"Protestlista" mot Dataprince.

Permalänk
Medlem

köpte en dator där.. aldrig mer.. min nuvarande är hemmabygge funkar fan så mkt bättre.. dataprince köper in billigt skräp som inte funkar.. satsa på en annan butik för bövelen.. dom tar fan pröjs för att man ska få betala med kort i deras butik.. eller var så förut iaf.. dårar...

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Om datorn inte fungerar som den ska trots att du upprepade gånger har varit inne med den tror jag att du har rätt att häva köpet dvs få pengarna tillbaka.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Jag pratade med en föredetta anstäld på Dataprince som sagt upp sig för att han inte gillade Peters sätt att sköta affären.
Han sa bl.a att dom hade en väldigt liten vinstmarginal på sina datorpaket.
Min data som kostade 19 000 kanske dom gjorde en vinst på 1 500. Om dom då ska byta ut en hårddisk och ngn annan komponent så ligger dom ju redan back... men det är ju knappast mitt problem, och om min CPU är trasig så kan dom ju skicka tillbaka den till Generalagenten och få en ny av dem.

Dataprince har haft min data i snart 2 månader nu pga att dom inte lyckats byta ut min CPU än!!! Nu e det krig.

Peter ringde min farsa igår och hotade med att stämma mig för sabotage eftersom jag förstör deras "goda rykte" när jag skriver en insändare till svartalistan.
Han blev dock ombedd att dra år helvette. Försöker han tysta ner mig eller?

Inte har han råd med en advokat om han inte ens har råd att byta ut en CPU... LOL

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gl-Gnu
Peter ringde min farsa igår och hotade med att stämma mig för sabotage eftersom jag förstör deras "goda rykte" när jag skriver en insändare till svartalistan.
Han blev dock ombedd att dra år helvette. Försöker han tysta ner mig eller?

Inte har han råd med en advokat om han inte ens har råd att byta ut en CPU... LOL

Jag kan informera om att det går inte att "stämma någon för sabotage".

Det är någonting som faller under brottsbalken och endast kan handläggas av allmän åklagare om brottsmisstanke finns, och det är inte alls tillämpligt i det här fallet;

Citat:

4 § Om någon förstör eller skadar egendom, som har avsevärd betydelse för
rikets försvar, folkförsörjning, rättsskipning eller förvaltning eller för
upprätthållande av allmän ordning och säkerhet i riket, eller genom annan
åtgärd, som ej innefattar allenast undanhållande av arbetskraft eller
uppmaning därtill, allvarligt stör eller hindrar användningen av sådan
egendom, dömes för sabotage till fängelse i högst fyra år. Detsamma skall
gälla, om någon eljest, genom skadegörelse eller annan åtgärd som nyss sagts,
allvarligt stör eller hindrar den allmänna samfärdseln eller användningen av
telegraf, telefon, radio eller dylikt allmänt hjälpmedel eller av anläggning
för allmänhetens förseende med vatten, ljus, värme eller kraft.

Men det är alltid lika roande när någon hittar på egna tolkningar av lagen för att försöka "hota" någon.

Om dataprince; jag köpte min föregående dator där för nästan två år sedan, när jag kom hem upptäckte jag att samtliga led kontakter var kopplade fel, varpå jag fick bryta upp plomben på chassit (kör dom fortfarande med plomb?) och fixa det själv, en skitsak kanske men det ger ett oseriöst intryck.

Den datorn som jag har nu är delar inköpta från www.dustin.se och www.specitek.se , två företag som jag rekommenderar varmt

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anno

HP:s support var(är?) rena ockerverksamheten

hehe roligt att folk tycker olika, jag anser HP:s support är den bästa jag har varit med om!!!

Så här är min historia..

Jag har en dator med en HP-brännare,när man trycker på knappen för att mata ut skivan tar det kanske ibland upp til 10sek innan den kommer ut, du vet varva upp läsa sen mata ut, så är det med dom flesta cd enheter.

den här gången tröck jag på knappen å skulle rycka fram min box med cd-skivor, men skivan matades ut efter bara 2sek, så den där cd-väskan drämde till cd-läsar släden, underifrån snett uppåt (kraftigt).

