Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
inte fan behöver man köpa prylar för 15-20.000kr för att köra.

en TT EB4hejsanhoppsan körklar går väl på 4-5000kr.

sen iofs så står det ju inte om han ska ha en tävlingsklar buggy eller ej

men för en hobbykörare så skulle jag säga mellan 3 och 5000kr för en vettigare RTR.

Som sagt, om man inte vill köra med halvdana prylar.
Sämre servon, radio, motorer, stötdämpare, massa plastdelar istället för alu/kolfiber osv.
Tyvärr, men man kommer inte ifrån det.

Fast för att leka lite på någon grusplan går väl att göra med det mesta.

Frågan är ju om man ska köpa en RB WS7III eller en RB C6. Lutar åt en WS7III. Välbeprövad och kraft så det räcker.
Helt underbara moter RB gör. Fast lite väl häftigt prissatta. =/

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
Fast lite väl häftigt prissatta. =/

Precis som resten utav RC-branschen då.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
Som sagt, om man inte vill köra med halvdana prylar.
Sämre servon, radio, motorer, stötdämpare, massa plastdelar istället för alu/kolfiber osv.
Tyvärr, men man kommer inte ifrån det.

Fast för att leka lite på någon grusplan går väl att göra med det mesta.

sen beror det väl på vad för bil man ska ha, i en MTA-4 skulle jag aldrig ha Alu-detaljer i tex bärarmar, stötdämpartorn osv.

sen gillar jag inte kolfiber heller, ser bara snyggt ut.. enda

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Jag har en Tamiya Ford F-150 Lightning som står och dammar utan batteri, men med två NI-CD laddare iaf . Vad kan en sån bil vara värd idag? Den har mekaniskt fartreglage och massor med reservdelar och två handkontroller och två uppsättningar däck med fälg. en uppsättning slicks och en grus.

Vad kan den vara värd idag i stort sett?

Jag har inte tid att köra R/C bil längre .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
Tyvärr så drar det iväg mycket och fort. Om du inte vill köra med halvdana prylar.
För en 1:8 buggy med radio, motor, servon och det som behövs så kan du räkna med 15-20k.
Då har du en bil som är tävlingsklar. Att det är så dyrt beror mycket på att det är så jäkla mycket prylar man behöver ha.
Du kan köpa billigare varianter av bilarna men det är inte alls samma sak oavsett vad vissa påstår.
Det skiljer massor mellan billigaste och toppmodellerna.

Det bästa man kan göra om man vill ha riktiga och bra prylar till en vettig prislapp är att köpa beggat av nån som tävlar.
Såna bilar är oftast väldigt omskötta och påkostade.

Vilket påminner mig om att jag måste köpa en ny motor till min. =/

Håller med. Visst klarar man sig ett tag med en Rtr-buggy för 5K. Fast efter ett tag kommer man inte längre med den å då är det bara att slanta

Själv började jag karriären på en eldriven 1:10 monstertruck vid 8 års ålder kanske. Efter ett år(2?) blev det en Super Tempo 1:8 buggy som det kördes friskt med på banor runt i skåne.

Men efter ett tag hade inte Tempon mer att ge.. Så då blev det en Mp6 med extra extra allt. Fyfan vad det gick och fyfasen vad det kosta Men det är verkligen stor skillnad när man kommer upp i pris/kvalité.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag har en Tamiya Ford F-150 Lightning som står och dammar utan batteri, men med två NI-CD laddare iaf . Vad kan en sån bil vara värd idag? Den har mekaniskt fartreglage och massor med reservdelar och två handkontroller och två uppsättningar däck med fälg. en uppsättning slicks och en grus.

Vad kan den vara värd idag i stort sett?

Jag har inte tid att köra R/C bil längre .

kasta upp bilder på bilen
gamla Tamiya bilar är rätt intressanta av samlare, bara kolla hos rsb.se där finns det folk för allt

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
kasta upp bilder på bilen
gamla Tamiya bilar är rätt intressanta av samlare, bara kolla hos rsb.se där finns det folk för allt

Får väl göra det när jag kommer hem då . Den är riktigt fin tycker jag, och går bra också. Motorn är orginal men fungerar fortfarande bra efter alla år .

