Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Jag hade en kyosho sandmaster bränsledriven bil för några år sen.. Dock tycker jag det var alldeles för dyrt med underhåll. Köpte iofs mest mina grejer hos wendzells i gallerian i stockholm och dom kanske är dyra?

Det är väll snarare så att Kyosho är dyra med reservdelar.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Är sugen på att köpa en, är http://www.hobbex.se/p/productmenu,12.122.125/pid,536/t/produ... något att ha? Vill köra på bana med den (offroad)
Vad tankar man dom med?

EDIT: Har kommit i kontakt med klubben och ska köpa en Yada ST.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Vilket väder det är för R/C ändå kör man inget...man får nästan skämmas?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Vilket väder det är för R/C ändå kör man inget...man får nästan skämmas?

Hehe, ska köpa en idag så det ska bli kul

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Härligt....du vet vad du har framför dig då =d

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Härligt....du vet vad du har framför dig då =d

Haha jo, blev en Protech Yada, det jobbiga är att jag inte har någon tryckluft hemma så den är lite små smutsig, men tvätta ska jag göra imorrn eller snart iaf, den är helt ny så den är inte inkörd men killen jag köpte den av hjälpte mig med allt, så nu senare ikväll ska jag ut en runda på asfalt, otroligt kul ska det bli att köra på bana senare

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Jag syftade på bilder?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Idag ska jag, förhoppningsvis, köpa mig en monstertruck(Nitro)!!

Edit: hehe, katten jagar muspekaren

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Jag syftade på bilder?

Haha, aha Dumma mig
Körde lite idag på bakgården (en tank).
Den går riktigt bra för att inte vara inkörd, så jag vill inte varva den så mycket och den accar väl inte som en ferrari direkt.
Min mobil är borta och polisanmäld så ni får vänta på bilder ett tag

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Hmmm, nu måste jag skaffa en ny RC-bil då suget att spinna loss är stort. Vår Volvo 850 med dubbelturbo och 325 hästar som står här hemma är lite för stor för att leka med.

Tips på en snabb (iaf över 65 km/h) bränsledriven slitstark bil? Den ska ha markfrigång på över 2 cm. Prislapp, ungefär runt 3000:- sisådär!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Tips på en snabb (iaf över 65 km/h) bränsledriven slitstark bil? Den ska ha markfrigång på över 2 cm. Prislapp, ungefär runt 3000:- sisådär!

Hastigheten, Det klarar nära nog inga grusbilar, utan bara banbilar, markfrigången klarar inga banbilar, utan bara grusbilar, och kombinera det hela till en buggy, blir den inte inköpt för 3000:-, kombinera det runt en monster truck, så kan du verken köpa, eller styra, om du trots allt skulle få upp den farten.

Tro mig när jag säger att siffrorna du läser på utsidan av kartongen är omöjliga att uppnå i alla fall, såvida du inte har en ett par hundra meter lång raksträcka att köra på, och vad ska du göra, köra rakt fram och tillbaka, medan polaren skjutsar dig efter modellen med sin trimmade moppe?

Mer "to the point" Börja med att bestämma dig för i vilken kategori du hör hemma. Buggy, monster, eller kanske truggy, en kombination.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Har en Thunder Tiger SSK liggande. Senaste gången jag körde med den hängde sig gasen, så jag drog under vår bil (då en sänkt ur-S4, så hade väl några millimeter att gå på) utan kaross och sen rakt ner i ett dike. Då så orkade inte jag och min farsa göra den i ordning igen så den blev stående. Förra sommaren gjorde farsan och jag den i ordning igen, men då var cellen i glödstiftsuppvärmarsaken död, och då så orkade vi inte igen. Men vill verkligen få igång den nu igen, för den är riktigt rolig att ha igång.

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Hastigheten, Det klarar nära nog inga grusbilar, utan bara banbilar, markfrigången klarar inga banbilar, utan bara grusbilar, och kombinera det hela till en buggy, blir den inte inköpt för 3000:-, kombinera det runt en monster truck, så kan du verken köpa, eller styra, om du trots allt skulle få upp den farten.

Tro mig när jag säger att siffrorna du läser på utsidan av kartongen är omöjliga att uppnå i alla fall, såvida du inte har en ett par hundra meter lång raksträcka att köra på, och vad ska du göra, köra rakt fram och tillbaka, medan polaren skjutsar dig efter modellen med sin trimmade moppe?