Den gick totalt ur led, efter ett par timmars meckande insåg jag att jag inste skulle få den lagad (släden gick inte att få i led, sam skaka cd:n = rassel rassel)

så jag mailade deras support om detta och förklarade hur det gått till, å frågade sedan om dom kunde laga den för en mindre kostnad, (den kostade då 3500:-).

En dag senare får jag ett mail om jag kunde specifera var och när dom skulle kunna hämta brännaren, samt att jag skulle ta med kartongen om jag hade den kvar, min far fick äran att möta upp hp-personalen på hans jobb.

Dagen efter det ringde det i hans mobil, det var hp, å frågade om han hade tid att möta dom på eftermiddan, när dom då kommer å söker efter min far ber dom han ta med brännaren ut till deras service-bil, när dom väl kommer fram till bagageluckan på bilen ber dom om brännaren, kollar vad det är för nån, öppnar sedan bagage luckan å tar upp en likadan, helt sprillans!! Lägger ner den trasiga i luckan å stänger.

Då undrar min far vad dom skulle ha för det här kalaset, då sa dom att det går på garantin... så inte ett öre!! brännaren va då ca ½ år gammal.

Det är service det.
Som tack för detta blev min nästa brännare en HP. Och jag kommer fortsätta med det.

Permalänk
Medlem

Skrev ett nytt va..

Datorn har krånglat sen den köptes. Samma problem har uppstått hela tiden: Datorn hänger sig och blir efter ett par dar obrukbar. Alla fel som Data Prince åtgärdat har varit hårdvarufel (3 st på 11 mån). Ej mjukvara. 1:a ggn var det ett ramminne som var fel. 2:a ggn visste inte killen som lämna ut datorn vad det var för fel, (han hade inte själv lagat den). 3: ggn var det fel på ljudkortet. 4:e ggn sa teknikerkillen att det var processorn. Men garantitiden för hårdvara var 1 år, så en ny processor skulle jag få betala själv. Jag vägrade och sa att den nu är inne för 4:e (fyra!) ggn, att felet måste finnas i datorn, eftersom hårdvara, en efter en går sönder.
Efter att ha övertygat Peter(teknikern på suportavd), om det fåfänga i att normalisera problemet, tillstod han att
felet måste varit där från början. " En felaktig processor kanske inte rensar ut gammalt ramminne" . Vi stod väl och diskuterade c:a 10 minuter.
Han följde med mej till chefen (Peter Liu) med orden : "Därför tror jag han godtar ett byte av processorn" (utan kostnad).
Emellertid var chefen "mycket upptagen" och visade inte något minsta intresse för mig, som vid det här laget var smått irriterad, och min tid var ej heller oändlig. Jag beslöt därför att återkomma. Eftersom de är mycket svåra att nå per telefon så är man tvungen att åka dit, vilket jag gjorde efter en vecka.
Jag tog kontakt med chefen, och berättade om mitt ärende, att Peter(teknikern) sagt det troligen var ett fel från början på processorn. Han malde som ett mantra att garantitiden gått ut. Jag påminde honom om teknikerns utlåtande. Han ringde Peter som sa att det har han aldrig sagt. Jag trodde inte det var sant, så jag bad att få prata med honom. Peter sa att han aldrig sagt att "därför tror jag han godtar ett byte av processorn". Jag trodde knappt jag hörde rätt. Jag är upprörd och säger att "han vågade inte säga det när du prata med honom" och kräver en lösning på problemet. "Du får köpa en processor till inköpspris". Okay tänker jag, alltid något. Just nu har jag ingen fungerande dator alls. Jag ber om skriftligt på det. Peter Liu (chefen) skriver på sidan av inlämningskvittot "Kunden får inköpspris med CPU"
Jag försöker få kontakt med Peter för att berätta om dealen, men han verkar ha gömt sig. Ingen engagerar sig i att jag är en kund som är mycket missnöjd, men vänlig. Efter 20 min talar jag med honom i telefon fast han befinner sig i samma byggnad. Han tar emot meddelandet att han ska byta ut processorn (CPU).
Efter 14 dagar ringer jag ( det är mycket besvärligt att komma fram till rätt person) och undrar hur det gått. Han säger att det inte var klart med dealen om cpu. Jag säger att jag har skriftligt på det. Han lovar att byta ut det, men att cpu på 800Mhz är inte lätta att få tag på nu. - Ta något likvärdigt, säger jag. -Ringer du när det är klart, eller ska jag ringa? - Jag ringer, säger Peter. Efter ytterligare 14 dagar ringer jag. -Chefen håller på att ringa land och rike runt för att hitta ett CPU som passar.
Nu känner jag att jag är lurad och mitt godtrogna jag som är inriktad på att tro det människor säger inser att jag varit för snäll. Att jag skulle stått på mig tidigare. Men jag trodde i min enfald efter varje lagning att problemet skulle vara löst. 1 år efter köpet är det helt kalla handen. Trots att datorn till största tiden stått ofungerande. Datorn är fortfarande till dags datum inlämnad sen den 28/3
Jag ringer konsumentupplysningen i Farsta som genast uppmanar mig göra en anmälan till ARN.
Att det inte är tal om att köpa cpu till inköpspris.
Jag har pratat med kunniga på andra datorfirmor, som ger mig rätt. CPU, Ljudkort och Ramminne
går ej sönder av sig självt. Datorns plombering är orörd. De enda som öppnat datorns innanmäte
Antingen fungerar de eller inte. Det troliga är att kylningen varit för dålig så hårdvara slits ut.

