Datorbutiken - Makalöst oseriös paketering(del2) av vara.
Ja så har det då hänt ännu en gång, men nu kan Webhallen känna sig lugn (de löste ju dessutom det hela väldigt bra)
För er som inte läst min andra tråd om en minst sagt bristfällig paketering av Logitech G25:a, så finns den är:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...
Åter till det aktuella problemet.
För ganska precis 4 veckor sedan sänder jag in mtt Gecube X1900XT till datorbutiken, detta eftersom jag inte får någon bild från kortet, vid korsttest i annan dator påvisas samma symptom och vid test av polarens X800XL i min burk rullar allt på som det ska.
Vid samtal med en trevlig kille på datorbutiken(trevliga människor på db, verkar nu vara mer en regel än undandtag:)) så får jag ett returnummer och blir ombedd att skicka in kortet, -vilket sker redan samma dag den 10 April.
Samma vecka skickas kortet från Datorbutiken till tillverkaren (Gecube) eftersom de på Datorbutiken funnit samma fel som jag själv.
Köpet skedde för drygt ett år sedan varför det skickas till tillverkaren och inte byts ut direkt av Datorbutiken.
Så långt allt i sin ordning. Efter 4 veckor så kommer så en orderbekräftelse om att ett nytt kort är skickat, Ett HIS X1950XTX, vilket förstås gör mig väldigt glad.
Lite förvånad är jag dock eftersom mitt förra kort var ett Gecube, det visar sig att Gecube krediterat Datorbutiken och de valt en ersättningsvara, mot vilken jag inte har något att invända förstås:)
Ikväll vid 19:45 hämtar jag så ut paketet hos mitt postombud, när jag ser storleken på paktet börjar jag genast ana oråd, känns som om jag varit med om detta förut.....
![](http://www.home.no/zionen/db_01.jpg)
![](http://www.home.no/zionen/db_02.jpg)
![](http://www.home.no/zionen/db_03.jpg)
![](http://www.home.no/zionen/db_04.jpg)
![](http://www.home.no/zionen/db_05.jpg)
![](http://www.home.no/zionen/db_06.jpg)
Det någon gjort på Datorbutiken är alltså att enbart slagit ett varv wellpapp runt grafikkortskartongen och därefter skickat iväg det..
Hur i sjutton kan man tycka att detta är adekvat paketering med tanke på postens hantering av paket???
Som synes på de sista bilderna har grafikkortskartongen dessutom fått sig en redig törn, troligtvis bereoende på lite mindre varsam hantering på posten.
Detta hade så lätt kunnat undvikas, hade detta paket kommit från Dustinhome så hade de haft minst 5-6 lager bubbelplast runt kartongen och sedan varit omgivet av en större mängd frigolit i en större kartong.
Denna paketering är under all kritik och vad värre är, jag sitter fortfarande här och skriver på kompisens lånade X800XL.
Jag menar hur sjutton skall jag kunna veta att detta kort inte tagit skada under transporten till mig, och om jag använder det, och det sedan pajar om 14 dagar, hur lätt blir det att driva den frågan gentemot Datorbutiken?
Jag blir så jäkla trött att man skall behöva hålla på med dessa omständigheter som tar en massa ork och tid helt i onödan.
Bara för att någon pellejöns inte har vett att paketera ordentligt.
Datorbutiken skall naturligtvis kontaktes omgående imorgon förmiddag.
Någon som har några tankar om detta? DBMannen?
EDIT: För er som inte orkar läsa hela tråden, meddelar Datorbutiken följande
Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Ansvarig för lager/leveranser låter meddela att man nu styrt upp användningen av den omdiskuterade emballagetypen "bokomslag" som följd av denna diskussion. Framöver kommer inga varor att skickas med detta emballage annat än sådana som teoretiskt skulle kunnat skickas utan ytteremballage helt och hållet, där bokomslaget endast utgör ett kosmetiskt skydd för själva originalemballaget. Exempel på sådana varor är tangentbord, möss, hörlurar/headset som ligger stumt placerade i ett redan stabilt och formfast well/skum-emballage alternativt s.k "blisterförpackning" redan från början, vilket även kombinerats med en beloppsbegränsning på max 1000:-. Grafikkort, moderkort, GPS-enheter och liknande produkter kommer alltså framöver att packas i kartong med stötupptagande barriär mellan kartong och originalemballage.
Från ledningens sida framförs ett stort tack till alla som deltagit i denna diskussion och därmed tydligt satt fingret på ett problem vars existens och omfattning inte var känd för oss. Tack!