Mer "to the point" Börja med att bestämma dig för i vilken kategori du hör hemma. Buggy, monster, eller kanske truggy, en kombination.
B!

Jag gillar lite mer offroad-aktiga rallybilar. Subaru WRX´, Mitsubishi Evo och sådana sorter! Min gamla HPI bil, Toyota Corolla toppade ~80 km/h efter ca 50 meter på asfalt. men gick upp till 91 km/h på några sekunder på preparerat underlag. Och då körde jag med EL, samtliga delar från LRP. Men dom slits så otroligt fort. Den bilen skrev jag om tidigare i tråden, den rullar aldrig igen! (hade en specialtillverkad Volvo 850 Rs kaross till den också)

Men jag tänker nu köra mest på asfalt i stan osv... Och där räcker inte banbilarnas extremt låga markfrigång åt små kanter och lutningar och gupp mm (jag har testat med 1.2 cm). Men jag är van vid höga hastigheter och tappar nästan aldrig kontrollen! Så fort ska det gå.

Så en

typ av bil som jag kommer köra på asfalt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag gillar lite mer offroad-aktiga rallybilar. Subaru WRX´, Mitsubishi Evo och sådana sorter!

Offroad? Nja, knappt. Det du snackar om är kaross val för touring bilar. Har du tur, kan någon sälja en touring, i rally utförande till dig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Min gamla HPI bil, Toyota Corolla toppade ~80 km/h efter ca 50 meter på asfalt. men gick upp till 91 km/h på några sekunder på preparerat underlag. Och då körde jag med EL, samtliga delar från LRP. Men dom slits så otroligt fort.

Det är för, och nakdelarna med el. Det är enklare att få hög prestanda, och de blir lättare/har lägre tyngdpunkt, vilket hjälper väghållningen. Och, som jag sa, du kan glömma de hastigheterna på lösa underlag, det går inte att navigera. HPI'n du haft är en touring el bil, så där är det någorlunda hanterbart. Aerodynamiska skapelser klarar en bit över 100km/h regelbundet, men det är inget man kör och leker med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Men jag tänker nu köra mest på asfalt i stan osv... Och där räcker inte banbilarnas extremt låga markfrigång åt små kanter och lutningar och gupp mm (jag har testat med 1.2 cm). Men jag är van vid höga hastigheter och tappar nästan aldrig kontrollen! Så fort ska det gå.

Så en
http://www.rc-sprintrally.wz.cz/Subaru.JPG
typ av bil som jag kommer köra på asfalt!

Tja, du ska helt enkelt ha en touring / rally vagn.1:10'or brukar ligga där strax runt 3K, så det är bara till att bestämma sig för vad man vill ha. 2 / 4-hjuls drift, komplett kit, bara bil / motor, osv.
Börja med att kolla om du har någon lokal handlare, och i så fall vilka märken de har reservdelar till. Sånt underlättar, speciellt om man har någonting de lagerför, så man kan laga det om man kör sönder, utan att behöva vänta en vecka på postorder.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Lokala RC återförsäljare finns inte där jag bor, det är bara postorder som gäller för mig, inget finns lokalt.

Men något kul med rallyutseende och möjlighet till ca 1.5 cm markfrigång Klarar jag mig med. och prislappen får max hamna på 3400:- exl. frakt. Men någorlunda bra fart vill jag ha. Jag vet inte vad som är bra och inte på bränsledrivna bilar då det var många år sen sist jag kollade på den marknaden ens.

Permalänk
Medlem

Har nu en Traxxas T-Maxx 2.5R hemma

Tyvärr är kameran utlånad så ni får nöja er med en sunkig mobilkamera bild tillsvidare..

Kan lägga upp fler(bättre) bilder senare och kanske en liten recension?

