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

lappvarianten är nog rätt dum den med, sverker är lösningen! hahaha förövrigt var skinskallarna tänkt som ett skämt

Visa signatur

dataprince är bajs

Permalänk

Det kan inte bli mer rätt än Sverker!

Visa signatur

Finis coronat opus.

Permalänk
Medlem

Peter Liu ringde just mig och vi pratade en stund om vad som hade hänt och att det var olyckligt.

Han bad om ursäkt och erkännde att han varit orättvis i mitt fall och att jag skulle få pengarna tillbaka.

Vi kom över ens om att jag skulle få 10 000 och behålla skärmen. Det tycker jag är rimligt med tanke på att det är mycket billigare med datorer idag + att jag ändå använde min dator en del i början av garantitiden.

Dock har jag inte fått mina pengar än (ska hämta dem i morgon). Så ingenting är ju 100% säkert.

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

shit är det sant!!!! grattis får man väl säga! hoppas det löser sig hela vägen också!

edit: vänta här nu du betalade 19k för datorn? skärmen lär inte vara värd 9k ... jag antar att PL räknade ut att du har laglig rätt att lämna tillbaka datorn efter 3 fel eller vad det nu är...

nåja du verkar nöjd med lösningen och PL lär sälja datorn till en annan kund som kanske inte tjaffsar lika mkt

Visa signatur

dataprince är bajs

Permalänk
Medlem

Jag loosar väl 6k men jag kan ju köpa en dator som är flera gånger bättre.. + att det nog blir en snabb affär nu.. skulle ju få pengarna imorrn.

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

6k är alltid 6k kandu få mkt dataprylar för nåja lycka till iaf!

Visa signatur

dataprince är bajs

Permalänk
Medlem

Får C hur jag gör.. kom på så här i efterhand att det kanske skulle bli bättre med 15k.

Både för mig och hans samvete.

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gl-Gnu
Får C hur jag gör.. kom på så här i efterhand att det kanske skulle bli bättre med 15k.

Både för mig och hans samvete.

sorry men.. hans samvete?!? vad det värkar av alla inlägg bryr han sej inte om något/någon.. så samvete är nog det han saknar mest av allt
men jag tycker absolut du skall kräva 15k, igentligen mer, 20k för sveda och värk+ förlorad arbetstid och varenda en krona för vad du la ut för datorn...
tar du 10k så har han lurat dej igen

Permalänk
Medlem

på sätt och vis.. fast ändå inte. Jag får C som sagt.

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

han ringde just och hotade mig skrek din jävel i luren på mig och skrek "SKA VI TRÄFFAS NU ELLER" och liknande. Han avslutade med orden "jag har pengar" förstår inte riktigt varför?!

Jag kanske borde kontakta rättslig rådgivning och höra om något han gör är olagligt så jag blir av med honom? Börjar irritera mig att han ringer mig

edit: pl eftersom du ändå läser tråden så ring mig ALDRIG igen. Jag kanske tittar förbi för en diskussion nästa gång när jag har vägarna förbi din "butik", inte för att vi har NÅGOT att diskutera med varanndra. Jag orkar inte med folk som skriker förolämpningar och beter sig som neandertalare mot mig och andra.
Mer samtal hem till mig kommer bara få resultatet att jag ber dig sluta ringa varpå jag lägger på luren i örat på dig. Fortsätter du ändå kommer jag höra mig för vad jag kan göra för att FÅ dig att sluta ringa mig.

Visa signatur

dataprince är bajs

Permalänk
Medlem

uhm.jag vet ngn som inte verkar vara riktigt frisk....
vafn,jag vet inte vad ni tål,men jag vet vad jag tål i sånna här sammanhang.-gör ngt åt det!

Visa signatur

File not found. Should I fake it? (Y/N)

Permalänk
Medlem

har du något förslag? jag lyssnar

Visa signatur

dataprince är bajs

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HEIN
han ringde just och hotade mig skrek din jävel i luren på mig och skrek "SKA VI TRÄFFAS NU ELLER" och liknande. Han avslutade med orden "jag har pengar" förstår inte riktigt varför?!

Jag kanske borde kontakta rättslig rådgivning och höra om något han gör är olagligt så jag blir av med honom? Börjar irritera mig att han ringer mig

edit: pl eftersom du ändå läser tråden så ring mig ALDRIG igen. Jag kanske tittar förbi för en diskussion nästa gång när jag har vägarna förbi din "butik", inte för att vi har NÅGOT att diskutera med varanndra. Jag orkar inte med folk som skriker förolämpningar och beter sig som neandertalare mot mig och andra.
Mer samtal hem till mig kommer bara få resultatet att jag ber dig sluta ringa varpå jag lägger på luren i örat på dig. Fortsätter du ändå kommer jag höra mig för vad jag kan göra för att FÅ dig att sluta ringa mig.

ursäkta......jag förstår inte riktig här....var det inte du som skulle vilja jobba hos de..... om du tycker dataprince är skit dålig,varför har du kommit överrens med chefen att du ska börja jobba dagen efter(enligt din tidigare tråd), sen skrev du massa kommentar om dataprice just den dag du fick jobbet, har det hänt nåt just den kväll eller???

jag undra bara ...för jag fatta inte riktigt....

