Via släpper Epia PX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
@murak

Vet du om någon Pico-PSU som skulle passa Pico-ITX?
Alla adapters tar plats och är alltid i vägen. Såklart vill man ju inte ha sådant i ett Pico-System. Och för att driva en 2,5" SSD, kan man då använda samma PSU för att driva även den hårddisken?
Jag ska läsa på mer, jag lovar. Jag behöver bara veta vad jag ska kolla efter så går det undan.
Fresten, är det inte ett 80 W jag länkade till? Mysko.. det stod 80 W i första presentationen, men 60 W när man gå in på detaljerade.

Jag länkade till just det där agget för att visa att det finns agg för minimal effekt, så man inte tror det tar slut vid 100. Det var bara ett extrem-exempel. Så var den billig också.

Än så länge finns det så vitt jag vet inte något Pico-PSU som går att sätta direkt på ett PX kort, ej heller till ett Nano. Adaptern till Nano korten är dock inte stor alls, går säkert att stuva in på nått snyggt sätt. Vad jag vet är dock att Pico-PSU har en eller flera molex kontakter, beroende på modell, vilka går bra att ansluta hårddiskar till. Vill man ha sata disk så finns det ju adaptrar till dem med. Vad gäller solid diskar och 1.8" diskar vet jag inte vilka strömkontakter dom har, men jag är övertygad om att det finns adaptrar till dem med.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Har nyss beställt en Epia PX från cartft.com samt ett PicoPSU 60w WI.
Jag tänkte göra så här:
-Löda av ATX kontakten från PicoPSU
-Löda fast kablarna från Nanokontakten direkt till PicoPSU.
På såvis blir man av med de klumpiga atx-kontakterna.

Det kommer bli mkt. spännande att se hur bra det här lilla kortet fungerar och hur mkt ström det drar.

Visa signatur

Linux is like living in a teepee. No Windows, no Gates, Apache in house.

Permalänk
Medlem

Spännande! Var god och ladda upp lite bilder på forumet sen när du fått det!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Det ska jag göra Kortet kommer troligtvis i början på nästa vecka.

EDIT: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Har skapat en tråd.

Visa signatur

Linux is like living in a teepee. No Windows, no Gates, Apache in house.