SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk

chronoswiss timemaster, skit gullig, är typ glas på baksidan så man ser verket, den drar upp sig själv också så man slipper det fick den av farfar i studentpresent, trodde först det var fake innan jag fick med paprena och sånt värdebevis och sånd

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Titta en till herre bland pojkarna. Vad är det för årsmodell?

Jag lyckades tappa en sprint till länken häromdagen, så nu måste jag in till urmakaren med min.

Hehe, man tackar.

Årsmodell 2006, tänkte att det var dags att slå till innan den slutar tillverkas. De nya co-axialverken drar ju tyvärr upp priset åtskilliga tusenlappar.

Permalänk
Medlem

Certina typ DS Podium

http://www.certina.com/2004/flash/model.php?fam=sport&collec=...

Är förövrigt jävligt förtjust i certinas klockor, dom håller så sjukligt bra!
Glaset är nära på omöjligt att repa.

Visa signatur

[Abit KN8 SLi] [AMD64 Winchester 3200+@2400mhz] [2x512 KHX 2,5-3-3-7] [XFX 7800 GT@450/1100] [Tagan 480W] [X-fi XtremeMusic]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Jag får be att återkomma, UPS har inte hunnit leverera klockan än. Tar ju ett tag att få en klocka från USA, men imorgon räknar jag med att ha den på handleden.

Har klockan kommit?

Permalänk
Medlem

Har en Tissot T-touch

Annvänds inte så mycket, glömmer alltid att ta på den på morgonen...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundstrm
Hehe, man tackar.

Årsmodell 2006, tänkte att det var dags att slå till innan den slutar tillverkas. De nya co-axialverken drar ju tyvärr upp priset åtskilliga tusenlappar.

co-axialverken?

I ärlighetens namn har jag inte följt utvecklingen alls. Har knappt vågat använda klockan på sistone. Fick sommarjobb som chaffis och det känns lite fel att använda klockan på jobbetl.

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyckotomten
Har klockan kommit?

Javisst har den det, den dök upp med UPS den 5/7, och jag åkte till Turkiet dagen innan så det var lite dålig timing. Men nu är jag hemma och har klockan på handleden

http://www.flickr.com/photos/sundmark/777764619/

Fixar gärna fler bilder om det finns intresse

Permalänk
Musikälskare

Har aldrig använt klocka, kollar på mobilen bara...

Gör detta mig konstig? :s

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
co-axialverken?

I ärlighetens namn har jag inte följt utvecklingen alls. Har knappt vågat använda klockan på sistone. Fick sommarjobb som chaffis och det känns lite fel att använda klockan på jobbetl.

Nu är jag långt ifrån någon expert på området men Co-axial escapement är nån anordning som gör att klockan går något mera exakt och kräver mindre underhåll. Finns att läsa mer om det på omegas hemsida. I praktiken har det dock inneburit att en seamaster chronometer nu startar runt 23-24k, men endast marginella förändringar utvändigt.

Tycker helt klart att du skall använda klockan oftare. Jag köpte min eftersom den var precis lagom fin att kunna användas till vardags. Det jag gillar mest är att de inte ser så märkvärdiga ut vid första anblick, kastar man bara en blick på klockan reagera de flesta inte, men när man tittar en andra gång så ser man att det är en helt annan finish gentemot andra lite billigare klockor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leonard
Certina typ DS Podium

http://www.certina.com/2004/flash/model.php?fam=sport&collec=...

Är förövrigt jävligt förtjust i certinas klockor, dom håller så sjukligt bra!
Glaset är nära på omöjligt att repa.

Second that. Sambon har en DS podium, svart urtavla med läderarmbandet, sedan ett år tillbaka och den ser helt ny ut fortfarande. Set blir certina med safriglas för mig på nästa klocka med. Dock nån tantmodell då.

Visa signatur

what's a buttfor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Verkar vara en del folk som har Nixonklockor. Najs!
Någon som vet var man kan köpa reservdelar?
Mitt lås (eller vad man ska kalla det) till armbandet gick sönder när jag blev anfallen av ett gäng fulla tonåringar så jag kan inte använda klockan nu.
Har en Rotolog Leather som jag köpte ny på ebay för ungefär 1300kr.
http://www.landliving.com/image/rotolog2.jpg

Ta kontakt med Slide Distribution i Danmark gällande garantiärenden och reservdelar. De är distributörer här i europa. 0045/36770919.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Ta kontakt med Slide Distribution i Danmark gällande garantiärenden och reservdelar. De är distributörer här i europa. 0045/36770919.

