Vad har hänt de senaste 2 åren?

Permalänk
Medlem

WOW-träsket var det som sagt, spelade 24/7 från release tills någon vecka sen med bara några dagars uppehåll i julas då jag sålde min första char (fick iaf 18k) men kunde inte sluta så rerollade. Nu har jag tagit mig ut ur skiten.

Annars har jag hunnit flytta från Norrköping till Umeå och börjat plugga juridik.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

2 år... få se. Jag har flyttat till Uppsala (bodde i Mölndal tidigare) och börjat plugga till civ.ing. i teknisk fysik. Trivs ganska bra, speciellt när det är soligt, glassigt och man just fixat några tentor.

Har fortfarande min flickvän men numera är vi förlovade också! Har dubblerat min datorfarm och har nu 2 datorer.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk

Tagit studenten, gått ner 30 kilo i vikt, börjat jobba och tagit körkort. Det är det jag kan komma på såhär på rak arm.

Permalänk
Medlem

Inget speciellt, har suttit på Spel-forumet och andra forum istället för här.

Permalänk
SpelClockers

Tagigt Körkort, Köpt bärbar, Köpt ny stationär, Köpt Wii, Blev av med allt när någon tykte det var roligt att göra inbrott.

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat WoW sen (US) release så är jag numera helt fri från det. Gav upp vid julen ungefär och fick enormt med extra fritid. Med fritiden började jag göra nyttiga saker som att gå ut och gå lite mer än en timme varje morgon innan jobbet. Laga ordentliga maträtter och även testa nya maträtter (som jag själv lagat då).
Har efter exjobbet från högskolan fått jobb och flyttat till Göteborg. Har bara för några veckor sen köpt en lägenhet här som jag ska flytta in i i sommar.
Har även börjat dejta en tjej så det är väl egentligen det enda negativa som hänt :p. Nej jag bara skojar, men jag är väldigt nöjd över att ha tagit tag i livet efter WoW-tiden.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

Börjat gymnasiet, teknisk linje.

Annars är det väl inte så mycket som har hänt. Vad jag kommer på

Fyller klart på senare när jag kommer på grejer!

Permalänk
Medlem

Har inte gjort något.. Inget jobb.. Bara gått utför

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Gått ut nian, hoppas av gymnasiet, bytat dator 5 gånger.
Fått panikångest.
Roliga två år

Permalänk

Bara utför, t.o.m. datorn jag har idag är sämre än vad jag hade då för 2 år sedan. Den grymma Ezio skärmen har pajat , den small till och började ryka, ramminne har jag blivit av med då farsan nyligen behövde ha mer. Från 1GB då, till 256MB idag, aldrig jag köper ddr minne till överpris idag utan jag väntar på att köpa en ny burk. 2st stora hårddiskar har rasat, nå jag hade en hel del hd då.. Enda som är bättre är snabbare bredband, men när man inte ens har tillgång till databasen Nationalencyklopedin längre så är det inte så mycket plus.

Visserligen har jag fixat en hel del mer högskolepoäng, men det är snarare arbetserfarenhet som jag behöver ha nu.
Vikt, självklart gått upp en väldigt massa kilo, ska försöka banta nu när jag har mer tid.
Brudar lika trögt som då, jag kan ens knappt namnet på någon i stan som jag ej är släkt med.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Bytt från 7m² till 45m², skulle det vara nån skillnad? Nä!

Har konstaterat att jag behöver en fyra och inte en tvåa.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk

Tagit studenten, stannat i vikt, jag tränar oftare,började plugga till högskoleingenjör inom elektroteknik i höstas, tyckte inte om det och började plugga till sjuksköterska nu i vår ist, jag har festat alldeles för mycket (jävla studenter!), flyttat till en tvåa på 60 kvm, skaffat två kattfan, blivit "vuxnare".
Typ

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem

jag har hunnit gå igenom gymnasiet, skaffat flickvän, börjat spela wow, tagit MC-kort och köpt hoj. det var la peakarna

Visa signatur

*Tar inget ansvar för eventulella stavfel

Permalänk

Ingenting.

