Dell Dimension 3100 - formaterat för mkt
Hej!
Jag fick i uppdrag att formatera en av min familjs datorer, en Dell Dimension 3100. Istället för att använda Xp Home skivan som man alltid får med när man köper Dell Datorer så använde jag mig av en XP Proffessional CD som jag hade hemma, för att boota och jag hade även tänkt installera det istället.
Mitt problem startade först efter att jag formaterat datorn och allting skulle starta om, för som jag kommer ihåg det när man formaterar vanligt; windows skulle installeras och man skulle ställe in diverse tid/tangentbord etc. Fast detta hände aldrig.
Just nu kommer datorn inte någonstans, det enda som händer är att ajg får upp den vanliga Dell starting screenen och den rullar på om och om igen ifall jag inte har något i. Ifall jag har windows cdn i så startar det igen och frågar om jag vill repaira/formatera etc.
Vad kan jag ha gjort? Är inte så bra när det gäller Dell datorer, så ja vet inte om jag råkat avinstallera något genom att inte anväda home cdn. Det stå t.ex. på Home Cdn man får av Dell:
"Denna är inte för återinstallation för tillämpningsprogram eller styrprogram" (dock vet jag inte riktigt vad detta är, men kan jag ha avinstallerat det? Har som sagt bara formaterat datorn med en Xp professional skiva och försökt installera)
Frågan är nu vad jag skall göra, har bland annat resetat Bios till "factory defaults" trodde det skulle funka bättre.
Tacksam för alla tankar/ideer eller hjälp:P
Mvh
Peter