Permalänk
Medlem

Husdjur

Ja, själv kan jag inte tänka mig ett liv utan husdjur, även om jag för tillfället är tvingad till att inta ha några då jag bor i studentkorridor och saknar tiden för sådana.

Men min familj har haft några hundar (schäfer, blandras) och nu har vi två Yorks.
Därutöver har vi flera akvarier i huset och ute har vi duvor.

Men vad har du för husdjur?

Ps: sorry för den enorma bilden...

Permalänk

Har inget just nu.. men min kanin dog nu på juldagen. Han blev 8,5 år gripande, blandras och dvärg som han var. Hade honom sen jag var tio, lite halvmysko att ha kanin när man är över 18 men vad gör man Har haft ett par hamstrar när jag var liten också. Funderar starkt på hund när jag flyttar ut, en bulldog blir det isf. Precis så lata, feta och fula som husdjur ska vara.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Tråkigt med kaninen.

Hade själv ett marsvin när jag var mindre, så vet hur det känns när de försvinner, vilket även de andra två hundarna gjorde

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Tråkigt med kaninen.

Hade själv ett marsvin när jag var mindre, så vet hur det känns när de försvinner, vilket även de andra två hundarna gjorde

Mja det är inte så farligt, tror ingen av oss sörjer direkt Inte nu längre iaf. Jag tar hans höga ålder som ett tecken på att han mådde bra och trivdes med livet iaf, mer kan man inte begära. Dom lever inte ju inte i evighet dom små liven.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

För tillfället så har jag två kaniner, två katter, två getter och tre får även om jag för tillfället iaf tvingas hyra in fåren och getterna hos några andra.

Den ena av kaninerna jag har är en räddningskanin, fick henne sedan hennes ägare tänkte avliva hon och hennes syster (systern är tyvärr död). Kaninerna hade under hela sitt liv (5-6 år) när jag fick dom blivit misshandlade och nu har jag haft denna dvärgblandras i 7 år så jag antar att hon måste trivas med tanke på hennes aktningsvärda ålder (12-13 år ca).
Brukar även ta hand om djur när folk har tröttnat på dom vilket är tråkigt att det händer men det mest gripande fallethar hittills varit mitt första marsvin (hämtades från en knarkkvart) och dom misshandlade kaninerna.

Genom tiderna så har jag haft kaniner, marsvin, får, getter, hundar mm.

Skulle absolut inte kunna leva utan djur eftersom det är en del av min personlighet eller vad jag ska säga, jaja ni förstår vad jag menar.

Permalänk
Medlem

Har haft 12 katter hittills... Alla utom 1 har blivit överkörda olyckligt vis (3 uppenbarligen med flit när man tittat på hjulspåren )... Den enda som inte blev överkörd flyttade hem till granntanten 2 hus bort efter att ha upptäckt att man kunde få gratis grädde och glass där... slöfock Har inte skaffat någon mer sedan dess, men jag funderar på det nu när man inte bor så nära större vägar längre. Eller kanske en iller...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

haft massa fiskar.. ^^ (roligt)
Dock så hade vi en labrador för många år sedan.
Nog den snällaste och gosigaste hund man någonsin kunnat ha.
Ska givetvis ha en ny labbe senare när det hinns. 98+i hundår är en rätt bra ålder för en så stor hund.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

1 st 112 L akvarie med dvärgklogrodor i.
En hund blandras , kommer inte ihåg vilka raser just nu.
Två katter kommer i september!

Permalänk
Medlem

Har en sån här:

http://www.deviantart.com/deviation/37009446/?qo=19&q=by%3Ame...

Och två sådana här:

http://www.deviantart.com/deviation/54965303/?qo=4&q=by%3Amel...

Och har haft katter, marsvin, dvärghamster, silkesmöss, fiskar, ödlor, fåglar, kanin (och nästan en igelkotte som husdjur ) genom åren..

Har säkert missat något djur men som ni förstår gillar jag djur och husdjur

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Ogillar djur i största allmänhet, de är dumma (med människors mått mätt), ohygieniska (igen, men människors mått mätt), luktar, sprider hår, gör en massa ljud, dyra osv osv.

Om jag blev absolut _tvungen_ (dödshot eller något i den stilen) att skaffa något vore det en fisk, gärna en fisk som inte lever längre än.. ptja, ett par månader max.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

Har redan nämnts i tidigare trådar, men:

Två hundar, blandras (tax/drever och shih-tzu (mestadels)), en katt, två marsvin och guldfiskar. Har tidigare haft hamstrar, fåglar m m. Tjejen har fyra hundar kvar hos sin familj i USA.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Ogillar djur i största allmänhet, de är dumma (med människors mått mätt), ohygieniska (igen, men människors mått mätt), luktar, sprider hår, gör en massa ljud, dyra osv osv.

Om jag blev absolut _tvungen_ (dödshot eller något i den stilen) att skaffa något vore det en fisk, gärna en fisk som inte lever längre än.. ptja, ett par månader max.

Tråden handlar inte om du tycker om husdjur eller ej, utan om vilka husdjur du har (och haft).

