Permalänk

Sådär blev nyss helt klar med min Savage x ss som jag fick hem i tisdags Nu är det bara inkörning kvar sen kan man ut o basha

Bygglogg för den som vill se: http://rsb.se/arena/showthread.php?goto=newpost&t=13249

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
Sådär blev nyss helt klar med min Savage x ss som jag fick hem i tisdags Nu är det bara inkörning kvar sen kan man ut o basha

Bygglogg för den som vill se: http://rsb.se/arena/showthread.php?goto=newpost&t=13249

http://img386.imageshack.us/img386/3774/img1968ym4.jpg

http://img402.imageshack.us/img402/7871/img1970cg9.jpg

http://img504.imageshack.us/img504/258/img1973nq3.jpg

Ohh, vad fick du betala för det kalaset?
Riktigt fin bil.

Permalänk

Bilen kostar 2900 i usa sen frakt plus att jag köpte en massa delar till den också men jag hamnade runt en 6 tusen tror jag bara bilen kostar 5400 i sverige så man tjänade rätt bra på det.

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
Bilen kostar 2900 i usa sen frakt plus att jag köpte en massa delar till den också men jag hamnade runt en 6 tusen tror jag bara bilen kostar 5400 i sverige så man tjänade rätt bra på det.

import från usa, vart hittade du det?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

https://www.smfstore.com/?osCsid=m36rvnoali9qk2sn3ii107pih7
Köpte härifrån. Ska dock stänga igen

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Annars finns ju alltid http://www.towerhobbies.com/

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk

Jag var å körde med min Yada ST häromdagen på en grusuppfart, jätte kul var det

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Har en Hpi Firestorm, går som ett skott!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Har en Hpi Firestorm, går som ett skott!

http://www.aviotiger.com/avio/images/media/870010511_17.jpg

Fan vad tuff den var

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

jag håller på med Rc-bilar och flygplan.. orkar inte ta kort på allt man har.
men, bilen jag kör med är en TT MTA-4 .21motor, dock ska denna motorn väck och in i min SSR... för snart (hoppas jag) att jag får hem min nya motor till MTAn.

haha. ser att det finns RSB.se folk här också
well.. Det är Dennan från RSB här

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

Min Yada

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Är sjukt sugen på en buggy jag med faktist..hmm Ska man köpa en eller ska man vänta till nästa år

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Är sjukt sugen på en buggy jag med faktist..hmm Ska man köpa en eller ska man vänta till nästa år

Äh det går ju köra året om för fan

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

väntar på att få hem en LRP .28z Spec3 från usa.. då blir det nog lite åka av me MTAn

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Skulle kört igår. Men det gick inte för det hade regnat LITE...Vart torrt men nej akta er för regn!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Köpte en E-SKY honeybee 4ch att ha på landet under sommaren. Körde en dag och sen gick det sönder någon säkerhets-pinne som sitter under rotorbladen. Så nu snurrar inte rotorbladen längre Går förståss att köpa en ny pinne men Tappade helt intresset när jag insåg hur svårt det var att flyga ^^.jag. Kan tänka mig att sälja den om nån är intresserad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Skulle kört igår. Men det gick inte för det hade regnat LITE...Vart torrt men nej akta er för regn!

Äh, inte så farligt med om det är lite blött.
Sålänge det inte spöregnar och man undvikar att bada bilen i alla pölar som blir brukar det gå bra.
Nu kör jag buggy så det är hyfsat tätt iaf. Blir blött innanför karossen men inte så farligt.
Det jävliga är att göra ren bilen efteråt.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Syftade på att dom andra gnällde över att det HADE regnat fast det var torrt när jag drog till en polare (vilket var vid den tiden vi tänkt köra)

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Syftade på att dom andra gnällde över att det HADE regnat fast det var torrt när jag drog till en polare (vilket var vid den tiden vi tänkt köra)

Ah, det är uppfattat.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Jaha...Då sprack nästa fälg

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Grejat med belysning...

http://www.orcl.se/070628/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vart ingen LRP till MTAn, fick tag i en O.S 30VG(X) istället.
vart grymt åka av.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Då väcks denna underbara tråd igen då

Nu börjar våren komma sakta men säkert och då äre väll snart dags att plocka fram prylarna och leka igen

Nu är det dock så att jag letar nya bakfälgar till min nitro rustler

Har kört på thunder tigers bara att jag lyckats ha sönder 2 st på en sommar Någon som har något annat tips? Helst från sverige!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Varför sålde jag min lilla bil?
Hade iofs inte en anning om vad det var för någon, en stadium truck, allt orginal..
Roligtaste jag visste var ju att stå i fönstret och lägga ner den och kör om alla mopedpojkar här i området.

