Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk

någon som kollar på naruto ? shippuden asså

Permalänk
Skrivet av nabilos43:

någon som kollar på naruto ? shippuden asså

Yes box men föredrar mangan.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Verkar inte vara någon som skrivit det tidigare i tråden, men den första OVA:n för Shingeki No Kyojin dök upp för ett tag sedan För er som lyckats hålla er borta från mangan händer det en hel del intressanta saker.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Vilken anime sida rekommenderar ni där man kan se populära serier och filmer som har bra sökmotor? Men även gamla godingar.

Även att man kan göra en egen användare och kunna spara olika serier i en egen personlig lista och bra om de har bra seriöst forum.

http://myanimelist.net/ kanske? eller finns det någon bättre?

tack på förhand

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Vilken anime sida rekommenderar ni

anime-planet, I do recommend. Dock bara manga och serier som hittas med engelsk översättning.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Är så extremt efter. Såg precis att det finns en Death Note ''live-action'' film. Är den värd att se?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Är så extremt efter. Såg precis att det finns en Death Note ''live-action'' film. Är den värd att se?

Mjnaaej. Om du inte är inne på live action så kan man ju säga att man ser mindre av Ryuk än någonsin, för att de ska spara in på billig CG. Rösterna är för en gångs skull någorlunda ok.
Polare säger att Onizuka skulle vara ok som live action. Annan har tidigare sagt att Bunny Drop ska vara ok den med, men själv skulle jag aldrig orka då animen var suverän.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Ny säsong och därmed nya serier, vad tittar alla på från den nya säsongen?

Själv så tittar jag på Nisekoi och Witch Craft Works, båda rätt underhållande.
Har även planerat att titta på Noragami.

Permalänk
Skrivet av Konabu:

Ny säsong och därmed nya serier, vad tittar alla på från den nya säsongen?

Själv så tittar jag på Nisekoi och Witch Craft Works, båda rätt underhållande.
Har även planerat att titta på Noragami.

Längar hårt till den nya SAO säsongen. Tror dock att den kommer dålig, gillade bara episod 1-15 egentligen. ALO var så extremt dåligt att jag ville spy. Bara the typcial ''Save the princess'' storyn som jag har tröttnat på genom åren.
Ser också på Pupa. En kille som letar efter ett botemedel till sin systers sjukdom, ganska bra tbh.

Ser också på de nya Hunter X Hunter (2011) avsnitten.

Permalänk
Medlem

Ronja Rövardotter som anime till hösten.
http://www9.nhk.or.jp/anime/ronja/

Visserligen Goro som regisserar, men om det håller samma kvalle som På vallmokullen så kan tanten va nöjd. Men om det ska vara 3DCG som det sägs att det ska vara, samt serie till TV, så är det lite mer överaskande om det skulle gå efter förväntan. 3DCG känns inte moget nog för en Ronja-film.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Detta eviga pussande i Sakura Trick.

D-det är inte så att det är gulligt på något vis.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk

Era favoritintron?

Mina:

Favorit outro:

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

öppningar
Moon Phase
Dokuro-chan
Sora no woto

avslut
Hare nochi Guu deluxe
Ɐ Gundam
NHK, Madoka eller Clannad, finns för många men många är för vanliga för att ens orka räkna upp.

Skrivet av aake:

Sakura Trick

Är den mer Sono Hanabira eller Yoro Yori? Will my heart pomf?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av aake:

Detta eviga pussande i Sakura Trick.

D-det är inte så att det är gulligt på något vis.

De gör det så ofta att det slutar bli gulligt. Tyckte bara det var gulligt första gången.
Dropped.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Era favoritintron?

OP

ED

Skrivet av Alakai:

Är den mer Sono Hanabira eller Yoro Yori? Will my heart pomf?

Ett mellanting, inte så seriös/yuri/SonoHana eller oseriös/slapstick/YrYr. Regissören jobbade med Hidamari Sketch innan och många visuella knep är därefter. Likt Hidamari Sketch så kommer det antingen klicka direkt, eller så funkar det bara inte hur du än försöker.

Smaken är som baken.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

åååå snat kollat klart Mushishi

Riktigt nöjd med den serien, flummig ,mystik och fantasirik skulle ja beskriva den. Avsnitten slutar inte med solsken alla gånger och kan vara ganska tung ibland, men jag tyckte det var passande ändå.