Tack för tipset, det är svårt att hitta svenska bra R/C sidor.

Permalänk
Medlem

Vart sugen på o köpa en el-ruster på hobbex

Dom tar juh 'bara' 1500+ frakt just nu.

Dock är det juh den gamla inte nya XL-5

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

jao har sett att dom har gamla Rustlern för bra pris.

har en liggandes hemma.
dock har polarn tjing på den

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Funderar på en el-bil mest för o ha på vintern typ

Nitro eller inget på sommarn!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

okajs.
Finns lite olika sorts el-bilar att köpa, MT, ST, Buggy och säkert någon Truggy.
samt om man ska ha AWD eller RWD också.

har själv haft en E-Maxx, brutal bil, men då den har 2x motorer och 2x ackar, så behövs det 3-4par ackar för att kunna köra konstant. samt dubbla laddare. :I

en Rustler med vettigare däck eller en Stampede skulle nog jag satsa på.
vet att båda bilarna går riktigt bra.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Funderar på en el-bil mest för o ha på vintern typ

Nitro eller inget på sommarn!

nitro med blanka däck är inte att rekomendera på vintern. körde min inferno tr-15 en vinter och cylindern började lysa lite lätt, berodde på att hela glödstiftet glödde för att den var överhettad, kolven klarade sig med missfärgningar, även glödstiftet klarade sig konstigt nog. den fungerade som den skulle efteråt, fick dra fast topp skruvarna igen då dom gängat ut sig en bit...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

haha XD jobbigt

Har inte försökt starta min på snö men en gång var det jävulskt kallt men då fick jag inte igång den.

Fortfarande ingen som har tips på fälgar? :/

Är typ samma storlek som på DT-10 om någon undrar (om ni vet vad den har )

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

MT-10? vad för räcer är det?
inte DT-10 du tänker på? isåfall är det 2.2" fälgar du ska ha.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

hahah jo dt-10 XD my bad

edit: beställde 2 par dt-10 fälgar... Får helt enkelt lära mig att köra lite lugnare?

Eller så äre jag som drar åt för hårt vem vet

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

hehe

jag drar åt mina fälgar så hårt att dom fortfarande snurrar lätt..

vart i från beställer du delar?
själv diggar jag "everöds rc", toksnabb leverans

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Just everöd jag tog

Bara hoppas dom blivit bättre?

Vet när man själv eller polare beställt därifrån o dom missat eller lagt i fler prylar

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

haha okej..

jag har bara fått en fel artikel utav dom 100000gångerna man har beställt.
fick då en skidplate från en annan bil ist för till E-Maxx, såg inte ens lika ut, dock samma märke Traxxas.. men inget mer var samma

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Dammig & fin . Moddad på dens yngre dagar, två icke orginaldelar på chassiet, den där uppstickande motorn kommer från en Kyosho och Vingen från ngn streetrace R/C bil.

Insidan, ser lite ut som en "leksaks"-radiostyrd bil

Tillbehören, dokumentation, En Acoms handkontroll och en Futuba Attack II. massor med reservkugghjul i står till driften. Stål"pinnen" som binder samman fram och bakhjulen har jag tappat bort, så det är bara bakhjulsdrift nu.
[ULR="http://str8forthakill.diinoweb.com/files/RC%20bil2/Tillbehor...."][IMGhttp://str8forthakill.diinoweb.com/files/RC%20bil2/Tillbeh...][/URL]

Permalänk
Medlem

wow.. chassit är ju väääldigt likt HBX:n som Biltema säljer
iofs har jag läst att Tamiya delar ska passa till HBX:n. hehe

fräck den vart med kompressorn.