Vad går dessa monster på i dagsläget, nypris och begagnat?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Har en liknande såndär hummer som jag köpte för mina sparpengar för en massa år sedan. 2000kr pungade jag ut på den och den gör ca 40km/h tror jag de va.Har doc gjort sönder den till fördel för en båt som jag satte in servona och så att den blev styrd av en Radion också.

Båten blev aldrig testkörd då pinnen som oropellern sitter på var av. Köpte aldrig någon del så att jag kunde testa den. Kanske skulle va kul och köra den brevid min stora båt:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Varför sålde jag min lilla bil?
Hade iofs inte en anning om vad det var för någon, en stadium truck, allt orginal..
Roligtaste jag visste var ju att stå i fönstret och lägga ner den och kör om alla mopedpojkar här i området.

Vad går dessa monster på i dagsläget, nypris och begagnat?

Tyvärr så drar det iväg mycket och fort. Om du inte vill köra med halvdana prylar.
För en 1:8 buggy med radio, motor, servon och det som behövs så kan du räkna med 15-20k.
Då har du en bil som är tävlingsklar. Att det är så dyrt beror mycket på att det är så jäkla mycket prylar man behöver ha.
Du kan köpa billigare varianter av bilarna men det är inte alls samma sak oavsett vad vissa påstår.
Det skiljer massor mellan billigaste och toppmodellerna.

Det bästa man kan göra om man vill ha riktiga och bra prylar till en vettig prislapp är att köpa beggat av nån som tävlar.
Såna bilar är oftast väldigt omskötta och påkostade.

Vilket påminner mig om att jag måste köpa en ny motor till min. =/

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk

Jag kan nog lägga upp några bilder på våra bilar & helikoptrar imorgon eller
på tisdag

Lite kort:

1st WW-bubbla el-motor

1st hemmbygge med Saab rally kaross

1st El-bil med Volvo 850-racing kaross

1st Monstertruck Kyosho Tracker tror jag den heter

1st Pevgot 405 Rally-bil (nyligen isärplockad och renoverad, ca 10-15 år gammal, nitro)

Några leksaksbilar som bara är dret

1st E-sky HoneyBee helikopter

1st E-sky Lama v3

+ några modeller som inte är ihopbyggda/saknar radiostyrning/står som bil-modeller.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
Tyvärr så drar det iväg mycket och fort. Om du inte vill köra med halvdana prylar.
För en 1:8 buggy med radio, motor, servon och det som behövs så kan du räkna med 15-20k.
Då har du en bil som är tävlingsklar. Att det är så dyrt beror mycket på att det är så jäkla mycket prylar man behöver ha.
Du kan köpa billigare varianter av bilarna men det är inte alls samma sak oavsett vad vissa påstår.
Det skiljer massor mellan billigaste och toppmodellerna.

Det bästa man kan göra om man vill ha riktiga och bra prylar till en vettig prislapp är att köpa beggat av nån som tävlar.
Såna bilar är oftast väldigt omskötta och påkostade.

Vilket påminner mig om att jag måste köpa en ny motor till min. =/

inte fan behöver man köpa prylar för 15-20.000kr för att köra.

en TT EB4hejsanhoppsan körklar går väl på 4-5000kr.

sen iofs så står det ju inte om han ska ha en tävlingsklar buggy eller ej

men för en hobbykörare så skulle jag säga mellan 3 och 5000kr för en vettigare RTR.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Definitivt, för en vettig RTR normal bil så behöver det inte kosta mer än 5k, sen om man vill tävla så drar ju självfallet priserna iväg...

Jag la ut mellan 4-5k på min rc monstertruck, Tmaxx 2.5r den gör 50+(har inte kollat vad den faktiskt går i, men en moppe som åkte i 50 körde den om) och går helt underbart utan att en enda del har gått sönder än sålänge. Och då har jag ändå kört en del under vintern, råkat köra rätt in i ett par relativt djupa vattenpölar osv.. Men jag har också vattentätat den

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

har själv en MTA-4 .21 (första generationen) som jag har en OS.30 i, enligt mig en helt grym bil.
motorn har gott med kraft och bilen håller tokbra, i samma klass som en T-Maxx båda är roliga bilar

Visa signatur

Haha.. Se på fan..