SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Medlem

Jag har min klocka i uniformen, där ligger den bra

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

nixon the cougar

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Casio FKT-110-1E går jag runt med sen 5-6 år tillbaka.

Oerhört nöjd. Visar alltid rätt och sitter bra på armen. Känner mig naken utan den.

Aldrig bytt batteri förövrigt, hur länge håller dom egentligen?

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Dags att återuppliva den här tråden! För tillfället har jag en Tissot Goldrun och en enkel Certina Q.

Dessutom köpte jag nyss en Certina New Art, new old stock. Bilder finns här:

http://catland.blogspot.com/2008/02/ock-ock-ock.html

Så, har Ni köpt några nya klockor sen sist? Någon annan kanske har insett tjusningen med en äkta klocka jämfört med mobilklockan?

Mvh

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Köpte den här idag:
En Seiko SPORTURA SNA595P1

http://lib1.store.yahoo.co.jp/lib/newest/SNA595P1.jpg
http://lib1.store.yahoo.co.jp/lib/newest/SNA595P1-1.jpg
http://lib1.store.yahoo.co.jp/lib/newest/SNA595P1-2.jpg

Snygg som fan, hade jag inte fått min mobil stulen så hade jag postat ickeproduktbilds bilder på den.

Vad kostar denna??
Blev sugen!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Lite sugen på att köpa ny klocka.
Vad tror ni om detta märke? Något att ha? Inte så dyra.
http://i229.photobucket.com/albums/ee316/dwccom/OBRIS%20MORGA...
edit:
Visst gjorda i Kina, inte Tyskland som de försöker påskina. Snyggt att det står Geneve i locket också

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Vad kostar denna??
Blev sugen!

Kosta 5500:- för mig hos den lokala urmakaren. Känndes att det var värt att köpa den där för garantin, samt att jag har en bra försäkring för 120:- året som täcker allt. Ska nog köpa en likadan fast inte i svarteloxiderad aluminium.
Är grymt nöjd med den i alla fall.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Javisst har den det, den dök upp med UPS den 5/7, och jag åkte till Turkiet dagen innan så det var lite dålig timing. Men nu är jag hemma och har klockan på handleden

http://farm2.static.flickr.com/1244/777764619_7ec687d63b.jpg
http://www.flickr.com/photos/sundmark/777764619/

Fixar gärna fler bilder om det finns intresse

Vill gärna ha fler bilder!

Vart köpte du den och hur mycket kostade det till slut?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blä vad mycket pengar ni lägger ner på onödigt krimskrams. Jag såg nåt om att diamanter och klockor börjar bli riktigt efterfrågat i nyrika länder som Indien och Kina.
Men vi i Sverige har ju varit rika ett tag så har inte utvecklingen gått vidare från behov till sån insikt att man borde känna sig lite löjlig om man har en klocka för flera tusen?
Kanske bara i min vildaste fantasi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fsvo
Blä vad mycket pengar ni lägger ner på onödigt krimskrams. Jag såg nåt om att diamanter och klockor börjar bli riktigt efterfrågat i nyrika länder som Indien och Kina.
Men vi i Sverige har ju varit rika ett tag så har inte utvecklingen gått vidare från behov till sån insikt att man borde känna sig lite löjlig om man har en klocka för flera tusen?
Kanske bara i min vildaste fantasi

Typiskt beteende för nyrika som saknar stil och klass.

Visa signatur
Permalänk

Ska byta upp mig till en Nixon The Player, måste bara bestäma mig för om jag vill ha en svart eller inte. Kanske köper jag två.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Numer en ärvd Certina Automatic Blue Ribbon, om jag förstått det rätt är det en av de första modellerna (tidigt 60-tal), en enklare variant utan datumfönster.

Precis som den här, men urtavlan och baksidan är inte i guld. En klocka helt i guld hade jag haft svårt att bära upp :D.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk

En Georg Jensen, Henning Koppel modell 321 har jag. Tycker inte om stora, "blingiga", massa-funktioner-som-man-inte-använder klockor det vill säga Rolex-klockor och liknande, usch säger jag bara.

Bättre bild kommer när jag kommer hem.

Edit: Bytte till en egen, bättre, bild eftersom den förra hade ändrats.

Visa signatur

Permalänk

ja har en rolex. datejust nån modell kommer inte ihåg nu och det är för långt till sängbordet

Permalänk

Har 2 olika som jag bytar mellan.
Den vanligaste är Certina DS-Pro

Den mindre vanliga (även kallad finklockan av någon anledning)
Fossil 10k RPM

Permalänk
Medlem

En Festina(heter dem så?).

Klockan glömde jag hemma när jag drog mot jobbet idag, hehe.

EDIT: Efter att kollat deras sida säger jag, Festina Chronograph Multifunction, funkar perfekt för mig och gillar utseendet på den också

EDIT2: Ännu mer specifikt nu, Festina Kronograf F16169

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

En jacques lemans

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

inte haft klocka på armen sen jag slutade 9:an tror jag.
mest pga att man inte har hittat någon snygg tidvisare skulle jag tro.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Har numera köpt till orginal metall armband

Permalänk

Vestal Destroyer

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Medlem

En swatch living daylights klocka, riktigt ful-snygg.

Permalänk
Medlem

Fossil FS4289 som morsan köpte när hon var i Malta, får den om nån vecka :).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Hedersmedlem

Har en av Sekios titanklockor:

Seiko Sportura Chronograph 100m Titanium Bracelet (SNA017P)

Börjar dock bli sugen på något nytt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapaas
Nixon The Player

http://www.sunglasses-int.com/images/items/all_black_player.j...

lust att posta en bild när du har den på armen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av seth vicious
http://www.pharmacyboardshop.com/photos/94892vestal_des008.jp...
Vestal Destroyer

samma gäller dig (vore riktigt nice om du också kunde posta bild på när den klär din handled ) skulle uppskattas väldigt mkt då jag står inför ett val mellan dessa 2 klockor

pz

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Avstängd

CASIO G300-3AV

Jag har ofta sönder klockor pga av krävande fysiska aktiviteter i skogen och annan vildmark.
Så för snart ett år sedan köpte jag två sånna här klockor. En för vardagen, och den andra för de krävande miljöerna.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

ne nu har jag fan bestämt mig det blir en Nixon the player!

Någon som vet hur det blir med garantin osv om jag köper den från england osv? Har Nixon i sig någon garanti som täcker?

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Har en skön klocka i Aluminium, men tror jag fick typ eksem på handen (dock inte på en gång, utan efter typ 6mån:s), troligen nickel eller nåt annat som irriterar i spännet. För det var bara på undersidan av handen som jag fick eksem (eller vafan det nu var), jävla surt -.-

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

en casio sport prg-120 enbart för att jag behövde en klocka som klarar av krävande miljöer och har mänbgder med funktioner som lämpar sig i armén.

(ursäkta att jag inte kan skriva med stora bokstäver men tagenbordet är sönder. måste skaffa en ny en tagenbord)

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andre_H
En jacques lemans

Samma här, förhållande viss billig men snygg!