Tack så mycket! Ska slå dem en signal och kolla.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Tissot PRC100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av STFU
Second that. Sambon har en DS podium, svart urtavla med läderarmbandet, sedan ett år tillbaka och den ser helt ny ut fortfarande. Set blir certina med safriglas för mig på nästa klocka med. Dock nån tantmodell då.

Mmm safirglasen är riktigt trevliga!

Visa signatur

[Abit KN8 SLi] [AMD64 Winchester 3200+@2400mhz] [2x512 KHX 2,5-3-3-7] [XFX 7800 GT@450/1100] [Tagan 480W] [X-fi XtremeMusic]

Permalänk
Medlem

nån här som inte kan leva utan en klocka på armen? som måste ha tyngden( jag kan inte köra titan, alldeles för lätt) och blir galen när man inte vet vad tiden är ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
nån här som inte kan leva utan en klocka på armen? som måste ha tyngden( jag kan inte köra titan, alldeles för lätt) och blir galen när man inte vet vad tiden är ?

Yup...

En klocka med lite tyngd behövs på armen, annars känns det väldigt märkligt och tomt...

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

ja det är sinnes, jag förstår inte hur folk kan använda mobil telefonen, det ar sjukt mycket längre tid, och man har inte den på sig när man sover eller badar

Permalänk
Avstängd

Jag har en Citizen Promaster på min ärm så ofta jag kan funderar på en ny men känns ej värt då jag inte använder klocka dagligen. Inte lust och slänga ut några tusen på en dinka man inte inte använder dagligen som sagt.

Permalänk
Medlem

Har en:

Väldigt nöjd med den.

Kan förstå er som inte har klocka utan kör mobilen. Jag tar av min så fort jag kommer hem.

Permalänk
Avstängd

Linkin Park klocka + 2 andra

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Medlem

Emporio Armani. Riktigt snygg klocka enligt mig. Har haft den ett par månader och är kanonnöjd!
Länk: http://www.redfingerprint.com/watches_detail.php/Emporio_Arma...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIP-NITE
Emporio Armani. Riktigt snygg klocka enligt mig. Har haft den ett par månader och är kanonnöjd!
Länk: http://www.redfingerprint.com/watches_detail.php/Emporio_Arma...

Känns lite Tissot... kan det vara Tissot som gör Armanis klockor?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Känns lite Tissot... kan det vara Tissot som gör Armanis klockor?

Bra fråga, jag har ingen aning faktiskt

Permalänk
Medlem

Har denna klockan:
http://www.lindahlsurmakeri.se/?page=klockor.asp&k1=Tissot&k2...

Det enda negativa jag kan säga om denna klockan är väl att eftersom jag har rätt tunna handleder så händer det rätt ofta att armbandet "låser upp sig"
Plus att för egen del gillar jag när de väger lite mer och denna väger inte så mkt

Edit: det är den översta modellen med läderrem jag har

Permalänk
Medlem

Många som diggar Tissot här

Permalänk

själv har jag seiko flightmaster sna411

nöjd som fan fast jag har inte fattat hur man använder räknestickan...

Visa signatur

Muf:are

Permalänk

Köpte den här idag:
En Seiko SPORTURA SNA595P1

Snygg som fan, hade jag inte fått min mobil stulen så hade jag postat ickeproduktbilds bilder på den.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Dessa äger jag

Armbandsuret är ett Omega som min morfar hade en gång i tiden. Armbandet är inte orginal och glaset är ganska repigt, men jag bryr mig inte, det är min morfars, den fungerar och jag är nöjd att ha en Omega på armen.

Fickuret bär jag enbart till fracken som bärs 1 gång per år. Köpte den på en tradera-auktion. Den fungerar ypperligt och tickar upphetsande Inte silver, utan någon annan metall som jag inte kommer ihåg vad den heter, men ännu en gång brr jag mig inte särskilt mycket. Den är fin och den tickar.

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk
Medlem

En sånnahär har jag:

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 3,0 GHz; MSI 8800GT 512OC; 4GB Corsair XMS2; 2 x 500GB ; Windows Vista Ultimate x64

Permalänk