Opteron 185:a vad motsvarar den i Intel?

Permalänk
Medlem

Opteron 185:a vad motsvarar den i Intel?

Snabb fråga vilken Core 2 Duo Intel motsvarar min 185:a på 2.6GHz?

kanske ska byta ut hela systemet till Intel istället.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Hittade ingen jämförelse mot opteron 185, dock mot fx-70 på 2600mhz o då ser det ut så här : http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=611&m...

Permalänk
Medlem

ojdå.. sådan skillnad, jag som trodde ag hade en rätt snabb cpu iaf.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

du tjänar INGET på att köpa ny processor om du unte klockar en c2d oklockad så matchar din processor en e6600 i de flesta applikationer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loranga1
du tjänar INGET på att köpa ny processor om du unte klockar en c2d oklockad så matchar din processor en e6600 i de flesta applikationer

Instämmer helt, något som många helt verkar ha glömt. Gamla sketna optyn hänger fortfarande med ^^d

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BABOON_ASS
Hittade ingen jämförelse mot opteron 185, dock mot fx-70 på 2600mhz o då ser det ut så här : http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=611&m...

Ta ALDRIG fakta om prestanda mellan AMD och Intel från Toms hardware. Då kan man lika gärna fråga Intel på en gång.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
ojdå.. sådan skillnad, jag som trodde ag hade en rätt snabb cpu iaf.

Det har du, finns inga spel du spelar som du kommer märka skillnaden på. Onödigt att kasta pengar på det just nu, jag brukar bara uppgradera när jag ser att det kan bli en ordentligt märkbar skillnad för pengarna.
Drar du bort drygt 10% din frekvens så får du hur många MHz en Core 2 Duo behöver för att matcha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Ta ALDRIG fakta om prestanda mellan AMD och Intel från Toms hardware. Då kan man lika gärna fråga Intel på en gång.

Kan bara instämma. Tomshardware vidhöll benhårt att Pentium4 netburst-arkitekturen var konkurrenskraftig långt efter att den var akterseglad av Athlon64. Det var först när Conroe kommit som de började tävla med sig själva i att skriva ner netburst och 'förra generationens' processorer i allmänhet.

De har många bra upplagda diagram där man kan söka själv, så deras (des)information får tyvärr ganska stor spridning.

OnTopic så är det rätt bra skjuts i en 185:a ... Tycker du faktiskt att den är slö i nån app, eller är du ute efter att benchmarka?

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

asså datorn funkar klockrent.. så jag ska nog behålla den en bra stund till nu och avvakta med eventuell uppgadering.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Avstängd

Satt också och fudnerade på en uppgradering så den här tråden var ju lämplig Men om det är som -Boris- säger så verkar det ju absolut inte vara någon anledning för mig att byta heller. Jag tycker vi väntar på AMDs nya processorer och ser vart priskriget tar vägen innan vi bestämmer oss

Permalänk
Medlem

burken får rulla på en stund till.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Tycker att tomshardware brukar vara neutrala, i alla fall idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Tycker att tomshardware brukar vara neutrala, i alla fall idag.

Mnja. Det är möjligt att de inte låter lika falska när de skriver upp Core2, eftersom det faktiskt är den bästa arkitekturen just nu, men det är inte samma sak som att de är neutrala.

Visa signatur

Gammal och gnällig