Permalänk
Medlem

Fick igång tomgången, hackade lite när andra växeln las i, och när jag körde den i skogen igår la han av lite då och då :/ Men i övrigt funkar den suveränt

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Fick igång tomgången, hackade lite när andra växeln las i, och när jag körde den i skogen igår la han av lite då och då :/ Men i övrigt funkar den suveränt

http://i114.photobucket.com/albums/n271/Mellwing/3.jpg
http://i114.photobucket.com/albums/n271/Mellwing/2-2.jpg
http://i114.photobucket.com/albums/n271/Mellwing/1-2.jpg

Fan vad nice

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Mums! Fina bilder. Spec första

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Halloj. Var med om en liten RC-incident idag. Köpte mig en minihelikopter på teknikmagasinet för 349:- (silverlit). Hade bara hunnit testa någon enstaka gång när jag plötsligt blev sugen på att utmana ödet lite. Tänkte flyga helikoptern utanför en polares balkong och sen köra in igen lite snyggt men det hela slutade med att helikoptern låg på taket till våningshuset! Så himla onödigt :p.

Den var ju himla kul att köra men tyckte ändå att det fattades något. Kanske att kunna luta helikoptern fram och bak för att få lite fart och riktning på den.

Finns det någon annan liknande i samma prisklass eller lite dyrare som är stabilare och lättare att väljå håll på och så?

Är väldigt sugen på det där piratskäppet från silverlit också. Någon erfarenhet ifrån det? Tror ni att man kan byta motorer på ett sånt om man vill ha lite mer fart sen? Går tyvärr inte att direktlänka men det finns på www.teknikmagasinet.se

Permalänk
Medlem

Hej!

Har en polare som är helikopter freak och tänkte köpa någon liten fjärrstyrd helikopter åt honom i födelsedagspresent. Någon som har något tips på vad som är bra? Helst under 1000kr Behöver inte vara något fancy bara det går att att flyga någorlunda. Kollade lite på http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=332177
men den kanske är för basic?

Någon som har något tips?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Hej!

Har en polare som är helikopter freak och tänkte köpa någon liten fjärrstyrd helikopter åt honom i födelsedagspresent. Någon som har något tips på vad som är bra? Helst under 1000kr Behöver inte vara något fancy bara det går att att flyga någorlunda. Kollade lite på http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=332177
men den kanske är för basic?

Någon som har något tips?

Det är en sån jag hade! De är roliga och väldigt krashtåliga. Enda nackdelen jag kan komma på är att du måste svänga åt vänster för att få upp farten och svänga åt höger för att bromsa/backa. Annars var den skitrolig så länge det varade.

Permalänk
Medlem

Värt att tillägga är kanske att en piccopter inte är en "helicopter." Dess manövrering är begränsad till upp/ned, och höger/vänster, ingen kontroll över framdrivning utöver balans-vikten i nosen. Den här modellen stör bland annat ut Nintendo Wii's handkontroller, och ett par olika dekodrars kontroller. Skulle tro att det är för att sändaren badar rummet i IR.

Visst ja, den är fullständigt värdelös utomhus. Den väger ett par gram, så minsta vindil får den att dansa okontrollerbart. Jag hade rekommenderat en E-sky HoneyBee, om du ska köpa en helikopter till någon som låtsas de vet vad en helikopter är för någonting. Nåja, av vad de säljer på Komplett i alla fall. Tyvärr börjar de på 999, och slutar på rätt mycket mer. King är en fullt acceptabel nybörjar helikopter.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Värt att tillägga är kanske att en piccopter inte är en "helicopter." Dess manövrering är begränsad till upp/ned, och höger/vänster, ingen kontroll över framdrivning utöver balans-vikten i nosen. Den här modellen stör bland annat ut Nintendo Wii's handkontroller, och ett par olika dekodrars kontroller. Skulle tro att det är för att sändaren badar rummet i IR.

Visst ja, den är fullständigt värdelös utomhus. Den väger ett par gram, så minsta vindil får den att dansa okontrollerbart. Jag hade rekommenderat en E-sky HoneyBee, om du ska köpa en helikopter till någon som låtsas de vet vad en helikopter är för någonting. Nåja, av vad de säljer på Komplett i alla fall. Tyvärr börjar de på 999, och slutar på rätt mycket mer. King är en fullt acceptabel nybörjar helikopter.
B!