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Avstängd

Gl-Gnu: Skriv gärna ett inlägg så fort det händer något.

Som kuriosa kan jag bara tala om skumraskföretaget PC-Enter
som ligger på S:t Eriksgatan i Stockholm.
Min fars jobb lät köpa in personaldatorer där, vilket var en
miss. De flesta datorerna hade någon form av fel. Vidare
köpte vi en CD-brännare (Traxdata) som aldrig fungerat.
Tyvärr var det alltför länge sedan för att man ska kunna
gör något åt saken. Vi köpte datorerna -97 tror jag.

Jag blev inte förvånad när jag hittade företaget på
www.svartalistan.com.
Dessutom vet jag att företaget har flera anmärkningar
från ARN.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Det där med ARN är ju som så att dom bara ger företaget en rekomendation att ge kunden rätt. Dom behöver dock inte göra som ARN vill.

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dazzin

hehe roligt att folk tycker olika, jag anser HP:s support är den bästa jag har varit med om!!!

Så här är min historia..

.

Grym service:D
Sitter här helt överväldigad.:)

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga:

Hur lång tid ska det ta att hitta en ny Thunderbird 800 till min data??

Det har tagit över en månad nu..

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

Om jag inte är helt ute och cyklar har man rätt att häva sitt köp/avtal/kontrakt om leverantören ej lyckats lösa problemet efter 2 (eller var det 3) försök. Enligt konsumentköps lagen eller något sådant.

Att vända sig till KO och ARN är det enda vettiga man kan göra i sådana här fall. Sådana här djävla ockrare och skojjare ska hängas ut.

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Medlem

Du är knappast ute och cyklar för det har jag också läst. Men det skiter Datprince fullständigt i.

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

polisanmäl...

Permalänk
Medlem

Jo jag får väl göra det..

Först ska jag iaf se vad som händer när jag får svar från ARN. Jag tycker ändå att det borde finnas ngt negativt i att inte göra som ARN säger. Typ att man hamnar på ngn riktig "svartalistan".

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

Hoppas de går i konkurs. De har ju inget på datormarknaden att göra överhuvudtaget med den inställning de har.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Absolut Oreo! Men man undrar ju ändå hur dom överlevt så länge dom har ju funnits i flera år. Jag skulle tro att dom drar ut på saker o ting så att folk inte orkar längre.. likssom... hur många fler är det inte som bara skiter i det efter ett tag än att anmäla dem till ARN etc.

Om jag vill så kan jag sätta dom i KK inom typ två månader.

