Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Det lustiga i sammanhanget är att cpu'n de fått tillgång till, var default på 1.9Ghz... Även med 66% boost i vissa områden är den efter Intel i prestanda. Inte precis vad du hoppas på om du tillverkar och säljer grejerna. Sen är det ju då det där med att en del åsikter vädrats fram o tebax, om hurvida screenen på det där är äkta.

Oavsett om det där testet spår underverk för K10 eller spår AMDs undergång så kan vi strunta fullkomligt i det då det är ett klart fall av lurendrejeri.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Oavsett om det där testet spår underverk för K10 eller spår AMDs undergång så kan vi strunta fullkomligt i det då det är ett klart fall av lurendrejeri.

Ääh. Varför ska Amd dö ut. Typ intel var sämst under typ 5års tid eller nått. Under den tiden å kokade dom ihop c2d ju.

Permalänk

AMD har inte pengarna som det kostar att vara sämst under 5 års tid. Kostnaderna för lån skjuter just nu i höjden för AMD och köpet av Ati blev inte så lyckat då även de har en del problem. Ati lär klara sig men det börjar bli bråttom för AMD att få ut någon produkt på marknaden. Jag börjar mer och mer luta åt att skutan sjunker.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

Behöver du just en E6600 eller 6000+ CPU?

varför inte spara lite pengar på just CPU och lägger mer pengar på ett moderkort och bra minne, HD eller kanske spara lite cash till en schysst DX10 GPU så du får en helt bra dator. Om du behöver så mycket datakraft som en E6600 eller 6000+ för den delen levererar är det en annan sak, men jag skulle heller rekommendera att du köper ett moderkort som såvitt man vet idag klarar ett uppgradering av bios för att klara ny hårdvara, oavsett om det är Am2 eller 775. Dessutom är väl E6600 rätt dyr även efter att intel sänkt priserna. En 4200 till 4600+ med 1 Mb cache per kärna räcker för de flesta.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk

Ta en E6600, om 6000+ är bättre så antar jag att det kostar mer? för en AMD Fx-62a kostar 8000kr o blir rövknu**ad av E6600 som kostar mer än dubbelt så lite.

Ska sj köpa snart o d blir e6600 utan tvekan för min del