Scamhemsida eller inte? www.electro-grammi.com

Permalänk
Medlem

Scamhemsida eller inte? www.electro-grammi.com

Hej!

Jag undrar om någon har handlat något där tidigare eller är det bara en scamhemsida som vill lura en på pengar?

Hittade detta som verkade intressant men lite väl billigt tycker jag.
http://www.electro-grammi.com/product.php productid=16135&cat=0&page=2 , kostar 4.200 kr? fast jag vet att den är mycket dyrare.

Någon vet något om denna sida? Kan inte hitta någon information om företaget eller vart det ligger, verkligen ingenting.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

verkar mycket skumt faktiskt !

Vi snackar en 30" Apple Cinema display för drygt 10000:-, det finns inte !

Jag hade inte vågat beställa i varje fall! någon med gott om pengar kanske kan försöka ;D

Visa signatur

Intel i7 11700K - Corsair Vengeance PRO RGB 32GB - Aorus Z590 Pro AX - Asus RTX 3060 OC - Samsung 980 PRO - Lian Li O11 Dynamic Evo - MSI G273Q - Asus ROG PG278Q - Corsair RM850X - Corsair iCUE H150i ELITE LCD

Permalänk
Medlem

finns ingen information om företaget eller dess ägare på hemsidan så undvik siten som en läskburk på en biodling

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dixipixi
verkar mycket skumt faktiskt !

Vi snackar en 30" Apple Cinema display för drygt 10000:-, det finns inte !

Jag hade inte vågat beställa i varje fall! någon med gott om pengar kanske kan försöka ;D

vah?... jo det finns en apple 30" men den kostar dock mer än 10000:- om du köper den nån annanstans...
// tobbe

*EDIT http://prisjakt.se/produkt.php?p=27816

*EDIT fattade nu... hehe... och jag håller med

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk

electro-grammi är en garanterad bluff

Angående electro-grammi!

Svarade för cirka en månad sedan på en annons angående ett Nikon D200 hus för bara 5470 kronor på annonsfynd.se och tog för givet att detta var något begagnat - då samma kamerahus kostar runt 13000-16000 nytt från de billigaste svenska och utländska återförsäljarna på pricerunner.

Och vad händer? Jo det tar femton, tjugo minuter så har jag ett meddelande på engelska från www.electro-grammi.com där de hävdar/ intygar att " the products are brand new ". För bra för att vara sant tänkte jag och började därför till att börja med att kolla upp företaget noggrant.

Fick för det första i ovan nämnda e-mailmeddelande med ett bifogat telefon/ faxnummer, deras e-mailadress/ beställningsadress och ett antal andra uppgifter i meddelandet. Och jag behövde inte kolla länge innan jag blev övertygad om att detta företag med 99 % säkerhet är en bluff/ nätfiskare.

Till att börja med var det bifogade numret inte ens i bruk ( en engelsk kvinnoröst säger " this number is not in use " då man ringer det ). Dessutom finns det varken någon fysisk address, telefon/ faxnummer eller annat uppgivet på deras hemsida.

Och de påstår också, då man e-mailar dem och frågar ( då givetvis på engelska ) att de varken tar ut någon frakt, moms eller annan skattekostnad på varorna och detta på de från början redan osannolikt låga priserna. Som jag ser det omöjligt bara det - då det sannolikt skulle göra tidernas brakförlust på att ha allt detta gratis samtidigt med de låga priserna.

Och det kanske mest avslöjande: de påstår också på deras hemsida att de finns i Italien och England. Men då man går in och gör en sökning på deras webbaddress på Netcraft så visar det sig att deras server finns någonstans i USA. Lite svårt att ha företaget i Italien och England men samtidigt ha servern i USA kanske?

Nej, jag är som sagt 99 % ( eller rent av 100 % ) övertygad om att detta företag är en ren bluff med scamsida. Detta är garanterat rena nätfiskare som försöker lura/ skinna folk på pengar. Så, VARNING UTFÄRDAD!!!!! Se upp för dessa skojar alltså. Själv tänker jag inte beställa ens minsta lilla ärta därifrån.