Men nu vill jag bara ut och köra, synd bara att man måste köra in den

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Woot 2.5 R? Fin bil

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Körde för första gången på bana idag (Bockarp ring), och Mattias på Delphinium som jag köpte bilen av hjälpte mig med tips samt hjälpte mig med rätt tomgång. osv.
Riktigt kul var det

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Suck... Ibland går det bara för bra, fick inte ens igång den innan det verkar som om jag brännt mina 2 glödstift Och det finns knappt att få tag på just nu

Men, ska det inte synas någonting på dom när dom är utbrända? Mina ser ut som vanligt men funkar inte

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Säker på att det är stiften det är fel på?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Hade fel, nu funkar glödstiften Pillade lite med dom och pillade med EZ-Startern så funkade dom igen

Men nu kan jag inte få igång bilen ändå, kan starta den men så fort jag gasar dör den, tomgången är oxå väldigt ojämn, tror jag hade för mycket bränsletillförsel.. Men orkade inte mer, klockan var ju 23.00 Fortsätter imorgon innan jobbet

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

mkt små pill med bränsle och luft för att få till scyst tom gång och så att den inte dör när man gasar på!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Hade fel, nu funkar glödstiften Pillade lite med dom och pillade med EZ-Startern så funkade dom igen

Men nu kan jag inte få igång bilen ändå, kan starta den men så fort jag gasar dör den, tomgången är oxå väldigt ojämn, tror jag hade för mycket bränsletillförsel.. Men orkade inte mer, klockan var ju 23.00 Fortsätter imorgon innan jobbet

Du kan prova att byta stiften. Kan hjälpa.
Ofta när en motor börjar bli lite kinkig eller svårstartad så brukar det vara stiftet som inte är friskt.
Det gäller ju såklart att din motor är injusterad som den ska.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Avstängd

Ge mig tips på flygplan/helikopter som går på el.
Har haft en del bilar genom åren en skulle gärna vilja testa på nåt luftburet.
Vill gärna ha bra prestanda till bra pris.

Visa signatur

jag är en gräg

Permalänk
Medlem

Fick igång den, och den går rätt bra kan dock inte få den att sluta rulla runt på tomgången, går riktigt snabbt ibland :/

Vred tomgångsnålen till minsta(tror jag) men ändå rullade den framåt...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Kolla på din kontroll så den inte står på max utslag

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Fick igång den, och den går rätt bra kan dock inte få den att sluta rulla runt på tomgången, går riktigt snabbt ibland :/

Vred tomgångsnålen till minsta(tror jag) men ändå rullade den framåt...

Tomgången ska vara så låg som möjligt men ändå ge säker tomgång. Att bilen kryper brukar beror på dåliga kopplingslager, eller kass kopplingsfjäder.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Hallo alla r/c intresserade:d
Vart lite glad i dag när jag tog fram min bil från skåpe som ståt isär skruvad nu i 3-4år o skruva ihop han.Tänkte för mig själv att denna bil kommer bli sommarens mek grej men ack så hade jag fel...hälde i ny metanol i tanken o tog glödaren från laddning o glögga upp stiftet o drog i snöret..wrooom
Asså stiftet är väl minst 4-5år gamlat o jag har haft den sen jag köpte den motorn:D
Har en gamal pure ten bil som jag har modiferat om den till bakhjulsdriven o sen en mycke störe motor:D
Blir en rolig sommar:D
Ps:Nån som har pure ten bil o vet var man odra nya karosser skulle jag bli attans glad ds

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kTa
Asså stiftet är väl minst 4-5år gamlat o jag har haft den sen jag köpte den motorn

Ett varmt stift, med grov tråd, lite fett ställt, i en motor med lågt komp, kommer hålla i all evighet med lite tur. Speciellt på asfalt. När man flyger byter man ytterst sällan stift, och när man kör buggy/monster byter man mer regelbundet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kTa
Ps:Nån som har pure ten bil o vet var man odra nya karosser skulle jag bli attans glad ds

Nästan alla 1:10 touring/rally karosser passar. Kolla din lokala handlare. Kyosho försäljare brukar kunna ordna "original" karosser än.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]Nästan alla 1:10 touring/rally karosser passar. Kolla din lokala handlare. Kyosho försäljare brukar kunna ordna "original" karosser än.
B! [/B]

Ok....då skall jag höra me butiken här i falun nån dag...min viper kaross e lite sönder körd p.g.a mycke vasare motor plus mycke ombyggnad:D vart upp i nästan 80km/h en riktig räser som e hemma byggd på en pure ten chassi...bilder kommr när den börjar se ok ut;)

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]