Jo, det är så att mitt mobo bråkar med mig och låter mig inte installera Linux från vanliga CD-skivor, kort sagt. Men istället har jag ett usb-minne som jag tänkte att jag kunde försöka använda mig av, men jag vet inte riktigt hur?
Jag har för närvarande inte tillgång till någon linuxburk som jag kan använda mig utav och det tycks vara så att alla "howtos" som tar upp ämnet utgår ifrån att man redan använder linux. Så jag undrar om någon har testat det här tidigare och har lite tips att ge mig?
Vilken distribution det handlar om spelar kanske ingen oändligt stor roll, det ska bara fungera som vanligt med ett hyfsat paketsystem. Är inte rädd för att testa något nytt. Men jag skulle ändå helst se att det gick att göra med Gentoo eller Debian/Ubuntu.
Ladda ner isolinux från www.kernel.org
Formatera usbminnet med fat32 kopiera alla filer som det står i guiden och använd sedan syslinux.exe för att göra minnet boot bart.
Lycka till.
jag gjorde så att jag besökte: http://www.gentoo.org/doc/en/liveusb.xml
(edit: för seg som vanligt)
ett tips är annat annars att koppla in multipla diskettstationer så får du mycket utrymme, raidar du dom kan det även gå riktigt snabbt. ca 6st. då har du ju några över för ljuddisketter