är den från en HiRider Corvette?
liknar motoratrappen som sitter på min HiRider

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Sugen på o köpa mig en elbil gat-räcer o försöka lära mig drifta

Dock verkar juh dom flesta va 4wd men är väll bara koppla bort så^^

Dock blir det väll någon billig skitbil som det går som det går med..
Såg biltema hade en för 999:- haha

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

kan säga att dom flesta Touring är 4wd, men på med driftdäck och det går tokbra.

att köra en touring som är avsedd för 4wd som 2wd är ingen höjdare.
bara sladdar rundor hela tiden, väldans okontrollerbart. hehe

biltemas rc-bilar är det inge större fel på.
bara skaffa oljedämpare och byta dom mot orginal, så är det fina bilar vad jag har läst

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
wow.. chassit är ju väääldigt likt HBX:n som Biltema säljer
iofs har jag läst att Tamiya delar ska passa till HBX:n. hehe

fräck den vart med kompressorn.

är den från en HiRider Corvette?
liknar motoratrappen som sitter på min HiRider

Jag kommer faktiskt inte ihåg vart kompressorn kommer ifrån, jag visste bara att den såg fräckare ut än kompisarnas/motståndarnas bilar när jag monterade den .

synd att sista länken vart trasig, kan inte se Ändra knappen heller.

Och det är Tamiya Ford F-150 Lightning orginalchassiet. Har kartongen kvar om du tvekar , kan ta bild på den och bilen bredvid varann så får du se .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
kan säga att dom flesta Touring är 4wd, men på med driftdäck och det går tokbra.

att köra en touring som är avsedd för 4wd som 2wd är ingen höjdare.
bara sladdar rundor hela tiden, väldans okontrollerbart. hehe

biltemas rc-bilar är det inge större fel på.
bara skaffa oljedämpare och byta dom mot orginal, så är det fina bilar vad jag har läst

Ofasen låter bra

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

här har du lite Touring från Örebroklubben.
samt en del 1:16-18..
trodde jag hade film på min 1:10 Touring på min Tube, men inte, så du får nöja dig med detta ^^

http://www.youtube.com/watch?v=X1vKP0_m0eU

http://www.youtube.com/watch?v=bHGpt9AHXAY

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Eftersom de flesta här kör bilar tänkte jag vara lite annorlunda, och visar "Das Boot" som jag och 2 kompisar byggde i tredje ring. Fullt radiostyrd, med kamera och hela kittet

Permalänk
Medlem

hmm har haft Kyosho Mad force fullt trimmad gick runt 100km /h

Hmm ny vill jag ha en ny monster truck (bränsle motor)

Några tips?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooster
Eftersom de flesta här kör bilar tänkte jag vara lite annorlunda, och visar "Das Boot" som jag och 2 kompisar byggde i tredje ring. Fullt radiostyrd, med kamera och hela kittet

http://i246.photobucket.com/albums/gg87/Jooster123/DSC05749.j...

En ubåt? Riktigt nice, dyker den bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooster
[B] Eftersom de flesta här kör bilar tänkte jag vara lite annorlunda, och visar "Das Boot" som jag och 2 kompisar byggde i tredje ring. Fullt radiostyrd, med kamera och hela kittet

frään. haha
inga filmer på den eller bilder när den är i vattnet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
hmm har haft Kyosho Mad force fullt trimmad gick runt 100km /h

Hmm ny vill jag ha en ny monster truck (bränsle motor)

Några tips?

hu.. en MF. ^^

jag skulle tipsa på MTA-4 eller en T-Maxx, bra bilar enligt mig.
k****o har jag aldrig gillat på bilsidan

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Var inte everöd rc snabba sa du?

Vi har mottagit en order enligt uppgifterna nedan.
Om det på något sätt har blivit fel, kan du svara på detta mail,
så skall vi genast rätta till det.
Så fort vi bekrätat att din beställning finns i lager kommer det att komma ett nytt mail.

Beställde i onsdags och inte fått något än ;D (mer mail altså)

Har kollat fram o tillbaks på sidan o lagerstatus har inte ändrats iaf

Aja borde komma i veckan... ÖKA EVERÖD!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.