Behöver inte vara en "riktig" men är storebror till den bättre? Påstår att den ska funka utomhus med.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Jag har inte provat Gyrotor, så jag kan inte uttala mig om dess flyg egenskaper, men det är samma setup som PiccoZ. Med det menar jag att det bara är upp/ner, samt höger/vänster som går att styra. Missförstå mig rätt, PiccoZ är kul, ett tag. Antagligen är Gyrotor likadan i det avseendet. Eftersom Gyrotor är nästa 4'a gånger tyngre är det inte helt omöjligt att den går att flyga ute, om det är helt vindstilla.

Jag hade fortfarande satsat på en E-sky modell av de tillgängliga på komplett, men varför inte söka upp en "riktig" hobby handlare, och se vad som finns tillgängligt?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

http://www.umearc.se/cgi-bin/articles.pl?action=show&id=10692...

Något sånt skulle jag rekomendera någon som vill flyga heli men inte orkar/vill lära sig flyga riktig(radiostyrd) heli, för det är svårt, riktigt svårt...

Den är självbalanserande tack vare dubbla motroterande rotorer, alltså mycket enkel att använda...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

För man vart ju inget sugen på nån av dessa
http://www.umearc.se/cgi-bin/articles.pl?action=show&id=10516...
http://www.umearc.se/cgi-bin/articles.pl?action=show&id=10580...

Mmm, den stadiumtrucken, en sommardag och ett jogging-spår...
Det var väl så man stavade "roligt" eller?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
http://www.umearc.se/cgi-bin/articles.pl?action=show&id=10692...

Något sånt skulle jag rekomendera någon som vill flyga heli men inte orkar/vill lära sig flyga riktig(radiostyrd) heli, för det är svårt, riktigt svårt...

Den är självbalanserande tack vare dubbla motroterande rotorer, alltså mycket enkel att använda...

Vad tror du om den här apache-helikoptern?
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_p...
Ungefär samma som E-Sky Lama v3 eller saknar den något?

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt varför alla verkar tycka att monstertruckar och stadiumtruckar är så skoj för.
Stora, slöa, kass väghållning och ser allmänt sunkiga ut när de kommer farandes

Bättre med en buggy

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
Förstår inte riktigt varför alla verkar tycka att monstertruckar och stadiumtruckar är så skoj för.
Stora, slöa, kass väghållning och ser allmänt sunkiga ut när de kommer farandes

Bättre med en buggy

Njae, jag föredrar att bilen inte välter i varje kurva bara för att man pressar upp den lite högt... sista buggyn jag hade sysslade bara med 2 saker efter lite motorbyten och annat, att volta eller snurra på plats... mindre kul. Nej, antingen en moddad banbil så man kan köra rally på riktigt eller en truggy/stadiumtruck så det blir stabilare. Men det är ju bara jag det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Tja alla glada r/c körare...Jag har försökt hitta nån bra r/c butik på webben me stor sortiment på delar men hittar inge bra.Jag är ute efter lite däck o sånt till min modiferade pure ten bil och min modiferade sandmaster(2 gamla bilar).Om nån vet en butik me stor sotering av delar länka gärna.
Min Sandmaster bakdäcken e slicks nuförtiden o sen e däcken till pureten bilen har jag bara slicks till.Så nu bor jag ute på landet o vill kuna köra lite utan o snurra runt:D
Tack i förhand

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Njae, jag föredrar att bilen inte välter i varje kurva bara för att man pressar upp den lite högt... sista buggyn jag hade sysslade bara med 2 saker efter lite motorbyten och annat, att volta eller snurra på plats... mindre kul. Nej, antingen en moddad banbil så man kan köra rally på riktigt eller en truggy/stadiumtruck så det blir stabilare. Men det är ju bara jag det.

Nu brukar visserligen inte en buggy välta hela tiden bara för man pressar den.
Kanske om man skulle höja den till max.
Nu är det säkert bara jag som är så tråkig och håller mig på en buggybana när jag kör.
Efter man kört mest på bana så är annan körning inte lika skoj längre, tyvärr.
Har sett flera olika stadiumtruckar på våran bana och kan säga att det inte ser ut att vara någon höjdare direkt.