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

Gör det! Förresten, jag såg deras reklam idag i DN... lite skum om man säger så. Det är en gubbe med öppen mun och texten "XXXtra erbjudande" eller nåt sånt. Man börjar undra om det är nån porrbutik som sysslar med datorer vid sidan om...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gl-Gnu
Om jag vill så kan jag sätta dom i KK inom typ två månader.

HUR?

Permalänk
Medlem

Tjena mors alla, jag har precis köpt min fjärde dator av DataPrince och har aldrig haft några som helst problem med deras datorer eller deras service. Min fläkt gick sönder på ena datorn, jag ringde upp dem och frågade vad jag skulle göra, dom sa åt mig att åka in med datorn och jag gjorde det. Två dagar senare ringer dom och ber mig hämta datorn, allting funkar som det ska.
Det finns alltid nöjda och missnöjda kunder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grims
Tjena mors alla, jag har precis köpt min fjärde dator av DataPrince och har aldrig haft några som helst problem med deras datorer eller deras service. Min fläkt gick sönder på ena datorn, jag ringde upp dem och frågade vad jag skulle göra, dom sa åt mig att åka in med datorn och jag gjorde det. Två dagar senare ringer dom och ber mig hämta datorn, allting funkar som det ska.
Det finns alltid nöjda och missnöjda kunder.

2 dagar?
För att byta en fläkt?
Fick jag vänta mer än 15min för en sån sak så skulle jag bli smågrinig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dazzin

HUR?

det är ju alltid kul att veta hur man ska göra om man vill få omkull ett företag lite snabbt sådär

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TPRS

2 dagar?
För att byta en fläkt?
Fick jag vänta mer än 15min för en sån sak så skulle jag bli smågrinig.

i second that...

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grims
Tjena mors alla, jag har precis köpt min fjärde dator av DataPrince och har aldrig haft några som helst problem med deras datorer eller deras service. Min fläkt gick sönder på ena datorn, jag ringde upp dem och frågade vad jag skulle göra, dom sa åt mig att åka in med datorn och jag gjorde det. Två dagar senare ringer dom och ber mig hämta datorn, allting funkar som det ska.
Det finns alltid nöjda och missnöjda kunder.

Du råker inte heta Peter Liu?

Stor chans att en kille som blev medlem för några dagar sen och har köpt 4 st paket hos dataprince bara dyker upp här bara så där Det är hans första post också

Skulle det inte vara bättre att vara schysst mot kunderna istället för att posta falska medelanden i det här forumet, Peter & Co?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Oreo: Innan du har belägg för dina påhopp kan du vara tyst, det han säger är väl knappast omöjligt...
Skärpning tack

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem

Knappast omöjligt men näsintill. Hur ska jag kunna få belägg för någon "osynlig" på forumet? Det enda man kan gå efter är ju vad och när de postar och det här var mycket suspekt IMO.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Varför är det så suspekt?

Kan det inte bara vara så att han läst på forumet utan att regga sig förut och lagt märke till vad folk sagt om företaget?

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem

Det passar in ganska bra med den bild jag fått av Dataprince efter att ha hört folk här och läst inlägg på svartalistan. Det skulle inte förvåna mig om de in i det sista försöker hålla skenet uppe istället för att hjälpa Gl-Gnu istället.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Möjligt, men jag tror du är överdrivet paranoid, och efter vad jag såg när jag kollade upp medlemmen så ser du ut att ha smutskastat både ett företag och en privatperson i onödan.
Tips: håll dina funderingar för dig själv i fortsättningen om du inte har fog för vad du säger.

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem

Du skulle ju kunnat låta honom prata för sig själv först så kunde vi sett vad det var för en kille. Det är klart att jag inte har 100% fog för vad jag sa men jag "synade hans bluff" skulle man kunna säga. Om man beter sig som Dataprince tydligen har gjort med Gl-Gnu m.fl. så förtjänar de all skit de får IMO tills de visar att de gjort en förändring. Har du läst hela den här tråden och inläggen på svartalistan?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Ja, jag har läst tråden, men det är irrelevant vad gällande dina anklagelser mot den nya medlemmen och lägger du inte av att tjafsa så får du en varning. Kom tillbaka när du kan bevisa nåt
EOD

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor