Alan Wake - Nya screens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lilja90
Gaah vad är det jag nyss fick nys om! Alan Wake kommer inte till PC längre, dne har blivit inställd. verkligen dåligt, jag ville så gärna spela det och att införskaffa sig en 360 endast för de spelet känns lite meh

Har du bott under en sten? PC som spelplattform har väl knappast varit prioritet nummer ett på senaste tid. För utvecklare dvs.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Haha har nog varit lite borta från spelvärlden^^

men ok, vad för spel finns de mer till xbox då om man skulle köpa en sådan?
jag gillar inga spel men skjutvapen, mer spel som god of war, dantes inferno osv...dock gillar jag också spel som mafia, GTA men annars, vad finns de för exklusiva titlar på 360 jag skulle gilla/tips?

Visa signatur

Intel Core i7 2600K @ 4,5GHz | EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked 3GB | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | Noctua NH-U9B SE2 | Samsung 850 Pro 512GB | Corsair HX 850W 80+ Silver Modulär | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Ser mumma ut!

Spoilers

Alan Wake - Episode 1: Nightmare - 11 minutes of gameplay (English Version)
http://www.gamestar.de/index.cfm?pid=1589&pk=13802

Limited Edition
http://www.allgamesbeta.info/2010/02/alan-wake-limited-collec...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Den där gameplayvideon gjorde mig besviken, känns ju som att det inte finns någon skräck alls.. det blir nog en trevlig shooter, men vill man bli mörkrädd får man nog leta någon annanstans.

Jag menar, dom säger själva i introt att man blir rädd för att man inte vet vad man står emot, man får inga svar. Ändå tog det knappa 5 minuter för att få reda på vad monstret var. Och det fanns ju ingen logik i spelet, hade han velat döda alan hade han ju bara kunnat skapa virvelvinden rakt på han istället för 10meter bort.. och ens mystiska ljus-vän hade ju antagligen kunnat ge en mer saker om han nu är tillräckligt kraftig för att bygga broar och transportera vapen.

Sen tyckte jag det förklarades på tok för mycket på den korta tid man fick se, det hade varit mycket mer creepy om det tog han Alan ett tag att inse vad det faktiskt är som händer, och det är på tok för många fiender man slaktar för att känna sig underlägsen.. jag menar, flare-gun:en var ju värsta granatkastaren. Jämnför det med Silent hill2, då man hade en planka att springa omkring med, inte en pistol med 30+skott och en granatkastare.

Men men, ska väl bli roligt att spela som en lite dystrare shooter antar jag.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt jag ska ta och köpa det här. Verkar ju vara riktigt roligt.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Recension: Alan Wake Video Game, Review HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

För ett spel som varit så länge under utveckling så är 8.6p något utav ett nederlag om ni frågar mig

Visa signatur

---

Permalänk

I början såg jag mycket fram emot detta, men den senaste tiden har det blivit mer och mer uppenbart att detta lutar mer åt ännu en förglömlig (förglömlig är ett ord va?) actiontitel som vill vara mer än det egentligen är, istället för det där djupa thriller-äventyret man hypat upp spelet till.

Jag är en Max Payne fanatiker och vägrar tro att Remedy failat, så jag tänker skylla det hela på Microsoft. På något sätt måste det vara deras fel!

Permalänk
Medlem

sjukt bra spel fixade mig ett Xbox 360 enbart för detta spel som man väntat så jävla länge på!

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Spel i denna kategori som inte är likt RE4, RE5 eller Dead Space är alltid välkommet
Dvs "Survival Horror" spel utan dessa shoppingställen

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

Spelar en timme nu och jag måste säga att det är inget spel jag vill spela mitt i natten! sitter o ryser redan

Permalänk
Medlem

Detta spel var en av anledningarna till att jag skaffade xbox för tre år sedan Det var väldigt annorlunda mot vad jag väntade mig. Har spelat igenom hela spelet nu. Tyckte att det var för lite läskigt, det var mest action. Jag brukar vara rätt mesig annars, men detta drog jag igenom utan problem. Grafiken är väldigt snygg, förutom några texturer här och där. Ljuseffekterna är ju sjuka!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Jag har nästan spelat igenom spelet nu, och det är rätt roligt.. Men dom hade kunnat gjort spelet så mycket bättre än det är.
Nästan ingen tid läggs ner på att få utforska städer eller så (ja, det tycker jag man kan bjuda på även som spelet nu ska vara linjärt) utan nästan all tid spenderas med att springa runt i skogar.

Nej, herr Wake kan ju inte vara mycket till författare om hans bok bara går ut på att springa i en skog och skjuta på skuggor som pratar om konstiga saker

Dold text

Och vill du spela det här spelet för att bli rädd så kan du ju glömma det direkt, det här spelet är ungefär lika läskigt som Ravenholm var i HL2.

Men men, det är fortfarande roligt att spela om man ser det som en shooter som faktiskt har en story.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twiggeh:

Och vill du spela det här spelet för att bli rädd så kan du ju glömma det direkt, det här spelet är ungefär lika läskigt som Ravenholm var i HL2.
story.

Ravenholm var ju riktigt läskig ju. Och det säger jag som är 30+.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Är det ngn annan som inte fått en dlc-skrapkod?