Fast vad för banbil menar du om du ska kunna modda om den så den passar på grus?
Banbilar är ju inte gjorda för något annat än asfalt. Man måste ju bygga om hela bilen för att den ska hålla för något annat.
Är nog billigare att köpa en rallybil direkt.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
Nu brukar visserligen inte en buggy välta hela tiden bara för man pressar den.
Kanske om man skulle höja den till max.
Nu är det säkert bara jag som är så tråkig och håller mig på en buggybana när jag kör.
Efter man kört mest på bana så är annan körning inte lika skoj längre, tyvärr.
Har sett flera olika stadiumtruckar på våran bana och kan säga att det inte ser ut att vara någon höjdare direkt.

Fast vad för banbil menar du om du ska kunna modda om den så den passar på grus?
Banbilar är ju inte gjorda för något annat än asfalt. Man måste ju bygga om hela bilen för att den ska hålla för något annat.
Är nog billigare att köpa en rallybil direkt.

Hehe
Tro mig, förlängda oljedämpare, nya fjädrar, aluminiumfälgar med mönsterdäck och en smått moddad bottenplatta gör under för en banbil om man vill köra den på nått annat än asfalt Fick upp min PT-bil i nästan 4cm frigång och då var den bra mycket enklare att hålla ett snyggt ställ med än någon buggy jag någonsin kört. Min buggy var jag tvungen att väga ner för att den inte skulle flyga runt i svängarna, men det gjorde dock uppgraderingarna till växel och motor rätt meningslösa.

Nu är ju dock inte jag så mycket för bana... Det blir så enformigt efter en stund. Roligast jag haft med banbilen var faktiskt att ta med mig den till Skatehallen som fanns här omkring.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Själv har jag en rätt gammal Kyosho monster skala 1:10, fast är mkt mindre än dom som görs nu.

Och så har jag en Mini-z som ja knappt använt skala 1:28 tror ja de är
samt en MINI-Z Overland som är moddad för att rockcrawla

Liten video för dom som vill veta, Min är den röda:

http://youtube.com/watch?v=kP1VsJB1kf8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Vad tror du om den här apache-helikoptern?
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_p...
Ungefär samma som E-Sky Lama v3 eller saknar den något?

Om texten har rätt, är det mer av samma sak som båda budgetvarianterna du redan tittat på. Om bilden av radiosändaren är något att gå på, är den dock mer "riktig", då sändaren är en 4-kanalare. Värt att kolla upp innan man handlar, för har texten rätt kan du lika gärna köpa någon av de första två. Att den sen på bilden ser fruktansvärt plastig ut, är klart ett minus, men den kanske håller bättre än vad den ser ut för. Vad är det du har emot riktiga RC-hobby butiker?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Njae, jag föredrar att bilen inte välter i varje kurva bara för att man pressar upp den lite högt... sista buggyn jag hade sysslade bara med 2 saker efter lite motorbyten och annat, att volta eller snurra på plats... mindre kul. Nej, antingen en moddad banbil så man kan köra rally på riktigt eller en truggy/stadiumtruck så det blir stabilare. Men det är ju bara jag det.

Vilken buggy / vilken setup? Det låter otroligt osannolikt att en buggy med vettig setup för underlaget skulle göra så. Med felaktig setup, visst, men då spelar det egentligen ingen roll vad du kör med. Det normala är att monstertruckar, & truggys har sämre väghålning, och de få gånger de får fäste, är de benägna att rulla runt i svängarna, pga sin högre tyngdpunkt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kTa
Tja alla glada r/c körare...Jag har försökt hitta nån bra r/c butik på webben me stor sortiment på delar men hittar inge bra.

Microracing Everöd RC Umeå RC

Det är väll favoriterna i Sverige. Annars Ebay eller Tower Hobbies. Hittar du inte vad du söker på Tower Hobbies, är det nästan lika bra att sluta leta. Räkna med tull dock.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Tro mig, förlängda oljedämpare, nya fjädrar, aluminiumfälgar med mönsterdäck och en smått moddad bottenplatta gör under för en banbil om man vill köra den på nått annat än asfalt

Förlängda oljedämpare, original på buggy, nya fjädrar, för att passa till den nya slaglängden medföljer buggyn, aluminium fälgar är onödigt tungt ögongodis som egentligen inte tillför någonting, om man inte kör FG, och moddad botten platta... Varför lägga ner så mycket energi på att modda en asvalt racer till grus, istället för att lägga lite tid på buggyn? Hälften så mycket arbete hade gett minst lika bra resultat på buggyn, för att inte nämna att buggyn håller för så mycket mer fysiskt våld. Sen brukar inte banbilar vara balanserade för att hoppa runt speciellt mycket med i heller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nu är ju dock inte jag så mycket för bana... Det blir så enformigt efter en stund. Roligast jag haft med banbilen var faktiskt att ta med mig den till Skatehallen som fanns här omkring.