Behöver något liknande som man kan varva ner till på kvällskvisten. Lugn, trivsam anime, kan vara drama, övernaturligt osv. Men inte focus på sexiga brudar och ka-me-ha-me-ha.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Lugn, trivsam anime, kan vara drama, övernaturligt osv. Men inte focus på sexiga brudar och ka-me-ha-me-ha.

Kommer direkt att tänka på Spice and Wolf. Den är kanske lite för vanlig och ibland för mycket drama.
Ghost Hound har kanske för mycket action.
Usagi Drop är lugn, men inte samma koncept.
Jag kollar igenom Moyashimon i dagarna och den håller väl ungefär samma tempo och koncept. Den är mer än bra på det hela.
Galaxy Express 999 är en gammal en som visserligen är lång och endast har ett koncept gemensamt med Mushishi, men det är också en klassiker. Själv har jag inte kommit förbi första avsnitten ännu >_<
Ååhh, Nodame Cantabile är lugn och drama med bra musik, men inte samma koncept som Mushishi. Strecksåg Paris-avsnitten under en natt, kunde inte släppa.

-------------------
Also; Jag blev åter igen besviken över magasinet Neo som nu går att få tag i många Pressbyrånbarer. Hur får jag tag i bättre magasin som går lite djupare?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Tips på Anime-serier!

Om denna tråd är felplacerad eller jag inte sökt tillräckligt så flytta/lås tråden. Blev osäker var denna tråd borde vara...

Tja, nu är det såhär att jag har sett anime ett tag och börjar få slut på saker att se...

Har en egen MyAnimeList: Här
De jag har lagt upp på "Planned" har jag antingen planerat att se senare eller så har de inte släppts än.

//Mattias

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |

Permalänk
Medlem

Några jag gillade iaf:

Code Geass
Gungrave
Bleach
Ergo Proxy
Claymore
Sword Art Online
Attack on Titan
Needless
Trigun
Loveless
D-Grayman
Space Battleship Yamato 2199
Golgo 13
Zetman
Air Gear
07-Ghost
Afro Samurai
Blood+
Deadman Wonderland
Deathnote
Elfen Lied
Macross Frontier
Steins Gate

m.m

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Mirai Nikki
Gurren Lagann
Kämpfer
Mayo Chikki
Yakitate Japan
Little Busters! Refrain
Angel Beats!

Några jag kommer och tänka på iaf
Kan verkligen rekommendera Gurren lagann, Mirai Nikki och Steins Gate som han tipsade om över mig! En av mina absoluta favoriter.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Är det där verkligen alla de serier du sett? Det verkar fattas en handfull klassiker. Visserligen kan du vara strikt inriktad på seinen och satsa på kvalité, men det fattas GitS t.ex.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Är det där verkligen alla de serier du sett? Det verkar fattas en handfull klassiker. Visserligen kan du vara strikt inriktad på seinen och satsa på kvalité, men det fattas GitS t.ex.

Ja, det är verkligen alla jag sett. Jag försöker som du säger hålla mig till lite mer kvalitativa serier. Men ge tips du också så får vi se vad det blir.

//Mattias

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxxer:

Några jag gillade iaf:

Code Geass
Gungrave
Bleach
Ergo Proxy
Claymore
Sword Art Online
Attack on Titan
Needless
Trigun
Loveless
D-Grayman
Space Battleship Yamato 2199
Golgo 13
Zetman
Air Gear
07-Ghost
Afro Samurai
Blood+
Deadman Wonderland
Deathnote
Elfen Lied
Macross Frontier
Steins Gate

m.m

Skrivet av THEBADGUY:

Mirai Nikki
Gurren Lagann
Kämpfer
Mayo Chikki
Yakitate Japan
Little Busters! Refrain
Angel Beats!

Några jag kommer och tänka på iaf
Kan verkligen rekommendera Gurren lagann, Mirai Nikki och Steins Gate som han tipsade om över mig! En av mina absoluta favoriter.

Har funderat på Sword Art Online tidigare. Kanske blir det nu. Annars får jag väl kolla upp Steins Gate som ni båda verkar ha gillat!