Permalänk
Testpilot

När jag bodde hemma hos föräldrarna hade vi katter och dom gillar jag väldigt mycket. Nu bor jag i en väldigt liten lägenhet så jag tycker inte det vore snällt mot en katt att tvinga den bo där inne. Jag tycker att katter ska få kunna springa utomhus.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

En sugga, riktigt fet jävel som kostar pengar och bara grisar ner hemmet.... just fan, det var visst kärringen

Seriöst, skulle nog ha katter om dom kom hem någon gång.. dom kuta ut när vi flytta hit och dom syns varje dag, sommar som vinter så finns dom här men aldrig inne :rolleyes:.. okej kanske inne hos grannen på vintrarna.

Men trevligt att katterna kommer fram och hälsar när jag ska till jobbet... för dom får oftast räkor eller något av deras favvo snask

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Mina föräldrars lilla varghund, snällare och roligare djur får man leta efter Hon är gammal och kommer nog dö i sommar, kommer bli tomt efter henne.

PS. Ser det som min varghund också!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Har haft kaniner och hund (typ en schäfer) när jag var jätteliten.
Nu har vi en staff, världens skönaste hund.

Permalänk
Medlem

Jag har inga husdjur, bor i korridor, så det kan bli svårt liksom. Kan inte påstå att jag har tid riktigt heller just nu.

Dock har mina föräldrar tre hundar.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Här kommer 2 bilder på våran Schäfer. Hon är i dags läget snart 2 år gammal.

På första bilden är hon väldigt ung, några månader bara. (minns inte riktigt när vi tog den)

Här är hon strax över året gammal..

Ska nog fixa en ny bild på henne idag.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Jag har inga just nu eftersom jag bor i studentlägenhet och ska bara bo här i 2 år till och jag vill vänta med att skaffa katt tills jag bor stabilt. En katt ska man ju räkna med att kunna sköta om i 15 år så. Skulle aldrig i livet kunna ge bort eller sälja den.

Hemma hos familjen har jag dock 2 fina kissar som jag träffar då och då.

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk
Medlem

Jag har 3 st långsvansade ät och skit-maskiner(även vanligen benämda som katter).
Alice,Lizzy och Elvis.

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem

Yezzzz, imorgon ska jag bege mig söderut a.k.a. hem och får då träffa familjen och även hundrna igen, inte sett dem sen förra sommaren så ska bli najs o bara chilla vid en pool med hundarna hehe.

Permalänk
Hedersmedlem

Bor som student nu så inget husdjur. Men jag är kattmänniska - riktiga fria bondkatter ska jag ha (som när man växte upp). Inga innekatter mitt i stan, det vill jag inte ha.
Vi (familjen) har haft 4 katter som blivit överkörda och döda.
Bor nära en riksväg. Hankatterna fast de var kastrerade (har jag för mig båda han bli) sprang ju iväg. Men honkatten (syster till en av hanarna) har knappt aldrig gått över vägen. Hennes ungar är dock inte så kloka. Ena (min favorit som älskade att klättra i träd) satt i diket och på en anslutningsväg så kom det en bil som hon blev rädd för och så sprang hon upp på riksvägen...
Systern till denna är i livet fortfarande. En riktigt dum katt! Blivit överkörd tror jag minst 3 gånger. Senaste gången fick hon sig nog en hjärnskakning - kanske lär sig att vara mer rädda för maskiner och fordon.

Varför man ska ha bondkatt och bo på landet? När man en sommarmorgon ligger och drar sig i sängen (föräldrarna uppe) så hör man morsan börja skrika och i nästa sekund hoppar kattrackarn upp i sängen med en sork eller nått... Frukost liksom...

Edit: Visstja. Om någon minns från sommaren 2004 var det när jag postade på swec om Hubert (hette han väl?), grävlingen som jag filmade på nära håll med digitalkameran. De har nog flyttat ifrån oss (eller blivit dödade, inte vet jag).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Har en Jack Russel vid namn Buster

Han är riktigt snäll, ~1.5 år.

Han pryder även min avtar.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

http://www.yopa.se/uploaded/image/2006/6/8/Ko_webb.jpg 100++ såna räknas dom som husdjur ?

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeereMannen
http://www.yopa.se/uploaded/image/2006/6/8/Ko_webb.jpg 100++ såna räknas dom som husdjur ?

haha varför inte

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeereMannen
http://www.yopa.se/uploaded/image/2006/6/8/Ko_webb.jpg 100++ såna räknas dom som husdjur ?

Jag är inte rädd för kor men jag gillade verkligen inte när morbrors kor drog ut sin jäkla halvmetertunga och slickade på min arm eller vad det var

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Visar mina degus igen då

De är rätt så tama. Brukar ha dem ute i lägenheten ett par gånger i veckan. När det är dags att återvända till buren sätter jag ner brödkorgen på golvet och de springer glatt dit och hoppar i den. De gillar inte att man tar upp dem med handen, det går att göra så, men de föredrar korgen.

De är väldigt kloka djur för att vara gnagare.
Dessutom äter de insekter med god aptit

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem

Funderar på att skaffa en iller, de borde väl vara rätt lättskötta och någorlunda tama va...

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Funderar på att skaffa en iller, de borde väl vara rätt lättskötta och någorlunda tama va...

De bara bits hela tiden, och biter sönder massa saker.