NEC ND-3550A drirutiner

Permalänk
Medlem

NEC ND-3550A drirutiner

Hej!

Sökt men kan inte hitta några drivrutiner till min brännare.
Någon här på forumet som har dom kanske?

Brännaren är en NEC ND-3550A

Tack på förhand

Visa signatur

"Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition."

Permalänk
Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Funkad inte :\

Brännaren sitter nu själv på IDE-kablen och är satt på master, dock strejkar den ändå.

Ser inget om den i bios men den installerar någon standard drivrutin i windows.

Läser varken CD eller DVD skivor... verkar nästa som om den inte spinner upp skivan alls.

Kanske helt enkelt lagt av?

Visa signatur

"Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition."

Permalänk

Starforce?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
Starforce?

Hur vet man om man har det och hur fixar man det isf? Hjälper bara formatering?

Har samma brännare som ovan som också helt slutat läsa skivor.

Om jag köper en ny och Starforce ligger kvar kommer den också lägga av då?

Tack & bock!

Permalänk

jag hade samma problem som ni, har också en NEC brännare, installera nåt skit spel med starforce, fick nog bort det mesta med hjälp av nåt program, men det slutade med att jag formaterade ändå för att vara säker på att ha fått bort allt.

och ja, den funkade perfekt efteråt

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Ok. Avvaktar mao med att köpa en ny.

Kommer du ihåg vad du använde för program för att få bort det?

Edit: Hittade det här: http://www.onlinesecurity-on.com/protect.phtml?c=55
(sfdrvrem.zip)

Har kört, startat om och kollat under enhetshanteraren och det verkar borttaget(kollade inte innan men inget som som påminner om "Starforce" ligger där). Om det nu ens var problemet...

Funkar tyvärr inte ändå.

Även tagit bort några filer direkt i registret som har med Starforce att göra(efter rekommendationer i guider). Samt uppgraderat firmware.