//Mattias

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |

Permalänk
Medlem

Ghost in the shell, Macross och Gundam, där har du att göra i ett par veckor åtminstone ;D

Det finns ju så sjukt många animes jag skulle säga åt dig att titta.. men ja, min lista startades runt 16 år tillbaka

Log Horizon är ongoing och är rätt skoj, Hajime no Ippo gillar de flesta faktiskt.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Colorful:

Jag försöker som du säger hålla mig till lite mer kvalitativa serier.

Welp, testa lite kvalitativ josei som t.ex. Bunny Drop, Mushishi, Nodame Cantabile, Madoka och Perfect Blue. För att testa dig själv och din smak helt enkelt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Colorful:

Har funderat på Sword Art Online tidigare. Kanske blir det nu. Annars får jag väl kolla upp Steins Gate som ni båda verkar ha gillat!

//Mattias

Sword Art Online slutar på avsnitt 14, 15-24 finns inte.

Steins Gate bör du se så snart som möjligt.

Skrivet av Alakai:

Welp, testa lite kvalitativ josei som t.ex. Bunny Drop, Mushishi, Nodame Cantabile, Madoka och Perfect Blue. För att testa dig själv och din smak helt enkelt.

Dessa bör du också se.

Permalänk
Skrivet av Colorful:

Har funderat på Sword Art Online tidigare. Kanske blir det nu. Annars får jag väl kolla upp Steins Gate som ni båda verkar ha gillat!

//Mattias

SAO har jag sett men tyckte den va lite meh typ. halvt ripoff på .hack signs

dock inte lika dryg som .hack signs som är fruktansvärt långdragen att se...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Ghost in the shell, Macross och Gundam, där har du att göra i ett par veckor åtminstone ;D

Det finns ju så sjukt många animes jag skulle säga åt dig att titta.. men ja, min lista startades runt 16 år tillbaka

Skrivet av Alakai:

Welp, testa lite kvalitativ josei som t.ex. Bunny Drop, Mushishi, Nodame Cantabile, Madoka och Perfect Blue. För att testa dig själv och din smak helt enkelt.

Skrivet av Konabu:

Sword Art Online slutar på avsnitt 14, 15-24 finns inte.

Steins Gate bör du se så snart som möjligt.

Skrivet av Rouge of Darkness:

SAO har jag sett men tyckte den va lite meh typ. halvt ripoff på .hack signs

dock inte lika dryg som .hack signs som är fruktansvärt långdragen att se...

Efter lite påläsning om SAO så tror jag att jag skippar den.

Har kollat på dessa och bestämde mig lite snabbt för att se Ghost in the Shell(eftersom det hade med nån hacker o göra), Bunny Drop(eftersom den lät allmänt bra), och Steins Gate(den lät intressant när jag läste genom infon om den)
Vet inte riktigt vilken jag ser först dock. Alla tre lät extremt bra :I

Edit: Finns det nån slags lista över anime serier, bortsett från MyAnimeList och Anime-planet då?

//Mattias

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |

Permalänk
Medlem

Bara en fråga: Har ni alla sett Fairy Tail? Jag tycker själv den blir extremt löjlig efter ett fåtal avsnitt o så.
Lixom hur dom bara POW 15 snubbar dog på 5 sekunder osv. Blir lite småtråkigt att se samma sak gång på gång imo.

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Colorful:

Efter lite påläsning om SAO så tror jag att jag skippar den.

Har kollat på dessa och bestämde mig lite snabbt för att se Ghost in the Shell(eftersom det hade med nån hacker o göra), Bunny Drop(eftersom den lät allmänt bra), och Steins Gate(den lät intressant när jag läste genom infon om den)
Vet inte riktigt vilken jag ser först dock. Alla tre lät extremt bra :I

Edit: Finns det nån slags lista över anime serier, bortsett från MyAnimeList och Anime-planet då?

//Mattias

Ghost in the Shell bör alla se, inte bara fans av anime. Riktigt bra film.
Usagi Drop är supersöt och lätthjärtad. Steins Gate är bara bra.

http://anidb.net finns också.

Skrivet av Colorful:

Bara en fråga: Har ni alla sett Fairy Tail? Jag tycker själv den blir extremt löjlig efter ett fåtal avsnitt o så.
Lixom hur dom bara POW 15 snubbar dog på 5 sekunder osv. Blir lite småtråkigt att se samma sak gång på gång imo.

Eftersom Fairy Tail är shounen så får man stå ut med sånt, droppade den rätt tidigt, runt avsnitt 10.