Visa signatur

da.........

Permalänk
Medlem

da...: mina vänner berättade för mig om vad dataprince var för slags företag när jag sa att jag kanske skulle börja där. PL tyckte jag kunde testa att vara provanställd i 2v innan han bestämde sig. Fast jag bestämde mig snabbt att skippa alltihopa pga hur läget ser ut med dataprince och PLs personlighet och mycket riktigt igår kväll bevisade PL att mitt beslut var riktigt genom att ringa och gorma halv 12 på kvällen....
Kan det bli enklare?

Visa signatur

dataprince är bajs

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da...
jag undra bara ...för jag fatta inte riktigt....

Nej jag märker det, man får nämligen inte skapa en ny användare när man är avstängd. Vi vet nog mer än du verkar tro......

Reglerna gäller även dig, så läs på dem ifall du hinner:rolleyes:
Jag har för vana att spara och logga allt......

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Ok. Om en stund när min kompis fått arslet ur vagn ska vi åka in till Dataprince och inkassera cash (förhoppningsvis).

Håll tummarna!

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

Ja tur lär du behöva..

*f.ö så har jag faktiskt köpt en skärm där, och är nog en av de få som är nöjd*

Köpte den personligen av Peter L...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cr0wN
Ja tur lär du behöva..

*f.ö så har jag faktiskt köpt en skärm där, och är nog en av de få som är nöjd*

Köpte den personligen av Peter L...

nepp även jag är nöjd, och jag har inte ändrat mig efter att ha läst denna tråd, det handlar trots allt bara om ett par/flera personer som det har gått åt skogen riktigt ordentligt för resten är hörsägen och ren smutskastning i mitt tycke, stressad personal som gör fel har många firmor, titta på McDonalds exempelvis hur många gånger har det inte blivit fel på drive in ordern där?!.

dataprince är i mitt tycke mera värd än exempelvis sekvencia som förövrigt försökte blåsa mig på ett ram minne för ett par år sedan (lämnade in ett trasigt och fick ett beggat tillbaka , gick tillbaka in och ställde tratten mot väggen, sedan löste det sig )

jag handlar för rätt stora summor i stockholms datorbutiker om året och har varit inne på dom flesta många många många gånger.

Nåja hoppas det löser sig för alla parter för man ska väl inte straffas på livstid (ex: dataprince i kk) för att det kanske har gått lite/mycket snett på vissa punkter, det finns instanser att vända sig till vid dessa lägen, tänk er själva i samma sits, finns fler sätt att se på saker och ting, tycker likadant om liknande trådar om db.com exempelvis det känns inte riktigt som att det hör hemma här när man börjar kasta in skumma kommentarer som inte har med själva fallet (läs inlägg nr.1) att göra och när folk som har "hört" att det ligger till si eller så börjar skriva inlägg, det blir mer som en smutskastnings kampanj än en upplysande och ärlig informativ tråd (Mods: kanske dags för lite regel tillägg?).

Ps. tanken var att väcka tanke om vad fan vi håller på med

EDIT: noterade precis att en hel del av "skräpet" jag syftar till har tagits bort .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0zE

blablabla

Jag tycker Peter Liu verkar göra ett sånt bra jobb som miffo själv, utan att någon smutskastar honom. När han sedan kallar folk som han blåser för spioner och rasister då går det jävligt mycket för långt.

Jag skulle hällre använda en nötknäckare på pungen än handla i den där jävla affären.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0zE

nepp även jag är nöjd, och jag har inte ändrat mig efter att ha läst denna tråd, det handlar trots allt bara om ett par/flera personer som det har gått åt skogen riktigt ordentligt för resten är hörsägen och ren smutskastning i mitt tycke, stressad personal som gör fel har många firmor, titta på McDonalds exempelvis hur många gånger har det inte blivit fel på drive in ordern där?!.

dataprince är i mitt tycke mera värd än exempelvis sekvencia som förövrigt försökte blåsa mig på ett ram minne för ett par år sedan (lämnade in ett trasigt och fick ett beggat tillbaka , gick tillbaka in och ställde tratten mot väggen, sedan löste det sig )

jag handlar för rätt stora summor i stockholms datorbutiker om året och har varit inne på dom flesta många många många gånger.

Nåja hoppas det löser sig för alla parter för man ska väl inte straffas på livstid (ex: dataprince i kk) för att det kanske har gått lite/mycket snett på vissa punkter, det finns instanser att vända sig till vid dessa lägen, tänk er själva i samma sits, finns fler sätt att se på saker och ting, tycker likadant om liknande trådar om db.com exempelvis det känns inte riktigt som att det hör hemma här när man börjar kasta in skumma kommentarer som inte har med själva fallet (läs inlägg nr.1) att göra och när folk som har "hört" att det ligger till si eller så börjar skriva inlägg, det blir mer som en smutskastnings kampanj än en upplysande och ärlig informativ tråd (Mods: kanske dags för lite regel tillägg?).

Ps. tanken var att väcka tanke om vad fan vi håller på med

EDIT: noterade precis att en hel del av "skräpet" jag syftar till har tagits bort .