Jag föredrar grustaget, även om jag kör på bana någon gång ibland. Skate park är kul, men skadorna brukar vara fler efter en dags körning. Freeride MTB/BMX banor, är riktigt kul, men kräver bra acceleration snarare än hög topfart. Enda underlaget buggyn regelmässigt vill välta på är skate parkerna, plyfaskivorna är det grymt bra grepp i, så där får jag inte rätt på inställningarna. Hårda slicks löser det, men hur kul är det när det bara spinner hela tiden.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-

Vilken buggy / vilken setup? Det låter otroligt osannolikt att en buggy med vettig setup för underlaget skulle göra så. Med felaktig setup, visst, men då spelar det egentligen ingen roll vad du kör med. Det normala är att monstertruckar, & truggys har sämre väghålning, och de få gånger de får fäste, är de benägna att rulla runt i svängarna, pga sin högre tyngdpunkt.

Förlängda oljedämpare, original på buggy, nya fjädrar, för att passa till den nya slaglängden medföljer buggyn, aluminium fälgar är onödigt tungt ögongodis som egentligen inte tillför någonting, om man inte kör FG, och moddad botten platta... Varför lägga ner så mycket energi på att modda en asvalt racer till grus, istället för att lägga lite tid på buggyn? Hälften så mycket arbete hade gett minst lika bra resultat på buggyn, för att inte nämna att buggyn håller för så mycket mer fysiskt våld. Sen brukar inte banbilar vara balanserade för att hoppa runt speciellt mycket med i heller.

Jag föredrar grustaget, även om jag kör på bana någon gång ibland. Skate park är kul, men skadorna brukar vara fler efter en dags körning. Freeride MTB/BMX banor, är riktigt kul, men kräver bra acceleration snarare än hög topfart. Enda underlaget buggyn regelmässigt vill välta på är skate parkerna, plyfaskivorna är det grymt bra grepp i, så där får jag inte rätt på inställningarna. Hårda slicks löser det, men hur kul är det när det bara spinner hela tiden.

B!

En stackars inferno från gud vet när. Moddade om motor, bytte utväxlning och lite annat på den. Satsade som en galning på hastighet vilket slutade i att så fort underlaget var mjukare (läs: mjukare sand / grovt grus och annat) så välte den, även om man bytte däck och annat. Det gick jättebra när man sänkte den och fick ner vikten närmare marken, men då kunde man ju också bara köra på smågrus, gräs och annat halvmesigt. Plus att man då istället fick problem med att den hellre ställde sig och snurrade när man svängde. Det gick att lösa med vikter i bakre delen men då tappade man acceleration och styrning på det, vilket var mindre kul. Men man var inte så fruktansvärt smart på den tiden måste jag säga (var 13, kanske 14 om jag inte minns fel). Skulle nog gå betydligt bättre om man hade en idag, och sugen är man ju

Och visst sitter det längre dämpare och annat godis på en buggy, det är ju liksom det som är poängen. Men det får en lite annorlunda effekt att sätta dem på en asfaltsbil. Väldigt dum ide att flyga med den dock, eftersom buggys är bättre balanserade till just det, men hujedamig sån kontroll man får på ställen i kurvorna istället. Fast aluminimfälgar är väldigt bra att ha ibland, det lärde jag mig efter att ha knäck plastfälgarna för oooh typ, femte gången. Väger en gnutta mer men håller bättre också. Fast att buggys håller för med fysiskt våld vet jag inte om jag kan hålla med om. Jösses så jag spöade den där stackars banbilen och ändå var det bara att skruva dit prylarna igen så gick den finfint. Värst var nog när jag frontade med polarns truck. Vek både botten och topp-platta 90 grader rakt upp och hittade servos och annat flera meter bort... var bara att gå hem, sätta plattorna i skruvstädet och skruva ihop den igen, sen gick den jättebra... gick nog nästan bättre skulle jag säga

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

RC är kul

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Om texten har rätt, är det mer av samma sak som båda budgetvarianterna du redan tittat på. Om bilden av radiosändaren är något att gå på, är den dock mer "riktig", då sändaren är en 4-kanalare. Värt att kolla upp innan man handlar, för har texten rätt kan du lika gärna köpa någon av de första två. Att den sen på bilden ser fruktansvärt plastig ut, är klart ett minus, men den kanske håller bättre än vad den ser ut för. Vad är det du har emot riktiga RC-hobby butiker?