Samma flicka, lika mycket wowberoende..

Edit: jo, tatt körkort och sånt skräp med..

Edit2: och dödat 5 bilar på 5-6 månader

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Jobbade på Securitas. Fick flipp, begärde tjänsteledigt. Sålde min bil, hyrde ut min lägenhet åt en polare och flyttade till Japan / Tokyo bodde där 4 månader. Hade time of my life. Ska helt klart tillbaks, dock blir det jobb som engelskalärare eller något i den stilen.
Återkom till tråkiga Sverige. Tog dock en ny bil med mig hem ifrån Japan. Trött på Securitas jobbet. Sa upp mig, började på Höganäsbolaget där jag nu jobbar. Precis köpt biljett till Narita/Tokyo, ska dit och besöka mina japanska kompisar 23 Juli i en månad. Skönt med lite semester.

Permalänk
Medlem

Hamnade i WoW-träsket, fast har börjat tröttna lite på skiten nu. Annars har det inte hänt mycket, börjat på NV på gymnasiet. Utöver det är det ungefär samma som får 2 år sedan. Har börjat spela Step-/beatmania.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

jag har slutat helt att träna
börjat sitta mindre framför datorn
jag har byggt en boombox
jag har köpt en digital systemkamera (EOS 400D)
och eeh............

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem

Hännt en del faktikst.
Från att ha vart en datanörd har jag nästan blivit helt omvänd till komplett biltok
Har inte alls vart nå vidare aktiv på swec det senaste året.
Vad mer då... hunnit med att flytta hemifrån och rest en del. Bland annat tokyo förra sommaren. Jobbar dock fortfarande på samma ställe =/
Men nu är det dags för lite mer härjningar på swec, framför allt i hobby / fritids avdelningen
Kul att se gamla swec rävar hitta tillbaka också

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Flyttade till Sthlm ett tag, men nu bor jag i Motala igen...
Pluggar på folkhögskola, pillar ihop musik fortfarande (www.permoman.com)

Sjukt att skriva på ÖÄ igen

Permalänk
Musikälskare

Inget speciellt, försöker skaffa mig ett drägligt liv bara

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

Jag känner att jag tappat stinget lite, så jag får börja "mjukt" med nya ÖÄ och inte kasta mig in i debatter om pseudovetenskap... Jag är nog lite tröttare nu än förut.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Jag känner att jag tappat stinget lite, så jag får börja "mjukt" med nya ÖÄ och inte kasta mig in i debatter om pseudovetenskap... Jag är nog lite tröttare nu än förut.

Kom igen nu MBY, jag vet att du har vad som krävs! <3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag har hunnit med mycket, bla att fylla år 2 gånger

Permalänk
Medlem

Tagit studenten. Jobbat i två år, samt flyttat till en tvåa i stan. Fått snabbare bredband och bytt dator två gånger. Har tagit körkort också. Köpt en större TV.

Det var väl det

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Spammat F5 i önskan om att Övriga Ämnen heltplötsligt ska ploppa upp i forum listan.

Men seriöst så har jag inte gjort något speciellt tror jag

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

Tagit studenten, jobbat, bott på Nya Zeeland ett halv år, pluggat gått igenom en stor personlighets förändring och rest lite

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem

Flyttat till Linköping, snart pluggat klart två år Civilingenjör i Maskinteknik. Skaffat Sambo också. Hmm, bytt ut stationära datorn mot en gullig vit Macbook. Livet leker på som aldrig förr

Visa signatur

Arguing on the internet is like competing in the special olympics...
even if you win, you're still a retard!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Inte ett skit egentligen, det har bara gått utför. lol.

Permalänk
Medlem

Flyttat hem från USA, tagit studenten, jobbat i Kalifornien, flyttat till Norge, skaffat jobb och lägenhet i Bergen och där är jag nu

Visa signatur

"Wow..Sweden must be tight how u end up in sweetroll lackluster Kansas"

Permalänk
Medlem

Läser den här tråden och tänker: Tänk så mycket saker folk verkligen fick gjort när ÖÄ försvann!

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U