Så du tycker att det är helt okej att DP säljer begagnade/trasiga delar? Och har en chef som anklagar folk för rasism och spioneri.?
Kolla dessa qoutes:

Jag har hört från andra att Dataprince köper in "tredjehandsvaror" för halva priset. Och det sa även Peter Lui till mig när jag lämna in datorn senast. "Det är därför vi kan hålla så låga priser." //svartalistan

Han fullständigt ljuger!!! Ljuger!!!”
Han måste vara ”spion” från en våra konkurrenter för att försöker förstöra DataPrince! //svartalistan

Jag har lovat honom att vi ska utbytte mot en ny men han vill bara skada vår rykt. Varför? Dålig moral som en svensk. //svartalistan

Varning!
Angående IBM-hårddiskarna de säljer just nu
Detta är en bluff! De säger att det är IBM, men istället ger de ut en HDD av märket ExcelStore, och hävdar att detta är IBMs partner. De vägrade byta ut denna mot en riktig IBM-disk.
Låga priser mha lurendrejeri. Alltså kolla noga deras varor innan ni betalar. //pricerunner

Jag talade med en kille som jobbat på dataprince, men som slutat och börjat på sekvencia.. Kom dit för att felsöka mobot, och vi började småsnacka... När jag sa att jag had köpte det på Dataprince så frågade han om jag köpt det av en asiatisk (han sa Kinesisk.. men men ) kille, och då berättade han att när han jobbade där så hade de sålt begagnade/trasiga delar medvetet. Bara skickat iväg dem igen.... //Robhed08 Sweclockers

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Så nu har jag varit på dataprince och pratat med Peter (i 30 min). Han bad återigen om ursäkt och gav mig 13k och en übermus (fast vi kommit överens om 10k). Han ville vara helt säker på att jag var nöjd.

Jag fick uppfattningen av att han hade ändrat sig på något vis (han är dock fortfarande en stenhård diplomat ). Han sa att han i fortsättningen bara ville ha nöjda kunder och han frågade mig faktiskt om råd hur han skulle göra när det uppstår tvister liknande min.
Jag kommer nog att fortsätta köpa datordelar av Peter personligen eftersom han vet vilken makt JAG har som konsument.

Det är dock lite loppiskänsla över butiken.. speciellt när dom säljer en trasig skärm för 200:- Men det viktigaste är väl att dom skriver att den är trasig, sen får den väl stå där och sammla damm..
Det stog också en låda med "kanske trasiga" nätdelar för 50:-

Dom kanske ska ta och byta image?

Jag fick även hans personliga mobilnummer så jag kunde ringa honom om jag inte var nöjd med något. Juste detta har han skött väldigt bra men vägen dit har varit minstsagt svår

Jag kommer inte på ngt mer att säga.. låter tråden ligga kvar ett par dar så alla kan se att det hela lösts sig.

Gnu --V ]HA![

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

Hmm var någonstans har jag rättfärdigat Dp's handlingar?.

Nej jag tycker inte det är ok att sälja beggat och det är förmodligen inte tillåtet heller då finns det väl rättsliga instanser man kan vända sig till?, Jag menar hur stor chans till en "fair trial" får han här egentligen när det värsta ni kan komma med är hans ordval/språkbruk och vad ni har hört av andra.

och angående VD'ns kommentarer... heh ja vadå?, jag har sett värre språkbruk än så, ni skulle se hur min asiatiska flickvän skriver .

Hur vet jag/du att killen på sekvencia talar sanning?, det är sånt jag menar..... Hävdar man något sådant är bäst att man har lite mera kött på benen än "han sa det" hörsägen, det lär ju vara minst lika allvarligt att gå att sprida "han sa det" rykten som att sälja begagnade varor exempelvis, med en viss skillnad förstås jag tror ryktet kan vara jäkligt svårt att återställa.

Jag vill se bättre bevis, och stämmer det så jaa hoppas dom får sitt straff.. ändrar dock inte min upplevelse av dom, har aldrig haft problem med dom och jag känner inte heller någon som har haft det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gl-Gnu
Så nu har jag varit på dataprince och pratat med Peter (i 30 min). Han bad återigen om ursäkt och gav mig 13k och en übermus (fast vi kommit överens om 10k). Han ville vara helt säker på att jag var nöjd.

Jag fick uppfattningen av att han hade ändrat sig på något vis (han är dock fortfarande en stenhård diplomat ). Han sa att han i fortsättningen bara ville ha nöjda kunder och han frågade mig faktiskt om råd hur han skulle göra när det uppstår tvister liknande min.
Jag kommer nog att fortsätta köpa datordelar av Peter personligen eftersom han vet vilken makt JAG har som konsument.

Jag fick även hans personliga mobilnummer så jag kunde ringa honom om jag inte var nöjd med något. Juste detta har han skött väldigt bra men vägen dit har varit minstsagt svår

Jag kommer inte på ngt mer att säga.. låter tråden ligga kvar ett par dar så alla kan se att det hela lösts sig.

Gnu --V ]HA![

Gratulerar på lösnings dagen!