Tack för svar B. Har absolut inget emot hobbybutiker. Jag råkar bara befinna mig i Norrköping ett tag nu och känner inte till några hobbybutiker.

Angående helikoptern så är jag nöjd sålänge den går att luta fram o tillbaks i luften. Får fråga på plats.

Permalänk
Medlem

Kolla Umeå RC som jag länkade till tidigare, en utmärkt hobby affär, med webshop. Har de grejerna hemma, tar det ett par dagar med posten.

Angående luta fram o tebax, antar jag att du syftar på rotor tilt, med andra ord, styrbar fram / back. Det kräver minst 3 kanaler, men man använder samma setup till tilt i sidled, och därför 4'a. En klassisk setup är alltså försedd med 2 spakar, som båda går i två olika axlar. Det är mitt minimum krav att ha fram/back för att det ska vara något annat än en leksak och det låter som om du är inne på samma spår, kanske tack vare att jag tjatat hål i huvudet på dig. Fast jag kan ha missförstått dig.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Ok. Jag har läst att det finns en 2-kanal och en 4-kanalsverision av den här helikoptern. Jag får helt enkelt fråga vilken det är när jag är där.

edit: Den hade 2 kanaler. Får bli en annan helt enkelt.

En sak jag tänkte på var om de här självstabiliserande helikoptrarna inte blir tråkiga att flyga i längden? Det kanske inte blir någon utmaning liksom. Vill gärna ha samma stuk på styrningen som helikoptern i bf2 har. Det är lagom tycker jag.

Permalänk
Medlem

Själv kör jag en Serpent 710, driven av en Mega ZX-12 och styrd av en Futaba 3PK när vädret, ekonomin och tid(sbristen) tillåter. Något sådant tillfälle har tyvärr inte infunnit sig i år än, men hoppas på att jag kan ta en sväng i slutet av sommaren/hösten. Det blir i så fall på Staffanstorps HS, min hemmabana, och med lite tur så ställer jag upp i årets Örestadspokal iaf

Lite bilder på bilen som den ser ut för tillfället. Kör med en Protoform Mazda 6, vilken ger en rätt aggresiv styrning, som jag gillar

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyrostad
Själv kör jag en Serpent 710, driven av en Mega ZX-12 och styrd av en Futaba 3PK när vädret, ekonomin och tid(sbristen) tillåter. Något sådant tillfälle har tyvärr inte infunnit sig i år än, men hoppas på att jag kan ta en sväng i slutet av sommaren/hösten. Det blir i så fall på Staffanstorps HS, min hemmabana, och med lite tur så ställer jag upp i årets Örestadspokal iaf

Lite bilder på bilen som den ser ut för tillfället. Kör med en Protoform Mazda 6, vilken ger en rätt aggresiv styrning, som jag gillar

http://newtoasted.no-ip.org/Tiger1.jpg

http://newtoasted.no-ip.org/Tiger2.jpg

RAWR!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Lite det intrycket jag försökt ge motståndarna med den lacken, och ditt inlägg tyder på att jag lyckats

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Gick inget vidare att limma ihop min fälg Den sprack när jag skulle skruva dit den igen...Iofs inget oväntat men hoppas måste man

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara flika in med lite bilder från SM i Aircombat som nyss gick i Luleå.
Själv kom jag inte så högt i placeringarna, 10a av 20, men där emot vann jag pris för snyggaste modell.

En av mina maskiner efter ett heat där jag kolliderade med en annan och därmed tappade vingspetsen :]
http://griffon.mine.nu/files/p42_lule_clipped_wing.jpg

Gruppbild
http://hangaren.pointclark.net/Jupiter/gallery/SM_-Aircombat-...

Permalänk
Medlem

ingen som sysslar med RC-driftning?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"